XXL Nutrition

waar deadlift plaatsen in schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Optifiber

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
534
Waardering
0
Waar plaats je best deadlift als je rug traint, in het begin van je training als je nog fris bent, of eerder midden/eind als je al goed warm bent?
 
aan het begin uiteraard.
DL vergt een hoop van je HELE lichaam en CZS zodat je beter nog fris en fit kan zijn...
 
compounds altijd vanvoor. :)
 
laaatst. als je helemaal afgepeigerd bent van alle andere scheit oefeningen
 
wtf? deadlift doen ze bij rippetoe enzo toch altijd achteraan. ik hoorde laatst nog iemand klagen die zei ja die deadlift moet achteraan wel jammer want dan ben ik altijd moe dit en dat....
 
Als eerste.

Achteraan betekend of te weinig gewicht om echt zoden aan de dijk te zetten, of vragen om blessures.
 
Eerst de zware compounds die veel energie vergen (zoals DL) en dan de rest, dacht ik.
 
Bij een splitschema inderdaad vooraan. Bij dinges als rippetoe/bill star wordt hij inderdaad achteraan gedaan, maar dit is omdat ervoor licht wordt gesquat en gepressed ;)
 
Bij een splitschema inderdaad vooraan. Bij dinges als rippetoe/bill star wordt hij inderdaad achteraan gedaan, maar dit is omdat ervoor licht wordt gesquat en gepressed ;)

+1! dat verklaart een hoop.
 
gewoon als begin...stel dat je eerst rug hebt getraind, kan je minder goed deadliften, en deadliften doe je ook voor benen..Je gaat ook niet eerst triceps trainen en dan bankdrukken omdat je dan opgeeft omdat je triceps niet meer willen ipv je borst...Vind het zelf zonde om op het laatst te doen, maar er zijn toch wel aardig wat die het wel doen..
 
Hoe meer spieren je bij een oefening moet gebruiken, hoe meer energie ze vergen.
Beste is dus om Deadlift vooraf te doen, daarna row's, en als laatse chinups of cable oefeningen. (in een rug schema dus)
 
Bij een splitschema inderdaad vooraan. Bij dinges als rippetoe/bill star wordt hij inderdaad achteraan gedaan, maar dit is omdat ervoor licht wordt gesquat en gepressed ;)

Enigste juist antwoord.
 
Bij ons op de gym zijn er meerdere gasten die deadlift bij de benen doen (na squat) is dit vreemd of word dit wel vaker gedaan? Want je traint er ook je benen mee
 
In het begin inderdaad. Wel eerst goed opwarmen.
 
Bij ons op de gym zijn er meerdere gasten die deadlift bij de benen doen (na squat) is dit vreemd of word dit wel vaker gedaan? Want je traint er ook je benen mee

is mijn favoriet, door de squat ben je ook lekker opgewarmd en "aggresief" genoeg om daarna te deadliften :thumb:
 
Als ik dit stuk goed begrijp zou je deadlift dus ook bij benen kunnen doen!?

Ik heb ook een tijdje mijn deadlift bij de benen gezet. (train met split)
En op de één of op de andere manier vind ik toch dat je dan niet het maximum
uit beide oefeningen kunt halen hoor.
 
Back
Naar boven