MuscleMeat

Waar en hoe te beginnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WillekeS

Novice
Lid geworden
23 jul 2017
Berichten
13
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
85kg
Beste allemaal,

Ik ben het forum aan het doorspitten om te zoeken naar info...maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Daarnaast zit ik in een flinke dip...

4,5 maand geleden ben ik geopereerd aan mijn schouder omdat het kraakbeen volledig was afgescheurd...dit is nu gerepareerd maar moet 9 maanden in totaal revalideren. Ik zit dus op de helft. Sinds 2 weken bezoek ik de sportschool weer. Doe voornamelijk apparaten vanwege de 'veiligheid'. Ook 'plank' ik, doe lunges en squats. Die laatste twee zonder gewicht.
Maar mijn schouder is aan het protesteren. Zit helemaal vast. Morgen zorgt de fysio wel dat het weer soepel wordt maar voor mij een teken dat ik teveel doe.

Dus. .wat nu? Ik heb er echt over nagedacht en denk dat ik er uit ben. Mijn doel voor nu is; afvallen en meer conditie. Daarnaast alleen billen/benen en buik. Voor zover mogelijk want ook daar gebruik je schouders voor.

Qua voeding ben ik ook veel aan het inlezen. Ik heb veel diëten geprobeerd in mijn leven. Wil jezelf niet straffen maar wel meer op eten letten. Volgens een calculator moet ik me houden aan;
129g 34% kh
143g 38% eiw
46g 28% vet
Totaal 1502 cal.

Dit houd ik in myfitnesspal bij. Maar als ik in de ochtend havermout eet dan kom ik al op 76% aan koolhydraten. Wat doe ik fout?

Ik zou heel graag tips over welke training ik zou kunnen doen en of bovenstaande over voeding juist is.

Alvast enorm bedankt
 
Beste allemaal,

Ik ben het forum aan het doorspitten om te zoeken naar info...maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Daarnaast zit ik in een flinke dip...

4,5 maand geleden ben ik geopereerd aan mijn schouder omdat het kraakbeen volledig was afgescheurd...dit is nu gerepareerd maar moet 9 maanden in totaal revalideren. Ik zit dus op de helft. Sinds 2 weken bezoek ik de sportschool weer. Doe voornamelijk apparaten vanwege de 'veiligheid'. Ook 'plank' ik, doe lunges en squats. Die laatste twee zonder gewicht.
Maar mijn schouder is aan het protesteren. Zit helemaal vast. Morgen zorgt de fysio wel dat het weer soepel wordt maar voor mij een teken dat ik teveel doe.

Dus. .wat nu? Ik heb er echt over nagedacht en denk dat ik er uit ben. Mijn doel voor nu is; afvallen en meer conditie. Daarnaast alleen billen/benen en buik. Voor zover mogelijk want ook daar gebruik je schouders voor.

Qua voeding ben ik ook veel aan het inlezen. Ik heb veel diëten geprobeerd in mijn leven. Wil jezelf niet straffen maar wel meer op eten letten. Volgens een calculator moet ik me houden aan;
129g 34% kh
143g 38% eiw
46g 28% vet
Totaal 1502 cal.

Dit houd ik in myfitnesspal bij. Maar als ik in de ochtend havermout eet dan kom ik al op 76% aan koolhydraten. Wat doe ik fout?

Ik zou heel graag tips over welke training ik zou kunnen doen en of bovenstaande over voeding juist is.

Alvast enorm bedankt

In procenten spreken we hier niet meer.

2gr eiwitten per kilo lichaamsgewicht 1gr vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten.

Wat is je onderhoud qua kcals? Daar een 250 a 500 kcals onder zitten om af te vallen. Wel even aanhouden en zien wat het doet. (2tal weekjes) en dan kan je bijsturen indien je niet,te snel of te traag afvalt.

En qua trainen zou ik het eerst bespreken met je fysio en niet zomaar wat gaan doen.
 
Dank je voor je reactie en de tip. Maar voordat ik begon met sporten heb ik uitgebreid gesproken met mijn fysio. Ik weet wat ik wel en niet mag. Geen losse gewichten die boven mijn hoofd getild mogen worden bijv. Planken mag wel met ern klein verhoginkje onder mijn armen. Buikspieroefeningen waarbij er aan mijn nek wordt getrokken...niet.

Maar morgen zie ik hem weer en dan bespreek ik het weer.ik dacht misschien aan meer cardio. Maar hoe en wat..
 
wat johnyjordaan ook zegt, wel bespreken met je fysio.
heb je geen oefeningen mee gekregen om je schouder weer te mobiliseren? Lijkt mij dat dat juist een onderdeel is van je revalidatie proces.
 
Is die 76% koolhydraten alleen gebasseert op je havermout ontbijt?
Je moet wel kijken over de gehele dag.
Probeer bij elke maaltijd wat koolhydraten, eiwitten en vetten te eten dan kom je niet slecht uit hoor.
Op den duur weet je wel welke producten te kiezen.
 
Hoi Natty, ja alleen voor het havermout ontbijt. Ok ik ga het gewoon proberen

Mijn onderhoud zou op 1858 calorieën komen
 
Natty87 ik moet 2x per week bij de fysio in de fitnesszaal oefeningen doen om mijn schouder meer te mobiliseren. Dus dat doe ik ook. Het gaat niet sneller dan het gaat. Daarnaast zit mijn schouder/ nek snel vast. Alles trekt samen pffff...dus buiten die 2 keer per week heeft hij liever niet dat ik die schouder meer belast. Maar bijv. De plank mag wel. Maar dat is vrij statisch.
 
Dank je voor je reactie en de tip. Maar voordat ik begon met sporten heb ik uitgebreid gesproken met mijn fysio. Ik weet wat ik wel en niet mag. Geen losse gewichten die boven mijn hoofd getild mogen worden bijv. Planken mag wel met ern klein verhoginkje onder mijn armen. Buikspieroefeningen waarbij er aan mijn nek wordt getrokken...niet.

Maar morgen zie ik hem weer en dan bespreek ik het weer.ik dacht misschien aan meer cardio. Maar hoe en wat..

Wat meer cardio,welke cardio maakt volgens mij niet echt veel uit. Neem gewoon iets dat je leuk vind.
 
Je hebt gelijk. Dat zal voor nu wel de enige optie zijn.
 
Hoi Natty, ja alleen voor het havermout ontbijt. Ok ik ga het gewoon proberen

Mijn onderhoud zou op 1858 calorieën komen

Als je op onderhoud zit zou ik er zo'n 200kcal onder gaan zitten.
Vaak zie je een verhouding van 40 %kh 40% eiwit en 20% vet voorbij komen.
Probeer je % sowieso aan het einde van de dag te halen en je kcal doel uiteraard.

Fysio 2x per week + de oefeningen . Daarnaast kun je bijvoorbeeld 2x per week nog benen pakken en cardio wat je leuk vind.

Zo moet je al een eind komen.
 
Dank je wel!
 
Ok! Geen probleem...is ook geen must die procent
Maar ik ga eerst even zelf vogelen en kijken wat het brengt.
 
Die 76% betekent dat dan je otnbijt uit 76% KHD bestond. Als je de rest van je dag alles trackt, moet je even in de avond kijken hoe je dan zit. Waarschijnlijk is alles dan beter verdeeld!
 
Hallo allemaal....inmiddels 1,5 jaar na mijn operatie en een jaar na mijn bericht hier en het lukt allemaal weer. Haha...als ik kijk naar mijn begin bericht; what was I thinking...4,5 maand na mijn operatie en dacht dat ik al heel wat kon. Haha.
Qua schouder is het nog steeds niet 100%. Maar ik heb nu een schema wat voor mij werkt. Kan zijn dat mijn schouder helemaal geen 100% meer wordt maar ik kan veel weer.
Ben in een jaar tijd 15 kilo aagekomen. Er zijn er 6 vanaf. Gestaag dus. Ik merk weer verschil aan mijn lichaam. Natuurlijk kan het nog veel beter .
 
Back
Naar boven