XXL Nutrition

Waar ga ik mijn chocolade halen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pel de pinda

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Ha vreetzakken,

Ik heb een enorme chocolade verslaving, soms zo erg dat ik agressief word wanneer er geen chocolade in huis is. Graag wil ik mijn M&M's, Ben&Jerrys en Tony Chocolony vervangen voor pure chocolade. Ik wil uitsluitend chocolade met 70-85% cacaobestanddelen. >85% krijg ik bijna niet weg. Nu is er ook zoveel keus, dus vandaar de vragen: wat voor chocolade eten jullie? Wat raden jullie mij aan?

Ik heb deze week plantagechocolade met cranberry gekocht bij de Lidl (70% puur en >30 gram suiker). Heel lekker, maar te ongezond. Het hoeft niet super healthy te zijn, maar ik zou wel graag betaalbare chocolade willen met noten erin. Is Swiss Noir Noisette misschien iets? 72% cacao, 18% hazelnoot, 23 gram suiker.
 
Laatst bewerkt:
72+18+23=113% :dunno:
 
Ik raad je aan hulp te zoeken voor je chocoladeverslaving. Vaak hebben dit soort verslavingen dieper liggende oorzaken en is het allereerst belangrijk om die te onderzoeken en te lijf te gaan.
 
Ik raad je aan hulp te zoeken voor je chocoladeverslaving. Vaak hebben dit soort verslavingen dieper liggende oorzaken en is het allereerst belangrijk om die te onderzoeken en te lijf te gaan.

Het is geen crack
 
:roflol::roflol:. Waar haalt Abraham de mosterd?
 
wat een topic man :roflol: boeid mijn waar jij je verslaving koopt :o
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
11% vetpercentage dan nog hebben is best knap haha
 
wat een topic man :roflol: boeid mijn waar jij je verslaving koopt :o

Reageer dan niet idioot. Het boeiT mij namelijk wel waar jullie je chocolade kopen. Vandaar de vraag...
 
Of je eet gewoon de lekkere chocola, maar dan minder. Wats de probleem :shrug:
 
Ik heb nu deze heerlijke belgische chocolade gevonden:
Https://www.ah.nl/producten/product...Jy9wZD5ibRca2074EbqWx6yUJJFEWHPxoCPJcQAvD_BwE

75% puur en 21 gram suiker per 100 gram. Nu heb je deze variant bij de AH ook met zeezout, welke nog lekkerder is. Hier zit 0,6 gram zout in per 100 gram. Ik eet ongeveer 40 gram van deze chocolade per dag. Mijn vraag is dus of ik beter de andere variant kan pakken of dat de 0,25 gram zout extra per dag verwaarloosbaar is? Waarschijnlijk weer een domme vraag dit, maarja ik ben dan ook een piet leut met dit soort dingen.
Ik eet over het algemeen niet veel zout en als sporter mag je natuurlijk iets meer zout binnenkrijger dan een niet-sporter (wij verliezen zouten tijdens het trainen).
 
eet je wel eens kipfilet vleeswaren op brood oid?
Dan zit je met 50 gram al op 1 gram zout.... :rolleyes:

Zout heb je ook nodig.
Zijn zelfs sporters die een paar gram zout pre workout nemen....
 
Back
Naar boven