XXL Nutrition

Waar ga ik mijn chocolade halen?

Bezoekers in dit topic

Nee, op brood eet ik alleen maar avocado met tonijn of vloeibare pindakaas (yum). Ik heb eigenlijk altijd de veronderstelling gehad van hoe minder zout hoe beter . Valt dus allemaal wel mee. Dan heb ik mijn chocolade nu gevonden! Volgende dillema: welk merk kwark zal ik kopen :p
 
Nee, op brood eet ik alleen maar avocado met tonijn of vloeibare pindakaas (yum). Ik heb eigenlijk altijd de veronderstelling gehad van hoe minder zout hoe beter . Valt dus allemaal wel mee. Dan heb ik mijn chocolade nu gevonden! Volgende dillema: welk merk kwark zal ik kopen :p
‘Milsana!!!
 
Zozo die milbona skyr van de lidl: 11 gram eiwit, 62 cal en kost 79 cent (voor de 350 gram variant)
 
Als je echt liefhebber bent; zoek superpure single origin chocolade. Valrhona heeft een selectie.

Bij single origin krijg je bonen van een specifieke plek en soort. En die smaken ook uniek. Je kunt dan echt verschillen proeven die je anders nooit had bedacht.

Zo kreeg ik ooit eens donkere chocolade die smaakte naar olijven (geen grap). Ik ben echter geen liefhebber van zoet. Dus ik ben van de single origin koffie en olijfolie (en gerookte olijfolie, dat is ook briljant spul trouwens)
 
eet je wel eens kipfilet vleeswaren op brood oid?
Dan zit je met 50 gram al op 1 gram zout.... :rolleyes:

Zout heb je ook nodig.
Zijn zelfs sporters die een paar gram zout pre workout nemen....

De warmgerookte is vaak niet zo zout, wel duurder. Aan een stuk.
 
vaak kan je de campina kwark scoren voor 1 euro per 500 gr met 10,3 gr eiwit.
Deze week ook bij AH de high protein kwark 5x500 gr voor 4 euro meen ik. Weliswaar geen naturel maar wel vanille en cocos..

De vanille skyrr van lidl is ook goed te doen met 8-9 gr eiwit en maar 53 kcal oid... 99 cent en soms aanbieding voor 50 cent.
 
De warmgerookte is vaak niet zo zout, wel duurder. Aan een stuk.
Klopt :) en lekkerder in mijn ogen. Bij AH goed op datum letten na de aanbieding... dan 35% extra korting en in de vriezer mikken :)
 
Klopt :) en lekkerder in mijn ogen. Bij AH goed op datum letten na de aanbieding... dan 35% extra korting en in de vriezer mikken :)

Ik ga zelden naar ah. Lidl heeft ze bij sommige filialen (prima), maar jumbo heeft nog betere, die zijn iets droger, maar wel echt lekkere smaak.

Sowieso is dat bij ah; de datum en kwaliteit vaak matig. Ze hebben bij de houdbare spullen wel veel keuze, dus ik ga soms wel voor rijstvellen of kruiden , de juiste mosterd...
 
Ik ga zelden naar ah. Lidl heeft ze bij sommige filialen (prima), maar jumbo heeft nog betere, die zijn iets droger, maar wel echt lekkere smaak.

Sowieso is dat bij ah; de datum en kwaliteit vaak matig. Ze hebben bij de houdbare spullen wel veel keuze, dus ik ga soms wel voor rijstvellen of kruiden , de juiste mosterd...
Bij onze ah is juist alles veel beter dan bij deka/deen oid...
is wel een AH 5 sterren....
Lidl heeft t bij ons niet en jumbo zit niet in de buurt.
AH kom ik vnl voor de hoge kortingen soms... in mijn geval lactose intolerant en sojayoghurt nu 3 pakken voor 4 euro.... normaal zijn die 2,19 per stuk....
volgende week de melkunie high pro (450 gr)... 5 voor 4 euro en normaal 2,19 per stuk. Alleen jammer dat ze de naturel niet meer hebben want die is lactosevrij en niet zoet... smaakjes zijn allemaal zo zoet...
 
vaak kan je de campina kwark scoren voor 1 euro per 500 gr met 10,3 gr eiwit.
Deze week ook bij AH de high protein kwark 5x500 gr voor 4 euro meen ik. Weliswaar geen naturel maar wel vanille en cocos..

De vanille skyrr van lidl is ook goed te doen met 8-9 gr eiwit en maar 53 kcal oid... 99 cent en soms aanbieding voor 50 cent.
Campina kwark is nog tot en met morgen in de bonus bij AH: 2 potten voor €2
 
Als je tegen lactose kan wel ja ... :(
I know... :(
Was eerder een tip bedoeld voor Pel de pinda die vroeg om welke merken interessant zouden kunnen zijn voor wat betreft kwark.

Nee, op brood eet ik alleen maar avocado met tonijn of vloeibare pindakaas (yum). Ik heb eigenlijk altijd de veronderstelling gehad van hoe minder zout hoe beter . Valt dus allemaal wel mee. Dan heb ik mijn chocolade nu gevonden! Volgende dillema: welk merk kwark zal ik kopen :p
Zie hierboven dus.
 
I know... :(
Was eerder een tip bedoeld voor Pel de pinda die vroeg om welke merken interessant zouden kunnen zijn voor wat betreft kwark.


Zie hierboven dus.

Danku! Ik wacht denk ik tot maandag vanwege die 5 voor 4 euro actie op high protein kwark. Moet vaker naar de AH gaan zeg, leuke acties!
 
Bonus bij de AH = dik inslaan. Daarnaast heeft Lidl sommige producten standaard goedkoop in het assortiment en sommige tijdens buitenlandse weken of XXL-weken. Dat zijn ook de momenten om in te slaan. Ouderwets de aanbiedingenfolders elke week even doorbladeren (of online bekijken) loont dus. :)
 
Aangezien jullie mij zo'n goede tips hebben gegeven, zou ik het waarderen als jullie even snel zouden willen kijken naar mijn voedingsschema. Ik twijfel namelijk een beetje over de (grote) hoeveelheid eiwitten. Echter, ik wil niet mijn shake of kwark uit het schema halen.

Doel: rond de 80 kilo wegen (nu 77-78 kilo)
Calorieentotaal: 3323 (300 boven energiebehoefte)-->berekend d.m.v. Harris-Benedict formule. Ook rekening gehouden met lichaamstype (meso/ecto).
EKV: 20%, 45%, 35% (2,2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht en 1,7 gram vet)
Aanvulling op voeding: multivitamine en omega 3 (want heb geen vette vis in schema staan)
Avondeten: vlees/vis + aardappelen + groente (opvulling van het tekort in het schema)

Het schema:
208e1yx.png


4hxnrb.png


Alvast bedankt voor de feedback!

2ufwqqx.png
 
Eiwitten op 150 gram is al genoeg. iets meer kan ook geen kwaad.
Hou gewoon 2-2,5 gr per kg bw aan (50-180 gram oid)
 
Heb nu 170 gram in het schema staan. Dan laat ik dat gewoon zo.
 
Back
Naar boven