Fitness Seller

Waar gaat het fout?

Bezoekers in dit topic

sytrusze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
70
Waardering
15
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

Ik heb dus besloten om te gaan droogtrainen. Ik ben 175cm en woog 85.1kg. Ik at super slecht toen ik begon en ik telde mijn dagelijkse kcal niet (waarschijnlijk onder de 2000kcal), dus ik dacht ik ga eerst mijn metabolisme opkrikken zodat ik straks een goed startpunt voor het droogtrainen heb. Dit is hoe ik het heb aangepakt met de dagelijkse kcal:

Week 1 (2500 kcal), week 2 (2750 kcal), week 3 (3000 kcal), week 4 (3000 kcal). De eerste 4 weken zonder cardio. Ik. woog op dit moment 86.8kg (ik meet iedere maandag ochtend nadat ik heb geplast) Hierna begon het droogtrain proces.
Week 5 (3000 kcal + cardio), week 6 (2900 kcal + cardio), week 7 (2800 kcal + cardio).

Het begon goed, na week 5 woog ik 86,4. Na week 6 85,6. Maar ineens na week 7 zat ik weer op 87,6...ik heb mij netjes aan mijn schema gehouden, wellicht iets meer zout gegeten (waardoor ik meer vocht vasthoud?). Ik weet dat je nooit moet uitgaan van je weegschaal, maar ik vind het moeilijk te beoordelen in de spiegel vooral binnen 3 weken.

Wat adviseren jullie: gewoon doorgaan op deze manier of drastisch iets veranderen?
 
Weeg je 1x per week of is die 87,6 een gemiddelde van die week?
Kan natuurlijk een eenmalige verhoging zijn. Je hebt verder nooit zoveel gewogen dus zou raar zijn als dat je daadwerkelijke gewicht is.
Zou deze week even aankijken en als je niks zakt weer verder verlagen.
 
Ik weeg alleen 1 keer per week inderdaad. Misschien is dat beter inderdaad om iedere dag te wegen en dan het gemiddelde te berekenen...ik neem het mee, bedankt Portonia1
 
1 kg gemiddeld meer of minder gebeurd mij ook wel ondanks dat ik onder mijn onderhoud eet. Verder wat Portonia1 zegt kijk het 1 of 2 weken aan en verlaag je inname of verhoog je cardio. Wat voor cardio doe je trouwens?
 
1 kg gemiddeld meer of minder gebeurd mij ook wel ondanks dat ik onder mijn onderhoud eet. Verder wat Portonia1 zegt kijk het 1 of 2 weken aan en verlaag je inname of verhoog je cardio. Wat voor cardio doe je trouwens?

Oke, will do! Ik wandel 4-5 dagen in de week minimaal een uur (5 tot 8 km) en daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk op mijn hometrainer te zitten wanneer het uitkomt.
 
Je zegt ook je weegt na het plassen. Maybe handig om na het urineren en schijten te wegen. Want stel je bent de dag ervoor een keer minder naar de wc geweest kan dat toch al wat zwaarder uit maken op de weegschaal. En daarnaast wat portonia zegt. Meer wegen
 
Bedankt voor je antwoord. Dat wandelen + hometrainer lijkt me prima, ik doe naast wandelen ook hardlopen erbij. Vandaar dat ik nieuwsgierig was hoe jij je cardio aanpakt.
 
Je zegt ook je weegt na het plassen. Maybe handig om na het urineren en schijten te wegen. Want stel je bent de dag ervoor een keer minder naar de wc geweest kan dat toch al wat zwaarder uit maken op de weegschaal. En daarnaast wat portonia zegt. Meer wegen

Zou ik graag doen, alleen ik ben niet iemand die op commando kan schijten 🤣. Soms komt het sochtends, soms savonds (en dan heb ik al heel de dag gegeten).
 
Back
Naar boven