AndroidHealthClinic

Waar is mijn broer van afgevallen? Zouten?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Mijn broer is nogal gefascineerd door optimale mineralenbalans.. hij is namelijk veehouder & landbouwer.
Die fascinatie geldt zowel voor de bemesting van het land als dierenvoeding.

Nu was ik vorig weekend eens bij hem na lange tijd op bezoek
Het viel me op dat hij behoorlijk was afgevallen sinds ik hem 2 maanden daarvoor had gezien. Hij is afgelopen jaar nl. nogal volslank geworden, na jarenlang een redelijk ecto-uiterlijk te hebben gehad (at veels te weinig en is de laatste jaren gaan junken).

Hij bleek junkfood grotendeels te hebben laten staan en nu komt ie, hij zegt dat mineraalzouten hebben geholpen.. is iets vaags met kalium enz. gaan gebruiken..

Kan dit kloppen? Ik denk dat het er gewoon door komt dat hij minder is gaan junken en ivm het voorjaar weer fysiek harder aan het werk is gegaan..

Hij ziet er overigens best wel goed gespierd uit, nu ik met BB-ogen naar hem ga kijken.. kan een halve koe deadliften door 'r bij de achterkant ff een zetje omhoog te geven (da's toch ruim 250 kg denk ik!). Sommige beroepen daar krijg je gratis elke dag een portie KT voor cadeau! Hij was trouwens ook m.n. zo dik geworden omdat hij een sabbatsjaar heeft ingelast en geen melkvee meer heeft momenteel, dus veel minder calorieën verbruikt maar tegelijkertijd evenveel bleef eten.. nog steeds veeeels te weinig :eet bekant niet veel meer dan wittebrood, roggebrood en kilo's kaas evenals magnetronmaaltijden, warmt zelfs pizza in de magnetron op, getverdemme!

Het was iig geen EC&Y omdat dat pakket nog helemaal dicht was..

Kortom... ... ik ben reuze benieuwd of dat wonderzoutje enige toegevoegde waarde heeft!

Espi
 
Laatst bewerkt:
hmmmmmmmmm. lijkt me stuk. ik denk dat het stoppen met junkfood (een bigmac is 700-800Kcal) en meer bewegen de oorzaak is.
Sinds ik bij de TPG werk, gaat mijn vet ook behoorlijk omlaag


Zout houdt juist vocht vast.
 
Denk ik ook, ben altijd op het hart gedrukt dat zouten zeer slecht zijn.
 
Is niet waar.. als je heel veel sport dan MOET je extra zout gebruiken en extra K en Mg is best belangrijk.. vooral als je extreem veel drinkt kun je mega-ziek worden van mineralentekort. Maar dat is niet van toepassing op hem..

Big Macs eet ie noooooiot .. hij eet echt extreem weinig!

Espi
 
hij had toch veel junkfood voorheen zei je??? BigMac is junkfood.

ZOut krijg je al voldoende binnen met normale voeding
 
Originally posted by Esperantisto
Is niet waar.. als je heel veel sport dan MOET je extra zout gebruiken en extra K en Mg is best belangrijk.. vooral als je extreem veel drinkt kun je mega-ziek worden van mineralentekort. Maar dat is niet van toepassing op hem..

Big Macs eet ie noooooiot .. hij eet echt extreem weinig!

Espi

'k heb het eens nagecheckt, de slecht zouten zijn de zogenaamde galzouten (geen flauw benul wat ze daarmee bedoelen echter)
 
Back
Naar boven