AndroidHealthClinic

Waar is Thinkalot? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Die Lange

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
2.440
Waardering
1
:D

Waar is Thinkalot gebleven? De man met 3500 berichten is 3 maanden?

Ik mis zijn scherpe reply's, uitgesproken mening over "de islam", zijn onderzoeken en feitelijk bewezen gegevens en wetenschappelijke onderbouwingen, en stiekem ook wel zijn rebelsheid.

Iemand?

:D
 
Heb geen idee. Vroeg het me ook al af. Hij zal de hoop wel hebben opgegeven.

De postcounter van DBB zal ondertussen wel wat minder hard zijn gaan lopen :D
 
Volgens mij overThinkt hij zijn zonden.
Als je echt wil weten waar hij is dan zou je zoals hij ook eens zou moeten doen bij de bron beginnen.

:D
 
De overwinning van Wilders in Nederland kwam misschien wat te hard aan :o
 
kan je zijn afwezigheid staven met cijfers want je op je woord geloven doe ik niet
 
Hij's ff uitgedacht.
 
ik heb 'm gevonden!

thinkalot

Geregistreerd op: 27-11-2006
Berichten: 1

Geplaatst: Ma Nov 27 4:07 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Wie opgroeit met uitzicht op een statig herenhuis op de Antwerpse Cogels Osylei heeft net zoveel kans om betrokken te raken in jeugdcriminaliteit als iemand die op een met graffiti bekladde muur in de Seefhoek kijkt. Tot die verrassende conclusie komt criminoloog Lieven Pauwels van de UGent.

'Hoewel we intuïtief denken dat de buurt een invloed heeft op het crimineel gedrag van jongeren, genre 'kijk waar hij woont, daar kan niks goed van komen', blijkt dat dat niet zo is", stelt Pauwels. 'Ik heb geen enkel oorzakelijk verband gevonden. En dat is goed nieuws, want het kan helpen om buurten te destigmatiseren.'

Lieven Pauwels trok voor zijn doctoraat naar 23 Antwerpse secundaire scholen en ondervroeg in totaal 2.486 leerlingen uit de eerste graad. "Ik heb bewust voor 12- tot 14-jarigen gekozen", legt hij uit. "Omdat zij enerzijds wel al in de adolescentie zitten, maar anderzijds nog niet die grote mobiliteit hebben waarover oudere tieners beschikken." Met andere woorden: ze zijn nog meer aan huis en dus aan hun buurt gebonden.
"Op geen enkele manier kun je aantonen dat jongeren uit achtergestelde wijken meer misdaden plegen omdat ze in die buurt wonen", zegt Pauwels. "Een van de enige echt relevante factoren blijkt de sociale controle binnen het gezin te zijn. Kortom, dat ouders weten wanneer hun kind waar zit. Die controle kan net zo goed afwezig zijn in een villawijk als in een arme buurt. De betrokkenheid die een jongeren ten opzichte van zijn school voelt, speelt eveneens een rol. Ook hier gaat het om een individueel kenmerk."

de gebrekkige sociale controle is dus het belangrijkste probleem. En de betrokkenheid van een jongen tov zijn school. En raad eens waar dit het vaakst het probleem is? Inderdaad, bij de armere families, in de armere wijken. Wat de prof dus zegt is dat als je als rijk gezin in een arme wijk gaat wonen en je een goede sociale controle op je zoon uitoefent, hij wellicht geen negatieve criminele invloed zal ondervindne door in die arme buurt te wonen. ALs je als arme famillie met lage sociale controle tav de zoon door de ouders in een rijke buurt gaat wonen zal de zoon geen positieve invloed ervaren van de rijke wijk. Dus wat de ciminoloog zegt is dat er geen oorzakelijk verband is tussne de buurt waarin je woont en de criminaliteit. Dus dat houdt in: "het is niet omdat je in wijk A woont dat je criminaliteit zal plegen net omdat je in die wijk A woont.'' Neen, de criminoloog zegt dat het sleutelwoord lage sociale controle de belangrijkste oorzaak is. en deze lage sociale controle en weinig binding met de school komt vaak voor bij armere families,, arbeidersgezinnen en deze wonen nu eenmaal in armere wijken. Geen oorzakelijk verband tussen wij en criminaliteit maar wel een hel belangrijk indirect verband. armere familie woont vaker in armere wijk en heeft vaker dan bij rijkere mensen als kenmerk dat er weinig binding is met school en minder sociale controle ==> meer kans op criminaliteit.
Een goede ouder-kindrelatie en de schoolse betrokkenheid bepalen samen de morele waarden van een tiener en hebben een invloed op het rondhanggedrag. "En jongeren met foute waarden die veel rondhangen met leeftijdsgenoten lopen wel meer kans om verkeerde dingen te doen."

Dat er in sommige achtergestelde wijken meer criminaliteit is, is echter wel een feit. "Natuurlijk", zegt Pauwels. "Maar de woonplaats is vaak niet de plaats van een delict. En het is niet omdat er in een buurt veel criminaliteit is dat dit de bewoners aanzet om ook delinquent gedrag te vertonen."
twee arme wijken naast elkaar, wijk A en wijk B. Arme crimineel uit wijk A pleegt criminaliteit in wijk B en crimineel uit wijk B pleegt criminaliteit in wijk A. De criminaliteit van de arme adolescenten verlaat heel zelden het arme milieu.Welke elementen Pauwels ook in kaart bracht, op geen enkele manier kon hij een verband vinden tussen woonplaats en crimineel gedrag. "Het is bijvoorbeeld niet zo dat de wijk wel een effect zou hebben op meisjes of net op jongens", aldus Pauwels. "Ook hoelang ze er wonen, speelt geen rol."

Volgens Pauwels zou het best kunnen dat het idee dat de wijk invloed heeft op misdadig gedrag, een achternagestreefde vaststelling is. "Mogelijk was het vroeger wel zo, maar tegenwoordig is de invloed van de woonplaats veel kleiner", zegt hij. "We zijn niet meer gebonden aan onze straat. Jongeren wonen op een plaats, gaan naar school op een andere en in hun vrije tijd zitten ze nog elders."

Het doctoraat levert belangrijke lessen voor het beleid. "Als je met buurtwerking jeugdcriminaliteit wilt aanpakken, dan moet je gaan werken met de jongeren in de buurt, maar niet met de wijk an sich", zegt hij. "Een buurt verfraaien kan voor vele andere zaken nuttig zijn, maar niet om criminaliteit bij jongeren tegen te gaan."

Ik ben er zeker van dat prof pauwels verbolgen zal ziijn van de interpretatie van de kranten (vereet niet dat deze stukken uit eenintervie kwamen dus de journalist heeft zelf een selectie gemaakt van wat hij denkt dat belangrijk is.) en dat hier eerstdaags een recht van antwoord zal volgen met een verduidelijking. en die zal net dezlefde zijn die ik net heb vermeld.
ps: vreemd dat niemand dit door had!
thinkalot, afgestudeerde criminoloog 2004 .


link: www.lombrosiana.be :: Bekijk onderwerp - Buurt heeft geen invloed op crimineel gedrag jongeren


geen twijfel mogelijk :D
 
volgens mij zit die in de gevangenis.
 
Had 'm gefeliciteerd met z'n verjaardag ( vorige week ergens ) waarop wel gelijk repley kwam dus ik denk dat ie zich redelijk op de achtergrond houd ??? ( Niet echt zijn sT maar goed )

Moet idd eerlijk toegeven dat ik wel die "battles" met cijfers en andere feiten van 'm mis , deze dingen maakte de meeste topics toch iets meer dynamisch en de discussies toch zeker de moeite waard :D :D

:D en dat zeg ik,..... die gene die het zo goed als nooit met 'm eens was ,....
 
Had 'm gefeliciteerd met z'n verjaardag ( vorige week ergens ) waarop wel gelijk repley kwam dus ik denk dat ie zich redelijk op de achtergrond houd ??? ( Niet echt zijn sT maar goed )

Wie weet waartoe hij bekeerd is. Een theedoek is ook Micheal Jackson zijn sT niet, en toch is het zo.
 
en moet dat in politiek en religie gedeelte ???

ontopic: hij is wel stil ja
 
Vreemd dat ie wel af en toe online is maar niet meer post. Zou het leuk vinden als ie weer terugkwam, hoewel ik me af en toe doodergerde aan het ontkennen van elk verband tussen geweld en islam.
 
Volgens mij overThinkt hij zijn zonden.
Als je echt wil weten waar hij is dan zou je zoals hij ook eens zou moeten doen bij de bron beginnen.

:D

Aangezien hij zoveel zonden had, heeft dit geleid tot een wijziging van naam.
Vandaar dat jullie hem ookn niet kunnen vinden, hij hangt nu dagelijks in de locale kroeg en gaat schuil onder de naam DrinkAlot.
 
Waar is



























































Het slotje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven