Fitness Seller

Waar kan je chocola met een hoog cacao% kopen?

Bezoekers in dit topic

Valandinz

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Relnicht
10 jaar lid
IG Beheerder
Lid geworden
4 feb 2012
Berichten
4.563
Waardering
4.968
Lengte
1m84
Beetje treurig dat ik er een topic voor aan moet maken, maar ik kan het echt niet vinden.
Google werkt niet mee.

Ik bedoel dus niet 72% puur chocola wat je in de supermarkt kan kopen, maar meer richting 99% puur.
Ik heb wel dat Lindt Excellence 99% Noir gevonden, maar daar staan geen voedingswaarde bij..
 
Ik heb deze dus.
4iyfbp.jpg


per 100 grams:

Energy: 530 calories/2,210 kilojoules
Protein: 13 grams
Carbohydrates: 8 grams
Fat: 50 grams

1 reep is 50 gram


Waar haalt je collega die? 86% is zo'n beetje het hoogste wat ik op heb.

Waar kun je zulke pure repen halen? Die ik haal is gewoon een of ander simpel reepje met zo'n 45-55%

Bij Jamin heb je van Lindt de 99% pure repen. Niet alle vestigingen verkopen het. Mijn vestiging dus niet maar die bij mijn collega dus wel.
Graag gedaan
Ze zijn ook bestelbaar via internet
[Link niet meer beschikbaar]
ze zijn prijzig. Maar wel super lekker.
De Em-té verkoopt ze ook zag ik op internet. Helaas heb ik die niet in mijn buurt.

Stond al in het grote biecht topic. Ik heb deze! :)
 
Oh mijn god. Dat voedingswaarde.
Hij is uitverkocht zie ik :(
Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Zeker een nederlandse winkel die janmin. Is er eentje voor de belgen? mijn moeder kon alleen 70% kopen. 86procent zou ik al redelijk vinden. Maar liefst 90% Mag van mij gerust 10% suiker inzitten zodat het eetbaar blijft. En anders die 99, dat verwerk ik wel in een glas melk, of met mijn neus dicht zonder te kauwen. Wel opletten in principe kan er in 90% meer cacao zitten dan in 99 procent. Omdat cocao massa inclusief cacoaboter is. En cacaoboter is gewoon een vet uit de cacaoboon. Dus eigenlijk zou je moeten kijken naar de meeste cacao(poeder). En niet het meeste cacaomassa.
 
Waarom zou je het zo puur willen hebben?
 
reep van 70% is toch alweer 30suiker. En omdat van die 70% ook een aanzienlijk deel cacoaboter is moet je al wat meer consumeren, en dus ook wat extra suiker, om aan je gewenste dosis cacao te geraken. Als je vindt dat de suikers die je ermee binnenkrijgt te verwaarlozen zijn, dan ga ik dat niet tegenspreken. Maar ik zou toch graag een 86%, liefst 90% reep hebben.
 
Je eet chocola omdat er gezondheidsvoordelen aan verbonden zijn? Dat is nieuw voor me.
 
Oh mijn god. Dat voedingswaarde.
Hij is uitverkocht zie ik :(
Bedankt!
[Link niet meer beschikbaar]
er zijn verschillende internet winkels die ze verkopen. Daar zijn ze wel duurder.
Sommige echte grote AH hebben ze ook en koffie winkels zoals Simon Levelt.
Bij de Sligro (groothandel) hebben ze ze ook. Maar moet je wel een pasje hebben.
Bijenkorf schijnt het ook te hebben.
of bij een van de winkels van lindt zelf.
http://www.lindtchocolaterie.nl/nl/...sendaal_Utrecht_Lijnmarkt_Brands_Scheveningen
 
reep van 70% is toch alweer 30suiker. En omdat van die 70% ook een aanzienlijk deel cacoaboter is moet je al wat meer consumeren, en dus ook wat extra suiker, om aan je gewenste dosis cacao te geraken. Als je vindt dat de suikers die je ermee binnenkrijgt te verwaarlozen zijn, dan ga ik dat niet tegenspreken. Maar ik zou toch graag een 86%, liefst 90% reep hebben.

Je kan cacao bonen kopen zijn 100%
 
Moet ik die dan zelf malen? En waar in BE?

Je moet ze pellen, kan je dan zo eten of door een handje noten. Je kan ze ook als nibs of gemalen kopen. Superfood.nl bijv. verstuurd volgens mij ook naar belgie.
 
Waarom zou je het zo puur willen hebben?

Je eet chocola omdat er gezondheidsvoordelen aan verbonden zijn? Dat is nieuw voor me.

Zowel voor de gezondheidsvoordelen als de lage koolhydraten.
Aangezien ik Keto doe kan ik weinig chocolades eten, en heb ik niks om eens in de zoveeltijd eens van te 'snoepen' zo kan ik dus die 99% chocola eens in de zoveel tijd eten als 'cheatmaaltijd' zonder in werkelijkheid eigenlijk te cheaten.
 
Ze verkochten bij een of andere gezondheidswinkel 'raw' Chocolate, chocolade dat op lage temperatuur verwerkt is en t is heeeerlijk
 
Het merk Vivani heeft sindskort een reept van 92%
Voorheen was hun puurste reep 85%
Het is een biologisch merk en word dan ook in bioligsche winkels verkocht (onder andere Gimsel in de Groene Passage Rotterdam) maar ik denk ook wel online.

Even vanaf de verpakking, hij ligt hier in de kast :D

Voedingswaarde per 100 gram (1 blokje is 8 gram):
648 kcal, 59,4 vet, 13,1 koolhydraten waarvan 7,0 suikers, 8.5 eiwitten

Ingredienten: cacoamassa *, cacaoboter*, kokos bloesem suiker*
* Van biologische landbouw
Cacao tenminste 92%


-----

Ik vind hem trouwens ook nog best lekker (van nature wel meer merkliefhebber) ik heb ook raw cacao nibs staan (o.a. verkrijgbaar bij de tuinen, vitamine store en biologische supermarkten) maar die neem je vind ik persoonlijk niet voor het lekker bij de thee ofzo.


Vond op internet trouwens nog dit over de kokosbloemsuiker, ook best interessant om te weten:
En dan is hij ook nog eens verfijnd met kokosbloesemsuiker, waardoor er een lichte karamelachtige smaak ontstaat. Bovendien heeft deze zoetstof een lagere glycemische index (index voor het effect op de bloedsuikerspiegel), waardoor de chocoladeliefhebber minder last heeft van suikerpieken- en dalen.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik die dan zelf malen? En waar in BE?

in bio-planet kun je ook repen vinden met meer dan 80% cacao

in biovita kan je ook cacao bonen die grof gemalen zijn vinden
 
Je moet ze pellen, kan je dan zo eten of door een handje noten. Je kan ze ook als nibs of gemalen kopen. Superfood.nl bijv. verstuurd volgens mij ook naar belgie.

Is dat niet ontzettend bitter? Ik kan goed bittere, ongesuikerde natuurlijke producten eten en het lekker vinden. Maar vraag me of of dit niet heel erg, tot het oneetbare toe, bitter is.


in bio-planet kun je ook repen vinden met meer dan 80% cacao

in biovita kan je ook cacao bonen die grof gemalen zijn vinden


Bedankt!
 
Is dat niet ontzettend bitter? Ik kan goed bittere, ongesuikerde natuurlijke producten eten en het lekker vinden. Maar vraag me of of dit niet heel erg, tot het oneetbare toe, bitter is.





Bedankt!

De pure rauwe nibs vind ik zelf echt niet lekker voor tussendoor of om jezelf te verwennen, maar zijn wel te doen als je ze ergens door mengt. Deed ze vroeger wel eens na het koken door mijn ontbijt-quinoa-papje... Misschien is door de havermout ofzo ook een optie?

Chocoladereep van 90+ cacao zoals ik die nu heb is opzich nog best lekker.
 
er is trouwens ook cacaopoeder te vinden bij biovita, was het vergeten:o
 
Back
Naar boven