Fitness Seller

Sticky Waar luister je nu naar? (33 bezoekers)

Bezoekers in dit topic


Ah heerlijk, het concert uit Moscow 1986. :)

Ik heb al zoveel interpretaties gehoord van Op. 8 No. 12, maar deze van Horowitz raakt me alsnog het meeste. Ja er zitten hier en daar wat foutjes in, kwa noten dan, maar de emotie die erin zit is eindeloos.

Ik vind dat er, vooral tegenwoordig bij de nieuwe generatie concertpianisten, vooral gefocust wordt op noot-perfectie. Een pianist als Lang Lang bijvoorbeeld kan ik ook gewoon niet serieus nemen, wat niet weg neemt dat ik ontzettend veel bewondering heb voor wat hij bereikt heeft en kan. Maar het spel en vooral het acteerspel wat hij via zijn gezicht naar buiten brengt, kan ik gewoon niet serieus nemen. Maargoed, wellicht veranderd dat nog in de tijd, wie weet.
 
Ah heerlijk, het concert uit Moscow 1986. :)

Ik heb al zoveel interpretaties gehoord van Op. 8 No. 12, maar deze van Horowitz raakt me alsnog het meeste. Ja er zitten hier en daar wat foutjes in, kwa noten dan, maar de emotie die erin zit is eindeloos.

Ik vind dat er, vooral tegenwoordig bij de nieuwe generatie concertpianisten, vooral gefocust wordt op noot-perfectie. Een pianist als Lang Lang bijvoorbeeld kan ik ook gewoon niet serieus nemen, wat niet weg neemt dat ik ontzettend veel bewondering heb voor wat hij bereikt heeft en kan. Maar het spel en vooral het acteerspel wat hij via zijn gezicht naar buiten brengt, kan ik gewoon niet serieus nemen. Maargoed, wellicht veranderd dat nog in de tijd, wie weet.

Hehe idd, die foutjes zijn wel begrijpelijk als je bedenkt dat hij daar 86 is. Horowitz zijn interpretaties vind ik ook enorm diepgaand, ondanks zijn soms nogal aparte manier/sT van spelen, maar dat is mss wel wat een echt groot pianist typeert.

Idd Lang Lang lijkt me zo'n artiest die vooral wil tonen hoe fantastisch hij kan spelen, zijn techniek is, lijkt ook soms echt een clown die piano aan het spelen is. Mss (hopelijk) moet hij idd nog groeien.
 

 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat er wat fout ^^
 
Back
Naar boven