AndroidHealthClinic

Waar moet ik beginnen?

  • Topic starter ebam
  • Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 744
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

ebam

Novice
Lid geworden
31 jul 2011
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Hallo,

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben een 17 jarige jongen, zit nu in mijn laatste jaar van vwo en ik wil mij gaan voorbereiden op een mariniersopleiding. Het probleem is alleen dat mijn lichaam niet echt geschikt is voor de mariniers. Ik ben rond de 1.75 lang, en weeg 60 kilo. Ik sport 2 tot 3 keer per week (hockey), en eet erg veel en erg ongezond, zonder ook maar een kilo aan te komen.

Nu wil ik het komende jaar dus graag meer body en vooral meer kracht krijgen. Ik ben bereid hiervoor naar de sportschool te gaan, mijn leefstijl aan te passen en misschien wel hulpmiddelen te gaan gebruiken (proteinen etc.?)

Omdat ik verder totaal geen verstand heb van bodybuilding is mijn vraag dus: Waar moet ik beginnen en hoe? Moet ik gaan letten op mijn voeding, en zijn hulpmiddelen goed om te gaan gebruiken? En op welke manier moet ik gaan trainen in de sportschool?

Mvg.
Olivier
 
SS/Rippetoe + assistance werk doen en ETEN.
 
je eet NIET veel, anders was je geen magere 60kilogram.

Om een goeie basis te hebben voor de mariniers moet je sterker en fitter worden...
Dit betekent meer spiermassa, en meer kracht. Daarvoor moet je serieus trainen en eten!

zie stickies hierboven
 
Bedankt voor de reacties, maar het probleem is dat ik nergens nou echt goed kan lezen wat ik moet doen. Ik ben er bijvoorbeeld wel achter gekomen hoeveel eiwitten, proteinen en koolhydraten ik precies moet eten, maar ik kan verder nergens vinden wanneer ik deze moet eten, in wat voor soort voedsel etc.

Is er dus niet gewoon een vrij simpele benadering tot bodybuilden? Ik hoef geen superman te worden, alleen een beetje meer spieren en massa zouden fijn zijn.

Dus op een rijtje:
- Wat moet ik meer gaan eten, wat minder, en wanneer moet ik dit eten?
- Als ik oefeningen doe (in de sportschool) moet ik dan voor het uiteste gaan of langzaam opbouwen?
- Hoe vaak per week is het verstandig om naar de sportschool te gaan?
- Is het handig om shakes te gaan gebruiken en zo ja, welke?

Mvg.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 15:44 ----------

je eet NIET veel, anders was je geen magere 60kilogram.

Om een goeie basis te hebben voor de mariniers moet je sterker en fitter worden...
Dit betekent meer spiermassa, en meer kracht. Daarvoor moet je serieus trainen en eten!

zie stickies hierboven

Ik eet zeker te veel. het probleem is dus dat ik echt totaal niet aankom.
Om je een idee te geven van een normale week uit mijn leven:

2x snackbar (meestal een keer tussen de middag en een keer op een avond)
elke dag een volle zak chips met daarbij nog chocola e.d.
veel frisdrank
elke dag 2 boterhammen bij het ontbijt, 2 bij de lunch en een vol bord avondeten
 
ja je eet dus ****ing weinig vriend. 2 boterhammetjes en een zak chips, hiep hoi.

het gaat om consequent dag in dag uit veel blijven eten.
 
ik DACHT dat ik veel at... bleek dat ik nog geen 2500 calorieen binnenkreeg en virj weinig goede voedingsstoffen..

Chocola en chips mag dan hoog in Kcal zijn het heeft BIJNA geen voedingswaarde en mag je eigenlijk nauwelijks een snack/eten noemen.

Begin met 6 keer per dag eten probeer zoveel mogelijk eiwtittne binnen te krijgen. Zelfs als je DENKT dat ej veel eet hoeft dat niet te kloppen.
 
Oke bedankt! Waar haal ik vooral eiwitten vandaan? En moet ik dan minderen met de vette dingen die ik nu eet?
 
de stickies heb je duidelijk niet gelezen, anders stelde je niet dit soort vragen.
 
Back
Naar boven