XXL Nutrition

Waar moet ik beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deems

Novice
Lid geworden
29 mrt 2021
Berichten
3
Waardering
0
Dag allen,

Na een poosje rond te hebben gekeken heb ik besloten een profiel aan te maken.

Ik worstel al sinds ik me kan heugen met m'n gewicht. Soms gaat het een poosje goed en lijk ik op de goede weg te zitten, maar dit gaat vaak ook snel weer de verkeerde kant op.
Ik heb al een aantal jaar ervaring met fitness, echter dat de sportscholen niet open zijn helpt ook niet voor m'n motivatie. Ik probeer elke dag een stuk te lopen, maar hier haal ik niet echt plezier uit.
Hetgeen waar ik erg mee zit is dat ik niet precies weet hoe ik gezond en gevarieerd moet eten, en ik kan hier ook niet echt een antwoord op vinden waarvan ik denk dat ik er iets mee kan.
Het klinkt misschien stom, maar ik vind het allemaal maar lastig als ik eerlijk ben. Zo lees ik ook overal weer verschillende dingen. De een zegt dat koolhydraten goed zijn, de ander zegt dat ze slecht zijn. Met eiwitten idem dito.

Nu is mijn vraag, waar moet ik beginnen? Ik ben er namelijk ontzettend klaar mee, ik wil gewicht verliezen.
 
Misschien handig om wat meer over jezelf te vertellen.
Wat is je gewicht, lengte, wat eet en drink je nu op een dag gemiddeld etc
 
Misschien handig om wat meer over jezelf te vertellen.
Wat is je gewicht, lengte, wat eet en drink je nu op een dag gemiddeld etc
Ik ben zo'n 184 en weeg op het moment rond de 107kg.

Ik probeer elke dag 2-3 liter water te drinken. Wat ik op een dag eet is eigenlijk een beetje hetzelfde elke dag.

1 snee donker brood met een plak 30+ kaas en 1 ei

Bak magere kwark met een beetje honing

Wat fruit, vaak een peer en een banaan

Vaak maak ik een Knorr wereldgerecht en verdeel ik dit in bakjes zodat ik voor een aantal dagen heb. Kip tandoori, Kantoneese kip, Kip kerrie, Macaroni, Kip Siam
 
Zoek op youtube naar Greg Doucette, hij zal je laten zien hoe je lekker kan eten voor weinig calorieen
 
Qua eten zit je denk ik qua hoeveelheid best prima, misschien zelfs iets weinig.
Variatie is wel belangrijk, ik zou met name in de ochtend + de kwark wat variëren.

Verder over sporten/wandelen, je moet iets doen wat je leuk vind, ik zou zeker meer bewegen dan alleen wandelen met tegenzin.
 
Bij het lezen van je titel moest ik hier aan denken.

Waar zal ik beginnen? Het is een lang verhaal
Rol d'r eentje, terwijl ik drinken haal
Volwassen mannen-shit, daar is de kinderzaal
Mondje dicht als ik de buit binnenhaal
Ik move smooth als een dief in de nacht

Je hebt er niets aan 🤣
 
1 snee donker brood met een plak 30+ kaas en 1 ei

Bak magere kwark met een beetje honing

Wat fruit, vaak een peer en een banaan

Vaak maak ik een Knorr wereldgerecht en verdeel ik dit in bakjes zodat ik voor een aantal dagen heb. Kip tandoori, Kantoneese kip, Kip kerrie, Macaroni, Kip Siam

Je bent jezelf aan het uithongeren , je eet veel en veel te weinig .
 
Dag allen,

Na een poosje rond te hebben gekeken heb ik besloten een profiel aan te maken.

Ik worstel al sinds ik me kan heugen met m'n gewicht. Soms gaat het een poosje goed en lijk ik op de goede weg te zitten, maar dit gaat vaak ook snel weer de verkeerde kant op.
Waarom ?
Ik heb al een aantal jaar ervaring met fitness, echter dat de sportscholen niet open zijn helpt ook niet voor m'n motivatie. Ik probeer elke dag een stuk te lopen, maar hier haal ik niet echt plezier uit.
Waarom niet ? Misschien kun je gaan fietsen ofzo.
Ik haal ook niet elke dag plezier uit mijn werk, maar het levert zo veel op.
Zo ook met sporten, ik ben blij met wat het me oplevert.
Hetgeen waar ik erg mee zit is dat ik niet precies weet hoe ik gezond en gevarieerd moet eten, en ik kan hier ook niet echt een antwoord op vinden waarvan ik denk dat ik er iets mee kan.
Het klinkt misschien stom, maar ik vind het allemaal maar lastig als ik eerlijk ben.
yep, klinkt behoorlijk stom.
Misschien moet je er eens moeite voor gaan doen. Schenk er eens serieus aandacht aan. Alles waar je aandacht aan geeft, groeit, zo ook jouw kennis over gezonde voeding.
Zo lees ik ook overal weer verschillende dingen. De een zegt dat koolhydraten goed zijn, de ander zegt dat ze slecht zijn. Met eiwitten idem dito.

Nu is mijn vraag, waar moet ik beginnen? Ik ben er namelijk ontzettend klaar mee, ik wil gewicht verliezen.
Jij wil gewicht verliezen, maar legt de verantwoordelijkheid bij een ander.

Waar je moet beginnen ? Bij jezelf, maar begin dan ook eens echt.
Elke dag 2 uur opofferen om te sporten of je kennis van voeding en training te vergroten, is al een mooi begin. Hou dat gewoon een jaar vol. Je bent immers ook niet in 1 jaar zo geworden. Zo lang als ik mij kan heugen, en zo ver ik vooruit kan kijken, moet jij het net als al die andere gasten hier, het met jezelf voor jezelf doen.
 
Je bent jezelf aan het uithongeren , je eet veel en veel te weinig .
Zit misschien inderdaad wel wat in, maar ik krijg snel de gedachte dat ik teveel eet terwijl dat niet eens zo zou zijn. Dit krijg ik er maar moeilijk uit.
Dat komt denk ik omdat ik na een poos echt letten op alles en zo niet tot nauwelijks resultaat zie. Ik snap ook wel dat het niet van de een op de andere dag komt, maar na een paar weken nog geen verschil zien motiveert niet echt. Ik denk daarom dus dat er echt iets fout gaat. En ik snap ook goed dat dit helemaal bij mezelf ligt.
Jij wil gewicht verliezen, maar legt de verantwoordelijkheid bij een ander.

Waar je moet beginnen ? Bij jezelf, maar begin dan ook eens echt.
Elke dag 2 uur opofferen om te sporten of je kennis van voeding en training te vergroten, is al een mooi begin. Hou dat gewoon een jaar vol. Je bent immers ook niet in 1 jaar zo geworden. Zo lang als ik mij kan heugen, en zo ver ik vooruit kan kijken, moet jij het net als al die andere gasten hier, het met jezelf voor jezelf doen.
Ik wilde het zeker niet laten overkomen dat ik de verantwoordelijkheid bij een ander neerleg.

Je hebt absoluut gelijk dat het ook niet in 1 jaar zo is geworden, daar ben ik me goed van bewust.
 
Back
Naar boven