XXL Nutrition

Waar moet ik beginnen?

Bezoekers in dit topic

Thanks! Maar wordt je van meer kcal inname niet "dik", zegmaar een opgezette buik, want dat is iets wat ik namelijk niet wil. Ik wil wel vet op de botten aangezien ik best wel wat magertjes ben.

Dus voor eerst is het belangrijk: op gewicht komen en daarna: eten en trainen zodat je "gespierd" niet, maar gewoon een beetje getrained bent?
Je moet iets meer eten dan je verbruikt om aan te komen. Je moet trainen om te zorgen dat je lichaam daar (deels) spieren van maakt.

Je wilt geen "vet op de botten", maar spieren aan je skelet! :thumb:

Thanks! Maar wordt je van meer kcal inname niet "dik", zegmaar een opgezette buik, want dat is iets wat ik namelijk niet wil. Ik wil wel vet op de botten aangezien ik best wel wat magertjes ben.
Jij zou wel een bijzonder grote uitschieter moeten maken met je voeding voor een lange tijd om dik te worden met je huidige lengte en gewicht. Maak je daar niet al te druk om nu.
Dus voor eerst is het belangrijk: op gewicht komen en daarna: eten en trainen zodat je "gespierd" niet, maar gewoon een beetje getrained bent?
Zou gewoon ook gelijk gaan trainen voor zover jij de mogelijkheid hebt. Als je naar een sportschool kan is dat helemaal top maar met een setje dumbells thuis en met pushups enzo is ook helemaal goed.

Ik denk dan dat het verkeerd op de verpakking staat... er staat namelijk:
VOEDINGSWAARDE: per 100 gr.
energie = 955 Kcal,
vetten = 1,2g - waarvan 0.3g verzadigd
koolhydraad = 54,5g - waarvan 16.2g suiker
vezels 4.1

Wel voor eerst volle kwark nemen? Ik dacht dat ik ergens las dat het magere kwark meer eiwitten of iets dergelijks had.

Ik zal in ieder geval voor dit eens eerst maar opschrijven hoeveel ik eet in hoeveelheden en dat opschrijven, dat voor een week aanhouden ofzo en dan even terugkijken?
Ik denk dat het gaat om 955 KJ (kilojoues) wat neer komt op 228 calorieën.

Rare vraag misschien, maar ik zat te denken over chocolademelk of dat een beetje kan helpen met de bulk of wat dat mag zijn. Ook van chocolademelk heb je veel soorten zoals magere, volle of normale. Wat zou een goede zijn of alternatieven als dit niet goed genoeg is? Normaal drink ik nu eigenlijk gewoon een glas yoghurt drink per diner maar ik weet niet of dit voldoening geeft en of dit beter kan.. ???

Rare vraag misschien, maar ik zat te denken over chocolademelk of dat een beetje kan helpen met de bulk of wat dat mag zijn. Ook van chocolademelk heb je veel soorten zoals magere, volle of normale. Wat zou een goede zijn of alternatieven als dit niet goed genoeg is? Normaal drink ik nu eigenlijk gewoon een glas yoghurt drink per diner maar ik weet niet of dit voldoening geeft en of dit beter kan.. ???
Je bent 16.
Ga slapen.

maar ik zat te denken over chocolademelk of dat een beetje kan helpen met de bulk of wat dat mag zijn.
Probeer echt zo veel mogelijk uit normale gezonde voeding te halen. Zou dan eerder voor volle melk gaan. Gok dat je hiermee komt omdat je sam sulek hebt gezien op het internet. Die man zijn lichaam is een grote vuilstort met wat hij naar binnen werkt en een slecht voorbeeld voor goede en gezonde voeding.

Je bent 16 jaar, in de groei, sport en hebt flink ondergewicht.
De hoeveelheden die je nu eet, eet een 10 jarige ook (die eten vaak zelfs al meer).

Begin eens met een steviger ontbijt. Lust je havermout? Of liever muesli/ creusli met volle yoghurt of kwark?
Start daar eens mee.
Gewoon een bak volle yoghurt met muesli/creusli. Heb je liever brood? Neem dan eens 3-4 sneetjes brood bij het ontbijt. Neem pindakaas erop op vleesbeleg en beleg royaal.
Smiddags met de lunch kan je dan weer 3-4 sneetjes pakken. Neem er een beker melk bij.

Hoe schat je je avondeten in?
Stuk vlees met een opscheplepel of 4 aan aardappel en een stuk of 4 groente?
Neem er een sausje bij. Toetje erachteraan.

Koekje kan je prima blijven eten.
Tussendoor zijn crackers of rijstwafels met pindakaas een prima optie. Maar denk ook eens aan een banaan erbij. Of wat ander fruit.

Op deze manier heb je in ieder geval een prima basis.
Maar kijk hoeveel je op kan. Ga jezelf niet overeten en bouw het op. Elke stap is er een.

Wat denk je zelf hoeveel je nu op krijgt van wat ik noem?
Zit je echt vol na 2 sneetjes brood? Of denk je ik kan er makkelijk nog 2 op en stop je uit gewoonte?
Dit dus.
En wennen aan steeds iets meer. En zeker meer dan 8 uur slapen. En als je vrij bent, trainen of rusten op de bank.

Die volle van de Aldi

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven