XXL Nutrition

Waar moet ik mee beginnen?

Bezoekers in dit topic

Lustgraaf

Novice
Lid geworden
19 jan 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
74kg
Hallo,

Ik ben vrij nieuw op het gebied van bodybuilden/fitness. Wil graag een mooi strak lijf krijgen en gewoon gezond zijn maar ook redelijk wat massa hebben. Ik ben 16 jaar dus ik weet dat hormonen mij een eindje op weg kunnen helpen als het goed is. Hoe dan ook wil ik graag weten waar ik mee moet beginnen en weten wat belangerijk is.

Zoals voeding? Basis workouts? Hoe vaak traininen? En wat precies? Ik heb in Feb 2016 1 maand lang 4 dagen PW getrained toen voor de opleiding van het VEVA. Helaas zaten we ze vol en zakte mijn motivatie weg om door te gaan. Toen heb ik hier en daar nog wel wat getrained maar niet serieus.

Alle hulp is meegenomen.

Djay
 
Welkom Djay,

Heb je de stickies gezien? Daar staat in principe alle basisinformatie die je nodig hebt om een goede start te kunnen maken. Zijn in ieder subforum terug te vinden.

EDIT:
Sticky - Welk trainingsprogramma is geschikt voor mij?
Sticky - De verschillende trainingsprogramma's

Sticky - Hoe je begint aan het maken van een goed voedingsschema
Sticky - Hoe bereken ik mijn energiebehoefte?

Dit zijn een paar van de stickies. Hier kun je in principe genoeg info vinden.

Dit.

En hormonen moet jij helemaal nog niet aan denken!

Succes.
 
Hee Djay!

Welkom, ik zou lekker veel eten!
Let op je kcal en je ( eiwitten 2 / 2,5x lichaamsgewicht ) kcal intake kan je ook makkelijk berekenen.
Met de goede voeding heb je goede voeding waardoor je goed aankomt in spier!

Gewicht is ook belangrijk voor Veva. Denk ook aan je conditie, zul je ook zeker nodig hebben. Helemaal als je grop wilt gaan doen.

Hoevaak je wilt trainen moet je zelf bepalen. Ik ga zovaak als ik kan 6/7x pw maar zorg dat je spiergroep minimaal 48uur rust krijgt. En dat je voeding is afgestemd op veel sporten!
Gebruik lekker de links van scarface17 om het allemaal te berekeken en je komt er wel!

En succes met VEVA kid!!
Wat wil je gaan doen ?
 
Back
Naar boven