MuscleMeat

Waar op te letten bij aanschaf 'Hometrainer'

Bezoekers in dit topic

exarchos

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.693
Waardering
0
Ik ben me hierop een beetje aan het orienteren, om lekker a la Ronnie wat cardio in de ochtend te doen.

Je hebt vlg mij van die elektrische en met vliegwiel?!

iemand tips?
 
Heb er zelf ook eentje aangeschaft een half jaar geleden en het is goeie tjoelly. Ideaal voor cardio, je komt je bed uit en gaat erop zitten. Kan meteen het nieuws 's ochtends even kijken.

Hoe zwaarder het vliegwiel hoe beter. En meer geld betekent vaak meer functies op het menu wat soms wel handig is, tis maar net welke eisen je stelt en hoeveel geld je ervoor over hebt.

Ik had hem via marktplaats gekocht.
 
Bro, zouden die dagelijkse verzetjes met M-M niet al meer dan voldoende cardio zijn...?
 
Rob G zei:
Bro, zouden die dagelijkse verzetjes met M-M niet al meer dan voldoende cardio zijn...?
:roflol: :haha:
Heeft die nog wel energie dan? Nadat hij met jou is bezig geweest.
 
En niet vergeten te vragen hoe hard 'ie kan.
 
Wat is het niveau weer lekker 'kleuterschool' vandaag zeg :cool:


4 reacties waarvan één serieuze :(
 
Wat wil je gaan doen ? Spinnen of ouderwets trainen ? Spinnen is op zich goede training maar een goede spinning bike is wel duurder dan een hometrainer. Die goedkopere spinning bikes heb je weinig aan, vliegwiel is dan te licht.

Spinningbikes zijn doortrappers, die blijven dus draaien, terwijl je met een hometrainer makkelijk een rustmoment kan inlassen.

Je kan ook een goedkoop racefietsje op de kop tikken en dan aansluiten op een Tacx I-magic. Zo'n Imagic heeft het voordeel dat je op een computermonitor allerlei parcours kan rijden, maakt het weer wat minder saai om thuis te trainen. Maar dan zit je totaal al snel op 600+ euro, voor die prijs heb je de beste spinning bike ook in huis.
 
Nee, eigenlijk gewoon voor als de zomermaanden weer komen om simpel wat cardio te doen na het opstaan. Vroegah liep ik nog wel eens hard, ,aar daar heb ik geen zin meer in. Ik wil gewoon driekwartier wat trappen op een rustig tempo om er in de zomer weer extra goed bij te staan eigenlijk.
Ik heb al een beetje rondgeneusd en voor 200 euro heb je wel een mooie, waarop je wel wat kcal kan verbranden. Ik hoef verder geen programma's etc etc, zo intensief fietsen heb ik ook geen zin in op de vroege ochtend.
 
En vergeet niet, spinning en intensieve cardio is rampzalig voor een pure massabouwer. Ik moet er niet aan denken dat de andere minder snel groeiende spiervezels worden aangesproken (type II vezels)
 
Je kan aardig wat massa vasthouden als je cardio er bij doet tijdens de zomer, ook met intensieve cardio. Wordt inderdaad anders als je het hele jaar intensief wilt cardioen, dan is massa opbouwen zelfs al vrij lastig.

Zelf ga ik deze zomer ook wel wat zwaardere cardiowerk er bij doen, alleen binnen trainen heb ik in die tijd ook weinig zin in.
 
Waar op te letten bij aanschaf 'Hometrainer' :


- Prijs
- Staat van het apparaat
- Kwaliteit (bekend merk)
 
*SCHOP*

Iemand nog suggesties waar ik een goede aan kan schaffen?
 
exarchos zei:
Ik ben me hierop een beetje aan het orienteren, om lekker a la Ronnie wat cardio in de ochtend te doen.

Je hebt vlg mij van die elektrische en met vliegwiel?!

iemand tips?

Hoi Exarchos, Ik weet niet wat je budget is , maar als ik jou was zou ik wel een goeie fiets kopen.

Ik heb deze gekocht : Lifefitness su70

Koste mij 1699,- euro maar dan heb je ook een fiets die alles kan, 12 programma, van vetburning , cardio hill, hitt training, noem het maar op of het zit er op.

Succes, als je wat over deze fiets wilt weten pm me maar
 
Hoihoi,

maak al gedurende de 3 jaar dat ik wedstrijden doe tevreden gebruik van een hometrainer die ik via www.helisports.nl heb aangeschaft. Goede kwaliteit en niet al te duur. Ze komen elke aangeschafte hometrainer trouwens gratis leveren. Enne, voor thuis is een fietsje van max. 200 euro ruim voldoende. Een magnetisch geremde fiets is natuiurlijk wel een vereiste. En o ja, koop geen spinningbike voor thuis (een goeie kost enorm veel en spinning is echt a-relaxed 's morgens op nuchtere maag)

Gr
 
hier heb je nog wat meer vergelijkingsmateriaal..mocht je wat vinden dan is de kans groot dat ik het persoonlijk bij je aflever op zaterdag :D

www.fit-healthshop.nl
 
Probeer hem eens uit zou ik zeggen. Ik heb zo'n ding permanent geleed van mijn zwager, maar eigenlijk vind ik hem te licht... als ik voluit ga in de zwaarste stand dan nog kan ik gewoon de trappers rond krijgen met 120+ rpm.. een standje zwaarder was wel prettig geweest.

Snel terug kunnen schakelen van zwaar naar licht is ook wel handig als je HIIT doet. Deze heeft een draaiknop en dat schiet niet echt op. (een voorgeprogrammeerd HIIT programma zou wellicht helemaal super zijn, mits je het wel voor jezelf precies in kunt stellen).
 
Back
Naar boven