Fitness Seller

Waar redelijk geprijsd homegym-spul vinden?

Bezoekers in dit topic


Is dit een goeie set, denk je?

Aardig aan de prijs inderdaad zoals Jeffrey1987 al zegt.
Gewoon even rond kijken op marktplaats, kan misschien even duren voor er wat moois langs komt, maar je kan beter wachten tot een goede kwalitatieve set dan je geld uitgeven aan goedkope "rommel". Of in plaats van een set in één keer te kopen verschillende dingen bij elkaar zoeken zodat je precies hebt wat voor jou past.
 
Ik heb dit bankje nog staan

Deze heb ik ook nog.

En deze

En een schijvenrek.

En nog zo een 100kg aan 10kg schijven.

Je mag me altijd een pb sturen, als je interesse heb.
 
Ik heb dit bankje nog staan

Deze heb ik ook nog.

En deze

En een schijvenrek.

En nog zo een 100kg aan 10kg schijven.

Je mag me altijd een pb sturen, als je interesse heb.
Damn, dat is een hoop! Ik ga even kijken als ik vandaag na 't werk thuis ben hoeveel ruimte ik in m'n slaapkamer heb voor zo'n set. En ik ben echt een leek, maar die Leg Lift accesoire, er staat dat dat voor beenoefeningen is, maar dat is toch ook gewoon om je poten in te haken om buikspieren te trainen? Die heb je in de sportschool hier in de buurt veel aan bankjes zitten maar als hij zo los op de foto is herken ik 'm niet
 
Je kan hem ook voor buik gebruiken, ik zou er dan wel wat schijven opdoen zodat je hem niet naar boven trekt. Hij is dus te gebruiken voor je benen en buik. Multifunctioneel dus. :D
 
Nog een vraag - 30mm of 50mm? Ik heb niet veel ruimte dus 30mm klinkt ideaal ook omdat het minder breed is, en ik toch een beginner ben en niet voor ultrazware lifts wil gaan uiteindelijk.
 
Nog een vraag - 30mm of 50mm? Ik heb niet veel ruimte dus 30mm klinkt ideaal ook omdat het minder breed is, en ik toch een beginner ben en niet voor ultrazware lifts wil gaan uiteindelijk.

De schijven zijn 50mm, de leg curl is van zichzelf 30mm.
30 mm en 50mm gaat over het boorgat wat in de schijven zit. 50mm zal niet echt zoveel meer ruimte innemen. Vooral niet als je alles netjes op een schijvenrek hangt.
 
De schijven zijn 50mm, de leg curl is van zichzelf 30mm.
30 mm en 50mm gaat over het boorgat wat in de schijven zit.
duidelijk, maar ik bedoel meer voor een halterset, wat nou het verschil is. Ik zie op internet dat het niet veel uitmaakt voor sommigen en voor anderen is het weer het tegenvovergestelde.
 
duidelijk, maar ik bedoel meer voor een halterset, wat nou het verschil is. Ik zie op internet dat het niet veel uitmaakt voor sommigen en voor anderen is het weer het tegenvovergestelde.

Kilo's zijn kilo's natuurlijk.
50mm houdt zijn waarde langer, als je het weer wilt verkopen. 50mm is over het algemeen "universeler". Bij 30 mm heb je wel eens dat bijv. 20kg schijven een andere buitendiameter hebben dan een ander merk. Waarbij 50mm altijd dezelfde maatvoering heeft.
Zelf zou ik altijd 50mm aanraden.
En als je op lange termijn gaat denken, bijv. ipv bodybuild gericht ga je powerlift gericht trainen, dan hoef je geen nieuw materiaal meer te kopen. En bij 30mm wil/doe je dat wel.
 
Kilo's zijn kilo's natuurlijk.
50mm houdt zijn waarde langer, als je het weer wilt verkopen. 50mm is over het algemeen "universeler". Bij 30 mm heb je wel eens dat bijv. 20kg schijven een andere buitendiameter hebben dan een ander merk. Waarbij 50mm altijd dezelfde maatvoering heeft.
Zelf zou ik altijd 50mm aanraden.
En als je op lange termijn gaat denken, bijv. ipv bodybuild gericht ga je powerlift gericht trainen, dan hoef je geen nieuw materiaal meer te kopen. En bij 30mm wil/doe je dat wel.
Aah oke. Ja een dingetje is ik zou best een 50mm willen als zo'n ding wat korter was geweest, maar zo'n bar is 2.2 meter, heb het liever iets compacter! Ik heb echt niet zo heel veel ruimte en daarom denk ik dat ik als het toch niet veel uitmaakt dat ik voor 30mm ga. Ik ga nog even kijken of er ergens kortere 50mm worden aangeboden, of dat uberhaupt bestaat.

EDIT: Tja ben nu eigenlijk ook aan het denken of ik niet beter gewoon naar de zolder kan verhuizen en mijn slaapkamer alle ruimte geef om homegym te worden.... Lastig lastig. Eerst toch maar even meten vanavond hoe alles gaat passen.
 
Aah oke. Ja een dingetje is ik zou best een 50mm willen als zo'n ding wat korter was geweest, maar zo'n bar is 2.2 meter, heb het liever iets compacter! Ik heb echt niet zo heel veel ruimte en daarom denk ik dat ik als het toch niet veel uitmaakt dat ik voor 30mm ga. Ik ga nog even kijken of er ergens kortere 50mm worden aangeboden, of dat uberhaupt bestaat.

Houdt er dan wel rekening mee dat hij dan wel in je squat rack past.

Mijn homegym is ook maar 3,85x1,80. En het past perfect.
 
Voor kleinere ruimtes, zou je kunnen kijken naar een 2 meter lange barbell (15KG) soms ook vermeld als women's bar.
Hieronder een overzichtje van de ATX training bars, met wat verschillende lengtes.

lh-50-atx-t10-detail01.jpg
 
Voor kleinere ruimtes, zou je kunnen kijken naar een 2 meter lange barbell (15KG) soms ook vermeld als women's bar.
Hieronder een overzichtje van de ATX training bars, met wat verschillende lengtes.

lh-50-atx-t10-detail01.jpg
Thanks! Dit is erg handig.

Ik heb even nagedacht over de opties. Ik denk dat ik op zolder ga slapen, daar staat al een bed, en als ik daar ga slapen kan mijn bed uit de slaapkamer en heb ik opeens vééél meer plek. Kan ik dus ook gewoon een normale grote bar nemen. Dus nu is een full rack weer even in de race denk ik zo.

Als ik naar deze
tegenover deze (zie hieronder) kijk, is het dan toch beter om voor de fullsize te gaan? Ik denk niet echt dat ik de fullsize nodig ga hebben.
 
de keuze tussen full rack of half rack is persoonlijk en afhankelijk van je ruimte.
met een half rack zou je wat ruimte in de kamer kunnen overhouden voor wat uitbreiding, cardio apparaat, functional trainer of iets dergelijks.
een full rack biedt soms net ff wat meer veiligheid tijdens zware lifts, en is vaak veelzijdig, ook uitbreidbaar met een latpulley.
 
Een power rack is veiliger vanwege de lange spotterarms. Maar die kan je ook kopen voor een half rack. Zelf heb ik nu een half rack vanwege de geringe ruimte (1,80m). Met een power rack kon ik niet meer langs het rack lopen, met een half rack gaat dat wel.
Hoe groot is je kamer waar je hem wilt neer gaan zetten?
 
Een power rack is veiliger vanwege de lange spotterarms. Maar die kan je ook kopen voor een half rack. Zelf heb ik nu een half rack vanwege de geringe ruimte (1,80m). Met een power rack kon ik niet meer langs het rack lopen, met een half rack gaat dat wel.
Hoe groot is je kamer waar je hem wilt neer gaan zetten?
Dat ga ik nog meten! Maar hij komt in ieder geval aan de lange muur (zeg maar iets minder dan 4m waar nog rechts een halve M vrij moet zijn voor het openen van kasten) en aan de overkant staat een bureau met stoel, maar zeg maar dat de kamer 2.6m breed is en 4m lang.
 
Dat ga ik nog meten! Maar hij komt in ieder geval aan de lange muur (zeg maar iets minder dan 4m waar nog rechts een halve M vrij moet zijn voor het openen van kasten) en aan de overkant staat een bureau met stoel, maar zeg maar dat de kamer 2.6m breed is en 4m lang.

Dan zou ik lekker voor een power rack gaan. Ruimte genoeg. Nu alleen nog een barbell, schijven en een bankje. En gaan, zou ik zeggen. :lifter:

Schijven en bankje heb ik te koop. ;);)
 
Dan zou ik lekker voor een power rack gaan. Ruimte genoeg. Nu alleen nog een barbell, schijven en een bankje. En gaan, zou ik zeggen. :lifter:

Schijven en bankje heb ik te koop. ;);)
Yes! Ik heb er zin in! Ik ga vandaag nog even in mijn kamer alles zo leggen alsof de ruimte wordt ingenomen door een volgeladen power rack en dan even kijken hoeveel ruimte dat overhoudt, maar in ieder geval heb ik er echt veel zin in, tijd om te groeien! Vanavond PM ik je!
 
Yes! Ik heb er zin in! Ik ga vandaag nog even in mijn kamer alles zo leggen alsof de ruimte wordt ingenomen door een volgeladen power rack en dan even kijken hoeveel ruimte dat overhoudt, maar in ieder geval heb ik er echt veel zin in, tijd om te groeien! Vanavond PM ik je!

Als je eenmaal een homegym heb, wil je niks anders meer.
 
Als je eenmaal een homegym heb, wil je niks anders meer.
Ideaal zou voor mij een 24/7 gym om de hoek zijn (of iets wat om 6 uur open gaat) waar ik met een buddy vaak heen zou gaan. Maar zoals de gyms bij mij in de buurt zijn (7 uur open, dan weer half 9, dan weer 7, dan weer half 9, duur, weinig apparatuur) dan gaat dat allemaal niet.

Mis je nooit het sociale aspect van de gym? Hoewel ik het gaaf vind en het sowieso ga doen, voelt het toch weer een beetje als afzonderen van de rest van de wereld.
 
Ja in het begin is het wel even wennen, zo alleen. Maar de voordelen wegen voor mij zwaarder.
- Je eigen muziek.
- Trainen wanneer je wil.
- Trainen wat je wil.
- Trainen hoe je wil.
- Niet meer hoeven wachten.
- Jouw regels en van niemand anders.
 
Back
Naar boven