XXL Nutrition

Waar speelde je vroeger mee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ALARM! Buffster had ook een TC zwaard als enige in z'n dorp! Welkom bij de TC nerds club Buffie :hello:
 
Rob G zei:
...Ik denk dat elke jongen vroeger wel fan was van deze robots from the sky...
Niet alleen de jongens dus... Ik kan me nog heel wat weekenden herinneren dat ik voor de buis zat met de FunFactory op Sky Channel. In de vroege ochtend wat zoetsappige cartoons, maar ook Inspector Gadget, GI Joe, He-man (She-Ra was maar een slap meisje, bleh!) en later op de ochtend natuurlijk de Transformers, Jayce and the Wheeled Warriors en Ulysse 31.
En natuurlijk spelen met LEGO. Ik had hele steden met onder andere een politiebureau met helicopter, brandweerpost, ziekenhuis, ANWB, benzinepomp (met tankwagen!), paar huisjes, frietkraam, fietsenwinkel, heel veel auto's, een aantal motoren en natuurlijk platen met wegen.

Toen ik nog iets kleiner was (tussen de 3 en 8 jaar) speelde ik heel veel met autootjes. Ik had hele dozen vol met Matchbox-auto's. Van vuilniswagen tot hoovercraft. Die laatste heb ik nog... :)
Ik had een auto die een beetje leek op de General Lee van de Dukes of Hazzard, dus dat speelde ik na. Ik had ook een Ford Taurino waarmee ik de achtervolgingsscenes uit Starsky and Hutch na deed.

Daarnaast had ik heel veel knutselspulletjes. Met wat gekleurd papier, een schaar en wat lijm kon ik mij uren vermaken. Zeker met verf, soms tot groot ongenoegen van mijn moeder...

Rob G zei:
Of die knuffels, die je dan zeg maar in hun eigen buidel kon steken. Dus van die ene kon je een voetbal maken en nog meer van die dingen. Ze hadden ook een staart, of meer een touwtje met een flosje r aan. Waren rare dingen, kon je binneste buiten keren en dan werd het een bal!
Die waren ook van een cartoon: the Popples.

Sneeuwvlokje zei:
Ik speelde vooral met 'constructie speelgoed'; Duplo, Lego, K'nex, etc. Ook af en toe met barbie's of poppen omdat van mij - als klein meisje zijnde - verwacht werd dat ik dat leuk vond. :rolleyes: Ik was echter na een paar dagen uitgekeken op die popjes en ging ze daarom maar 'mishandelen'. De haren afknippen of verven met crêpe-papier, de benen en armen er uit trekken of omwisselen, er op tekenen met stiften, noem maar op. :p
Mijn vriendinnen hadden wel barbies en die wilden dat ik mee speelde. Verschrikkelijk! De ene had het ene jurje aan en dan moest een andere pop datzelfde jurkje aan; moest je die poppen omkleden. Ik verwisselde liever hun hoofden: gaf ook een heel leuk 'plop'-geluid. Mijn vriendinnen waren daar niet zo van gecharmeerd :D .
 
ik speelde met de barbie's van mijn zus samen met de schaar,dan ging ze naar haar kamer en kwam ze helemaal overstuur naar beneden omdat haar barbie's geen handen en voeten meer hadden:p
nee die had ik gebruikt om fikkie mee te steken:D
 
Ik speelde samen met mijn broer altijd met lego. We hadden dan een héél dorp, maar het meeste, de winkeltjes en garages enzo, was van hem. Ik had wel een hele grote auto (geen lego:D) waar heel veel mannetjes in konden. Met deze knokploeg verraste ik keer op keer de nietsvermoedende ondernemertjes van mijn broer.

Als ik ergens op bezoek kwam, ging ik met poppen spelen. Mijn moeder dacht dat ze mij een plezier deed om er één voor me te kopen, ruimdenkend als ze was. Ze kwam echter van een koude kermis thuis toen ik in een handomdraai het ding van d'r kleren ontdeed en als toegift de ledematen eraf rukte.
 
haha, net Rob karma gegeven voor een 2 jaar oud topic.

maargoed,
He-man, plastic soldaatjes en the A-team actiefiguren (actiefiguren, geen poppen!) waren mijn favorieten.
Meestal vermorzelde He-man als een soort Godzilla mijn plastic soldaatjes. :D
 
MightyDuck zei:
Christus wat een kick RobertHosper. Kind dat je bent :roflol:



Blijkbaar heb ik al eens gepost. Even kijken of ik er nog iets aan toe kan voegen. Héél vroeger speelde ik met blokken, kleurdozen en puzzels. Machtig fascinerend vond ik dat, zo'n puzzel van veel stukjes leggen, tegenwoordig heb ik daar het geduld niet meer voor.

Ik sjouwde ook dagenlang rond met m'n plastic Thundercats zwaard

001.jpg


Prachtig was dat, alleen keek niemand uit de kleuterklas daar naar :(

Er valt me ook nog in dat ik een tijd lang, pakweg een jaar of 2, heb "gespeeld" met een knakker die destijds 4 jaar ouder was. Oke dat is hij nu nog maar ik zie 'em nooit meer. Hij woonde in een groot landhuis op een berg met een enorme lap grond achter het huis, dan bouwden we hutten van planken en matten boven in een boom en gingen daar in zitten, uitkijken over "het land" en praten over fascinerende zaken. Oorlog, verre landen, het heelal, dood, ziektes etc. Af en toe schoten we een beetje met proppeschieters op de schapen. Beetje deprimerend allemaal achteraf :rolleyes:

Duckie...je bent niet de enige hoor:P ik had er ook eentje geocht:D
batterijtje drin en hoppa!!!Thunder, Thunder, Thundercats ...HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!:D:D:D:o
 
Wat vet, dat thundercats zwaard had ik ook! Ik sleepte het overal mee naar toe, machtig mooi ding was dat zeg.. Ik had er ook nog een bijpassend schild bij.
 
lionel zei:
Wat vet, dat thundercats zwaard had ik ook! Ik sleepte het overal mee naar toe, machtig mooi ding was dat zeg.. Ik had er ook nog een bijpassend schild bij.

hahaha!!OMG!!!wat een jeugdherrineringen:D:D:D!!! Ninja Turtles, Thunder Cats, GI Joe en He-man waren DE shit voor DBB-boys:D:D:D hebben we nog iets wat in trek was? Oooooooojah!!M.A.S.K!!!:clap: :hedbang:
 
hahaha Relax topic :P, ik kreeg alles van mijn Broer mee, 5 jaar ouder he Gi-joe, Thundercats, Transformers, SUPERTED!, He-man, Mask, Atomic Ant, uuhm VOLTRON, Uuhm misschien meer maar weet er zo ff niet meer :) van de meeste had ik ook wel actionfigures :) the good old days kheb hier mijn liefde voor anime aan overgehouden :P achja het kind in me he ;)
 
Tjalle zei:
hahaha Relax topic :P, ik kreeg alles van mijn Broer mee, 5 jaar ouder he Gi-joe, Thundercats, Transformers, SUPERTED!, He-man, Mask, Atomic Ant, uuhm VOLTRON, Uuhm misschien meer maar weet er zo ff niet meer :) van de meeste had ik ook wel actionfigures :) the good old days kheb hier mijn liefde voor anime aan overgehouden :P achja het kind in me he ;)

hehehe..ja...thundercats en andere animantieseries deden me ook anime fanaat worden:D

good old days he?:p
 
Transformers en die F*cking flippo´s in de eerste klas!:D
 
Lucifers, wijk platbranden was een hobby vanaf de eerste dag dat ik in Spoorwijk woonde. Was 6 jaar toen, tot mijn 13de of zo pyromaantje gespeeld. Meestal eerst wat aansteken en dan snel in de alarmtelefooncel de brandweer bellen. Had wel Lego, Playmobil en andere zooi, maar buiten spelen was toch leuker.
 
Ik heb vroeger, een paar jaar terug dus:p. Altijd met lego gespeeld maar toch ook al veel achter de pc. Ook fietste ik altijd veel in het bos. En ik heb een R/C auto gehad en een modelspoorbaan. En nu speel ik alleen nog maar met m'n plasser...:o
 
EricR zei:
Lucifers, wijk platbranden was een hobby vanaf de eerste dag dat ik in Spoorwijk woonde. Was 6 jaar toen, tot mijn 13de of zo pyromaantje gespeeld. Meestal eerst wat aansteken en dan snel in de alarmtelefooncel de brandweer bellen. Had wel Lego, Playmobil en andere zooi, maar buiten spelen was toch leuker.
buiten spelen? dat is wel heel ouderwets.:D

er wordt tegenwoordig nauwelijks nog buiten gespeeld, waarschijnlijk is dat de oorzaak van het massale overgewicht bij de kinderen vantegenwoordig?
Met speelgoed spelen gebeurde eigenlijk aleen als het slecht weer was of als het te laat was om buiten te spelen. Eigenlijk was ik gros van de tijd bezig met hutten bouwen en de hutten van rivaliserende 'gangs' af te breken.:D
Verstoppertje was ook een favoriet. Zouden de kinderen van tegenwoordig nog weten wat verstoppertje is?
 
Ik speelde altijd graag met ouwe koeien :rolleyes: ;)
 
we hebben het hier over de kindertijd, niet de tijd dat je hormoon productie op gang kwam, ouwe viespeuk.
 
Lauw zei:
buiten spelen? dat is wel heel ouderwets.:D

er wordt tegenwoordig nauwelijks nog buiten gespeeld, waarschijnlijk is dat de oorzaak van het massale overgewicht bij de kinderen vantegenwoordig?
Met speelgoed spelen gebeurde eigenlijk aleen als het slecht weer was of als het te laat was om buiten te spelen. Eigenlijk was ik gros van de tijd bezig met hutten bouwen en de hutten van rivaliserende 'gangs' af te breken.:D
Verstoppertje was ook een favoriet. Zouden de kinderen van tegenwoordig nog weten wat verstoppertje is?
Ik speel nog steeds graag buiten. Lekker 's nachts de stad afschuimen om een fiets te stelen, met zonnig weer in het park gaan liggen zuipen of een vriendinnetje afrijden in een verlaten natuurgebied.

Maar ja. :eyes:
 
Speelde altijd met mijn buurmeisjes!:cool: Verder speelde ik wat met Lego en vooral veel buiten spelen, dus spoorzoekertje, verstoppertje, blikkie trap, etc..
Groet Robert
 
ik speelde graag met meisjes:D
 
Back
Naar boven