MuscleMeat

Waar sta ik en wat nu

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
28 jul 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

ik ben nu een kleine 3 jaar lekker bezig in de gym waarvan ik het laatste jaar ook wat serieuzer naar mijn voeding ben gaan kijken.
Alles met behulp van de informatie die ik hier heb kunnen verzamelen op dit forum.
in die 3 jaar ben ik van 73 kg op 12% naar 85 kg op 15% gegaan.
Verschillende schema's zijn de revue gepasseerd, maar het laatste jaar ben ik aan de gang geweest met het schema van Dynobet waarbij ik zoveel mogelijk progressief heb proberen te trainen.

Nu merk dat ik een beetje vast loop en ik vraag mij af waar dit door komt, waar ik sta en wat mijn vervolg kan worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door drukte op het werk de afgelopen 2 maanden eerder 3x per week dan 4x per week heb kunnen sporten en dat ik door het jaar heen het schema ook een beetje aan het schema heb lopen kloten.
Onderstaand het schema wat ik volg.

Maandag LB:
Squat: 3 x 6-8 115 kg
RDL: 3 x 6-8 120 kg
Leg press schuin: 3 x 8-12 192.5 kg
Somersault squat: 20-25, 15-20, 10-15 28 kg
Seated calf: 3 x 12-15 130 kg
BB rollout 3x 15

Dinsdag UB:
Pull down: 3 x 6-8 70 kg
Decline BP 3 x 6-8 70 kg
FP 4 x 12 15 kg
Incline DP 3 x 8-12 26 kg
Rear lateral cable 3 x 8-12 5 kg
triceps cable press 3 x 8 32.5 kg
Hammer curl 3 x 8-2 16 kg
BOR in smit 3 x 12 65 kg
Side raises 2 x 20 6 kg

Donderdag LB:
Squat: 3 x 6-8
RDL: 3 x 6-8
Leg curl: 3 x 8-12 75 kg
Hip trusterst: 3 x 8-12 60 kg
calf ext. : 3 x 12-15 120 kg
BB rollout 3x 15

Vrijdag UB:
Pull down
Plate loaded chest press hammer grip: 3 x 6-8 52,5 per kant
FP
DB shoulder press 3 x 8-12 20 kg
liggende overhead ext. ez-bar 3 x 8-12 20 kg + bar
preacher curl 3 x 8-12 16 kg
straight arm push down 3 x 8-12 32,5 kg
cable curls beginnen op 20 kg reps tot faillure, gewicht omlaag etc. (4 stappen)

Een hele lap tekst, maar ik wil graag weten waar sta ik en waar nu heen?
Eerst nog maar eens aan starting strength beginnen?
Of terug naar een schoon UB/LB zonder de fratsen die ik erbij gehaald heb en dan met een kleine deload beginnen om weer proberen progressief door de knallen?
Alvast bedankt.
 
Je lichaamsgewicht gaat wel omhoog? Vaak is het een kwestie van voeding verhogen..
 
Mijn lichaamsgewicht is afgelopen jaar omhoog gegaan van 79 naar 85 kg en daar blijf ik nu ook een beetje hangen.
Logischerwijs zou je dus zeggen meer eten, maar mijn vet % zit nu op zo'n 15% en dus wil ik de voeding even hetzelfde houden.
Ik ben gewoon een beetje zoekende hoe nu verder.
UB/LB doe ik nu een jaar en in loop een beetje tegen een plafond aan.
Bij de mogelijkheid van 4x per week trainen zou je zeggen dat dit het meeste oplevert, maar iets anders zou ook wel eens leuk zijn.
Daaropvolgend dus de vraag of ik met mijn stats nog als beginner te kwalificeren ben en beter starting strength zou kunnen doen of is dat zonde en beter gewoon back to basics met ub/lb i.c.m. een kleine deload?
 
Je wilt dus niet hoger in VP, maar wel sterker worden? Dat zal denk ik nu wel wat lastiger worden en is het dus een keuze maken. Eerst VP verlagen en niet geven om wat krachtsverlies, of meer eten => kracht winnen, maar niet geven om hoger VP. Keuze is aan jou!
 
Ik snap dat ik zal moeten kiezen wat ik ga doen met mijn VP, maar ik ben benieuwd waar ik nu sta.
Wanneer ben je nog een beginner?
Zou ik bijvoorbeeld nog aan de gang kunnen met een jason blaha's 5x5 novice program of een alpha destiny novice program of zijn deze schema's gepasseerd station en kan ik toch beter in de hoek van ub/lb blijven?
 
Wanneer ben je nog een beginner?

Zolang je die vraag stelt ben je volgens mij nog een beginner. Ik bedoel dat niet sarcastisch trouwens. Na een paar maanden trainen is je lichaam wel wat gewend en kan je switchen tussen schema's om te kijken wat je bevalt. Het is vooral door een gebrekkige kennis mbt voeding en training dat je twijfelt en zo in de categorie 'beginner' blijft hangen.

Met jouw trainingservaring ben je dus geen beginner meer maar doordat je blijkbaar over veel twijfelt zou ik je wel nog als beginner categoriseren ;)

Het is trouwens normaal dat je na 3 jaar goed trainen, merkt dat je progressie trager gaat. Probeer af en toe een nieuw schema en/of oefeningen. Nieuwe motivatie doordat je eens afwisselt kan ook plots voor wat vooruitgang zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven