AndroidHealthClinic

Waar stemmen we op? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jammer dat Nederland zo gematigt is op het gebied van rechts. Tegenover de SP en groenlinks mag van mij best een Nederlands Blok komen.
 
Ik ben het met RichardV eens.

De linkse partijen willen hen die gestudeerd hebben en recht hebben op een goed loon en mensen die zich opgewerkt hebben en daardoor goed boeren meer laten betalen.

Dus iemand gaat 10 jaar lang studeren om vervolgens 51% van zijn loon in te leveren en in het geval van de linkse partijen in de toekomst misschien wel 60%! Ze zijn toch allemaal van de pot gerukt daar bij die linkse huigelaars. Als je dus hard werkt, je dus meer recht hebt op een goede beloning, mag je gaan betalen voor al die luie donders die niet willen werken? Nee hoor, dan heb ik direkt geen ambities meer en stop ik met werken en laat die welvarenden het wel voor me doen!

wat een kolder zeg!
 
Strategisch stemmen zou nu juist CDA zijn. Omdat vvd toch wel op zon 25 zetels komt. Bij het cda gaat het er juist om spannen wie er groter word, pvda of CDA, dus vvd stemmers, denk nog eens na! en stem CDA!
Ik ben ook meer vvd'er hoor, maar goed. Ik wil gewoon cda-vvd coalitie zoals ik al eerder zei.
 
Originally posted by matthieu
Strategisch stemmen zou nu juist CDA zijn. Omdat vvd toch wel op zon 25 zetels komt. Bij het cda gaat het er juist om spannen wie er groter word, pvda of CDA, dus vvd stemmers, denk nog eens na! en stem CDA!
Ik ben ook meer vvd'er hoor, maar goed. Ik wil gewoon cda-vvd coalitie zoals ik al eerder zei.

Matthieu jongen, uit stemadviezen blijkt dat 50% van de CDA stemmers eigenlijk op VVd behoren te stemmen. Laat ze dat dan maar doen, wordt VVd de grootste. Hoe rechtser des te beter.
 
Daar ben ik het ook wel mee eens hoor.
Maar een hoop mensen stemmen maar iets...
Maar vvd kan nooit de allergrootste worden, dat weet iedereen. iig niet deze verkiezingen.. Het zou zo moeten zijn, maar het is gewoon niet zo. Daarom stem ik CDA zodat er zoiezo een centrum-rechtse coalitie komt. Want cda gaat zoiezo met vvd het bootje in, dat staat vast. Maar dan moet niet pvda de grootste worden.
 
Ik stem VVD.

Ik hoop dat vanavond alle zwevende kiezers die van het CDA naar de PVDA zijn geswitched naar het laatste debat zullen kijken.....bij hun positieven komen en gewoon weer CDA stemmen....dan krijgen we gewoon een degelijk CDA/VVD kabinet.
 
Wat een gezellig rechts onderonsje zeg! :rologen: Ik stem PvdA, want krijg helemaal de kouwe rillingen van het idee dat een VVD-CDA-kabinet, ongehinderd door het LPF-circus, gedurende 4 jaar hun rechtse, asociale wetjes erdoorheen gaat drukken. Maar zover komt het toch niet :)
 
Originally posted by Olimantado
Ik ben nu al een maand aan het stempelen en begin elke dag een beetje meer en meer in te zien dat werken nergens goed voor is...
Wat een mentaliteit... dan merk je dat er dringend wat moet veranderen aan de wetgeving....
Begin toch te twijfelen of VLD wel zo'n goed idee is. Misschien toch maar VB stemmen of Liberaal appel misschien...

Vind zijn uitspraken namelijk wel zeer juist...

Beysen spreekt ... een bloemlezing



"Politici weten niet meer wat de mensen denken. Ze maken een grote fout: ze denken te weten wat de mensen denken. En sommigen gaan zo ver dat ze zeggen wat de mensen moeten denken."

"Er is niet veel politiek meer. Er zijn alleen nog beelden van de politiek. De schijn regeert en de leugen triomfeert."

"Men deed niets aan de oorzaak, de kloof, maar stelde het 'cordon sanitaire' in om zo het Vlaams Blok te isoleren. De naam van het Vlaams Blok mag niet meer worden genoemd, de media mijden het Vlaams Blok en de thema's waarop het Vlaams Blok groeide, blijven buiten beschouwing. (...) Problemen worden opgelost door ze te ontkennen."

"Oude taboes zijn door nieuwe vervangen en wie een woord teveel zegt wordt verketterd. Progressieven zijn niet voor een open debat, ze zijn voor het debat met zichzelf. Ze luisteren niet naar de mensen, ze luisteren naar zichzelf. Alleen hun argumenten zijn heilig. Een opvallend kenmerk van hen die zich progressief noemen is hun intolerantie tegenover andere meningen. Ze weten het beter en de rest van de wereld wordt intolerant verklaard."

"Er bestaat nergens ter wereld een sprookjesachtige multiculturele samenleving zoals men dat in progressieve kring graag ziet. Overal waar uiteenlopende culturen samenleven, zijn er spanningen. Joegaslavië werd ooit gezien als een multiculturele staat. Toch spatte die staat uiteen omdat het ideaal slechts schijn was. Té lang leefden verschillende culturen in een politieke dwangbuis."

"De VLD trok in juni 1999 naar de kiezer met een manifest, getiteld: 'Het V-Plan. Het veiligheidsplan van de VLD - voor de verandering.' ( ... ) Eens in de regering, bleek echter dat de liberalen het veiligheidsbeleid niet langer als een politieke prioriteit beschouwden. ( ... ) De regering - en vooral de VLD - zal hierop afgerekend worden. Ze kan niet ongestraft een campagne voeren rond het veiligheidsthema en er dan achteraf nauwelijks iets van realiseren."
 
Originally posted by Dom!nator
Jammer dat Nederland zo gematigt is op het gebied van rechts. Tegenover de SP en groenlinks mag van mij best een Nederlands Blok komen.

d8 iedereen maar zo :(
 
Originally posted by wateengedoe2
Wat een gezellig rechts onderonsje zeg! :rologen: Ik stem PvdA, want krijg helemaal de kouwe rillingen van het idee dat een VVD-CDA-kabinet, ongehinderd door het LPF-circus, gedurende 4 jaar hun rechtse, asociale wetjes erdoorheen gaat drukken. Maar zover komt het toch niet :)

Bos is gewoon Melkert 2 met een beter smoelwerk.
Omdat je tegen rechts bent, stem je maar op PVDA. Weinig logica in.
Je moet achter de ideeen van een partij staan, niet achter de kop of omdat je tegen een partij bent.
Wouter bos is een flapdrol 1e klas die elke juiste discussie goed weet te ontwijken.
Zelfde plannen als 9 manden terug toen vond niemand het wat, en nu ineens wel.
Wil dit jaar een huis gaan kopen.
PVDA is het daar niet mee eens. Die willen de renteaftrek afschaffen zodat juist de mensen die niet rijk zijn geen huis kunnen kopen. Fijn hoor.
 
Originally posted by RichardV


Bos is gewoon Melkert 2 met een beter smoelwerk.
Omdat je tegen rechts bent, stem je maar op PVDA. Weinig logica in.
Je moet achter de ideeen van een partij staan, niet achter de kop of omdat je tegen een partij bent.
Wouter bos is een flapdrol 1e klas die elke juiste discussie goed weet te ontwijken.
Zelfde plannen als 9 manden terug toen vond niemand het wat, en nu ineens wel.
Wil dit jaar een huis gaan kopen.
PVDA is het daar niet mee eens. Die willen de renteaftrek afschaffen zodat juist de mensen die niet rijk zijn geen huis kunnen kopen. Fijn hoor.

Helemaal mee eens. De meeste mensen stemmen tegen rechts omdat het geasocieerd wordt met rascisme. Dit is in zijn geheel onterecht. Rechts betekent niet per direct rascisme, maar Nationalisme; dus eigen volk eerst. En zo hoort het.
 
Originally posted by Jordees


Helemaal mee eens. De meeste mensen stemmen tegen rechts omdat het geasocieerd wordt met rascisme. Dit is in zijn geheel onterecht. Rechts betekent niet per direct rascisme, maar Nationalisme; dus eigen volk eerst. En zo hoort het.

REALISME!
Ben ik het duidelijk mee eens.
Ik ben ernstig rechts, maar absoluut geen racist. Van Pim Fortuyn werd ook beweerd dat hij racist was etc...... triest... Nummer 2 op zijn lijst was destijds Varela, die heeft toch echt een donkere huidskleur.

Maargoed, ik hoop gewoon zo dat het cda-vvd wordt. Niet alleen omdat ik rechts ben, ook omdat dit de stabielste situatie is die nederland nu nodig heeft!
het zalnu gewoon echt niet lopen met de pvda!

Pvda stemmers willen dus geen autorijden en de pvda stemmers met een gemiddeld inkomen willen ook geen huis kopen geloof ik en die willen ook geen goede school voor hun kinderen.....

Ik snap best dat er linkse mensen zijn, maar als ik links was zou ik toch eerder sp stemmen. Ik ben het absoluut niet eens met de SP, maar beter dan (in mijn ogen) de fabeltjes van de pvda.
 
Ik had bijna CDA willen stemmen omdat ik absoluut niet wil dat PVDA de grootste wordt, maar toch maar VVD gestemd.
 
Originally posted by Olimantado
Voor wat staat de pvda in Nederland eigenlijk??
Neigen die ook zoals hier naar het communisme?

Partij voor de armen.
 
het is dus weer klote, want met een vvd-cda-lpf kabinet is het weer huilen geblazen. En met een pvda-cda kabinet, dat kan gewoon niet....

ik vind het jammer dat ik niet mag stemmen, ik ben auslander, maar was anders heel moelijk geworden, want geen enkele partij kan mijn volledige steun krijgen......

We zien wel waar het schip zinkt.....
 
een coalitie die bestaat uit CDA+VVD+LPF lijkt mij onmogelijk, zeker na wat Balkenende heeft gezegd in 't slotdebat. hij noemde een nieuwe samenwerking met LPF ongeloofwaardig en onbegrijpelijk voor de kiezers...
als ie 't wel zou doen, dan lijkt me dat ie behoorlijk de kiezers aan 't bedriegen is.

en aangezien ik geen andere linkse partijen samen met CDA en VVD een meerderheid zullen vormen, denk ik dat 't toch PVDA+CDA wordt...

en hoezo zou een PVDA+CDA kabinet niet kunnen? verschillen in de standpunten kun je uitpraten. net zoals bv. Balkenende vorig jaar mei morrend instemde met de VVD om de onroerend-zaak-belasting af te schaffen.

ik denk dat een kabinet PVDA+CDA beter is dan CDA+VVD.
want elke partij gaf al aan dat Nederland slechtere tijden tegemoet gaat, en wat wil VVD dan??? OZB afschaffen en ook nog es 't "kwartje van Kok" aan de automobilist teruggeven...
als ik 't goed zie, mist de schatkist dan behoorlijk wat inkomsten, die je goed zou kunnen gebruiken om door deze slechtere tijden te kunnen komen... :rolleyes:

maar goed, we zullen zien wat 't wordt, en dat kabinet zal over 4 jaar (of minder :D) afgerekend worden op haar beleid...
 
denk dat we best blij kunnen zijn met een cda/pvda kabinet.
 
Originally posted by NewbieNeo
een coalitie die bestaat uit CDA+VVD+LPF lijkt mij onmogelijk, zeker na wat Balkenende heeft gezegd in 't slotdebat. hij noemde een nieuwe samenwerking met LPF ongeloofwaardig en onbegrijpelijk voor de kiezers...
als ie 't wel zou doen, dan lijkt me dat ie behoorlijk de kiezers aan 't bedriegen is.

en aangezien ik geen andere linkse partijen samen met CDA en VVD een meerderheid zullen vormen, denk ik dat 't toch PVDA+CDA wordt...

en hoezo zou een PVDA+CDA kabinet niet kunnen? verschillen in de standpunten kun je uitpraten. net zoals bv. Balkenende vorig jaar mei morrend instemde met de VVD om de onroerend-zaak-belasting af te schaffen.

ik denk dat een kabinet PVDA+CDA beter is dan CDA+VVD.
want elke partij gaf al aan dat Nederland slechtere tijden tegemoet gaat, en wat wil VVD dan??? OZB afschaffen en ook nog es 't "kwartje van Kok" aan de automobilist teruggeven...
als ik 't goed zie, mist de schatkist dan behoorlijk wat inkomsten, die je goed zou kunnen gebruiken om door deze slechtere tijden te kunnen komen... :rolleyes:

maar goed, we zullen zien wat 't wordt, en dat kabinet zal over 4 jaar (of minder :D) afgerekend worden op haar beleid...

4 jaar worden echt niet gehaald.
En als VVD dingen wil afschaffen (kwartje van Kok, en OZB), is niet altijd nadelig voor de economie.
Mensen houden geld over en gaan dingen kopen. (verdient de regering ook wat op)
Mensen nemen misschien wat meer de auto als het te betalen is (meer benzine is meer geld) en de VVD wil minder geld uitgeven aan ontwikkelingshulp (ook zeer welkom).
Verschillen kunnen idd uitgepraat worden, maar niet als de standpunten loodrecht tegen elkaar in staan.

LPf doet denk ik ook niet in het verhaal mee.
Maar D66 bij de VVD en CDA is niet zo verkeerd, naar mijn mening.

PVDA is toch gewoon kolder.
Op wie heb je 9 maanden geleden gestemd. Vast niet op PVDA.
Hoe kan dat nou. Zelfde standpunten alleen Melkert is verdwenen en Bos is gekomen.
Bos heeft nieuw gezicht aan PVDA gegeven. (ja klopt, paar jongemensen in de partij gezet), maar hebben nog steeds het zelfde **** programma.

Als mensen geen huis meer kunnen kopen omdat de renteaftrek verdwenen is, loopt de economie ook naar de kloten.
(geen makelaars, geen verhuizers, bouwmarkten gaan naar de kloten, want investeren in je huis is overbodig, aangezien je het toch niet meer kan verkopen, enz, enz)

PVDA:stupid:
 
D66 staat absoluut niet te trappelen om voor de zoveelste keer gemangeld te worden tussen CDA en VVD, dus die coalitie kun je ook op je buik schrijven.
Van de Partij van de Armen kun je ook niet veel verwachten net zo min als van de Coalitie van Duimendraaiers en Achteroverdrukkers.
Dus x jaar weer 3x niks...

Espi
 
Back
Naar boven