XXL Nutrition

Waar stemmen we op?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by wateengedoe2

Dat is klets! Het overgrote deel van de minder kapitaalkrachtigen werkt, en werkt hard ook. Zoals Neo zegt, vooral fysieke arbeid. Wat dacht je van aan de lopende band in de fabriek, als postbode of als verpleegster/bejaardenverzorgster, wat ook nog eens zwaar onderbetaald en ondergewaardeerd werk is? Dit alles (vaak) op roturen. Hoe lang zou jij dat volhouden? En dan nog geen rooie rotcent verdienen; ik zit 36 uur per week van 7.45-16.30u op mijn luie gat achter de computer en verdien 2x zoveel en dat is dan nog maar een baantje via het uitzendbureau (moet gezegd: wel bij een goeie opdrachtgever, die uitzendkrachten zoveel mogelijk hetzelfde geeft als hun eigen werkgevers, dus zelfde salaris, fietsvergoeding, kerstpakket ed., wat ook bijna nergens is). Moet je eens bedenken wat er zou gebeuren als al deze mensen ineens echt niet meer zouden werken; de maatschappij zou op zijn gat liggen. Dan mogen zij wel wat van mijn makkelijk verdiende geld hebben in de vorm van goede sociale wetten ja!

Als de steuntrekkers zouden werken, hoeven de mensen die minder verdienen, minder af te staan, houden ze netto meer over.
Dus VVD!
Minider WAO-ers, hoeven we minder af te staan, dus houden we meer over.
Oom van mij is postbode, en geloof mij maar, die verdienen helemaal niet slecht. Verdient met 6 uur per dag meer als mij!
 
Als mensen die weinig verdienen, gewoon evenveel aan hun ziektenkosten moeten betalen dan van die directeuren in een dikke leasebak, dan maakt dat toch wel een beetje veel verschil in hun portemonnee. Verder, als ze buiten hun schuld niet meer kunnen werken, krijgen ze, vanwege hun lage loon, ook veel minder ww, cq WAO uitgekeerd, minder pensioen e.d. Dus die zouden wel van lotje getikt zijn als ze op de VVD zouden stemmen, want dan wordt dat echt niet beter, eerder slechter!
 
Originally posted by wateengedoe2
Als mensen die weinig verdienen, gewoon evenveel aan hun ziektenkosten moeten betalen dan van die directeuren in een dikke leasebak, dan maakt dat toch wel een beetje veel verschil in hun portemonnee. Verder, als ze buiten hun schuld niet meer kunnen werken, krijgen ze, vanwege hun lage loon, ook veel minder ww, cq WAO uitgekeerd, minder pensioen e.d. Dus die zouden wel van lotje getikt zijn als ze op de VVD zouden stemmen, want dan wordt dat echt niet beter, eerder slechter!

Dus mensen die meer verdienen moeten meer betalen voor dezelfde voorzieningen als iemand die minder verdient. Is toch kolder!
Ze betalen toch al meer belasting over hun salaris.
En ca. 80% van de Wao-ers en WW-ers hoeft daar helemaal niet in te zitten. En idd. die moeten ook niet op de vvd stemmen. Maar die tellen sowieso niet mee in mijn ogen in deze samenleving.
 
Originally posted by wateengedoe2
Verder, als ze buiten hun schuld niet meer kunnen werken, krijgen ze, vanwege hun lage loon, ook veel minder ww, cq WAO uitgekeerd, minder pensioen e.d. Dus die zouden wel van lotje getikt zijn als ze op de VVD zouden stemmen, want dan wordt dat echt niet beter, eerder slechter!
Ten eerste is de hoogte van de uitkering beperkt, dus die 'dikketeuren' gaan enorm achteruit in salaris. Het max salaris grondslag waarover een uitkering berekend wordt, is ong 1.5x modaal. Mensen die meer dan dat verdien gaan echt enorm achteruit als ze om een reden in de ww/wao terechtkomen.

Ten tweede, tuurlijk zouden ze wel gek zijn als ze VVD zouden stemmen, idem voor mensen die meer dan modaal verdien gek zijn als ze PvdA stemmen! Ieder stemt zoals het hem/haar het beste uitkomt, ergo, zo veel mogelijk geld krijgt/overhoud.
 
Hahah, ik heb lekker PvdA gestemt. Ik ben namelijk een arme sloeber en wil in jullie rijkdom delen, zodat ik zonder te werken, toch mijn AS, eiwitjes en creatine kan betalen.
Omdat ik niet werk, rust ik veel en zal ik dus groter worden dan jullie allemaal, heheh.
PvdA rulezzzz!!
 
Grote spuit, that's the spirit!!!
 
Ja laten we allemaal stoppen met werken, zal gezellig worden dan.
 
Originally posted by Grote spuit
Hahah, ik heb lekker PvdA gestemt. Ik ben namelijk een arme sloeber en wil in jullie rijkdom delen, zodat ik zonder te werken, toch mijn AS, eiwitjes en creatine kan betalen.
Omdat ik niet werk, rust ik veel en zal ik dus groter worden dan jullie allemaal, heheh.
PvdA rulezzzz!!
:roflol:
 
Back
Naar boven