AndroidHealthClinic

waar te beginnen, met wat.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

charlz

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2008
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
69kg
hallo allemaal,

ik weet dat het lame en dom is om te vragen naar een schema voor mij.
maar ik wil dus beginnen met sporten niet perse bodybuilden maar sporten om lekker conditioneel en uithoudingsvermogen van mezelf te verbeteren. dat ik dus langer en sneller kan rennen, meer herhalingen kan uitvoeren met eigen lichaamskracht (pushups/situps/pull ups/etc.)

stel ik wil elke dag van de week gaan sporten (5dagen), en me dagen gaan er als volgt uitzien.

- word wakker en ga wat eten (zoja wat moet ik eten? bruinbrood+ei of simpel bananen shake met yoghurt in de blender)
- dan hardlopen + spiergroep trainen

als al me 5 dagen er zou uitzien, wat zou een goed schema zijn in de volgorde dat ik me spiergroepen moet trainen..

ik wil dit namelijk ook doen zodat ik mezelf conditioneel voorbereid op bijv de mariniers.

ps. kan misschien wat onduidelijk zijn maar zou et fijn vinden als er dan vragen gesteld worden voor duidelijkheid en hoop dat ik hier geholpen kan worden :)
 
ik ben hierboven misschien wat te snel van start gegaan, en heb beetje rond gekeken en wat punten opgeschreven wat misschien makkelijker is voor jullie om mij ook te helpen.

Hoeveel trainings ervaring heb ik?
niks? heb 3 jaar geturnt en doe dat nu nog 1 keer in de week. daarnaast heb ik parkour gedaan (buiten hier en daar klimmen etc,)

Wat is me doel?
spieruithoudingsvermogen(meer repetities kunnen)/conditie opbouwen(dmv hardlopen?) en als ik goed daarbij eet zou ik deze 2 kunnen behale en wat meer geript?

Prioriteiten?
dat gaat toch uit naar spieruithoudings vermogen(meer pushups situps etc.)het liefst dingen die je met eigen lichaamsgewicht moet doen.

welk apparatuur heb ik tot beschikking?
ik heb een gewicht stang met gewichten de volgende gewichten 2x (1,2,3,4,10,15kg), daarnaast heb ik ook homemade ringen hangen die ik in hoogte kan verstellen.

tijd beschikbaar?
3 - 5 dagen in de week..
 
Hej!
Er is enorm veel keus voor oefeningen met je eigen bw.

Google anders even om home workout. Er zijn zat voorbeelden wat je zou kunnen doen.
Dippen, op drukken, sit ups, push ups, kikkersprongen, schuin opdrukken, 1 hand opdrukken, planks, muursquat etc.
 
oke dus kwa oefeningen zit ik goed met bodyweight, maar zou iemand mij wat kunnen vertellen over simpel eet schemaatje, bijv ontbijt met bruinbrood en wat erop, wat voor voedsel kwa yoghurt er misschien ook wel dagelijks in kan na of voor sporten?

wat is trouwens een goede rep/set voor spieruithoudingsvermogen?
 
Ontbijt, havermout, brood, kipfilet, pindakaas, eieren.
Veel eiwitrijk eten en kcal knallen, want zo zwaar ben je niet.
Magere kwark voor het slapen gaan, kip, rijst, broccoli, etc
 
oke ja klopt ik ben niet zwaar maar als ik dus brood met gebakke ei eet en kwark etc. betekent dat als ik dat combineer met spieruithoudings oefeningen dat ik dus meer uithouding krijg en ook vet kan afvallen als ik daarnaast vaak genoeg hardloop ?
 
je zegt je wilt niet echt bodybuilden wat doe je dan op een bodybuilding forum en niet op een fitness forum?
 
Fitnessforum.nl (als ik reclame mag maken)
 
omdat ik dit forum al eerder had gezien, en neem aan dat jullie hier ook iets afweten van fitness? wat bijna onder etzelfde valt.. et blijft beide sporten alleen et doel is anders?
 
omdat ik dit forum al eerder had gezien, en neem aan dat jullie hier ook iets afweten van fitness? wat bijna onder etzelfde valt.. et blijft beide sporten alleen et doel is anders?

zelfde ruimte, grotendeels zelfde materiaal
ander doel en andere oefeningen/reprange ;)

als je met eigen lichaamsgewicht wilt trainen op je ringen kan dat
voeten op een stoel, flyes uitvoeren, dips, rows, ...

op deze site http://www.bodybuilding.com/exercises/ kun je de spiergroep selecteren en een keuze maken uit het materiaal dat je hebt

voor je conditie van je spieren zul je hoger moeten gaan in het aantal repetities
om massa bij te komen wordt er vooral getraind tussen de 8 en 12 reps, voor je conditie zal je pakweg 15+ reps moeten doen ;)
 
zelfde ruimte, grotendeels zelfde materiaal
ander doel en andere oefeningen/reprange ;)

als je met eigen lichaamsgewicht wilt trainen op je ringen kan dat
voeten op een stoel, flyes uitvoeren, dips, rows, ...

op deze site http://www.bodybuilding.com/exercises/ kun je de spiergroep selecteren en een keuze maken uit het materiaal dat je hebt

voor je conditie van je spieren zul je hoger moeten gaan in het aantal repetities
om massa bij te komen wordt er vooral getraind tussen de 8 en 12 reps, voor je conditie zal je pakweg 15+ reps moeten doen ;)

danku, dus ik zou nog steeds wel de 3 sets moeten aanhouden alleen als ik me uithouding wil vergroten wat minder gewicht(als ik met gewichten doe) en meer reps doen 15+, bedankt voor de link ik ga er even op kijken wat voor nuttigs ik kan vinden :)
 
Back
Naar boven