MuscleMeat

Waar te beginnen??

Bezoekers in dit topic

Het lijkt me handig als je eerst even je stats aanpast dan je man bent en geen vrouw. :o
Anders komen de adviezen mogelijk wel heel anders uit....

Je zal toch moeten proberen je voeding meer op je activiteiten af te stemmen.
periodesdat je veel fietst meer eten en periodesdat je zeg maar je rust periode hebt misschien wat minder.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Het lijkt me handig als je eerst even je stats aanpast dan je man bent en geen vrouw. :o
Anders komen de adviezen mogelijk wel heel anders uit....

Je zal toch moeten proberen je voeding meer op je activiteiten af te stemmen.
periodesdat je veel fietst meer eten en periodesdat je zeg maar je rust periode hebt misschien wat minder.

Dit !

Als je zoveel fietst per week dan knalt je energieverbruik natuurlijk omhoog.
Dan eerst even uitvissen hoe hoog je onderhoud ligt.

Aangezien je af wil vallen zou ik dan even op 2350 (?) gaan zitten + KT en dan nauwkeurig je gewicht en krachtprogressie monitoren
 
Het lijkt me handig als je eerst even je stats aanpast dan je man bent en geen vrouw. :o
Anders komen de adviezen mogelijk wel heel anders uit....

Je zal toch moeten proberen je voeding meer op je activiteiten af te stemmen.
periodesdat je veel fietst meer eten en periodesdat je zeg maar je rust periode hebt misschien wat minder.

Heb t aangepast hoor. Foutje van mij, verkeerd geklikt bij het aanmelden haha.

Maar dag is nou net t punt, ik ga stoppen met fietsen en 3x per week jrachttraining doen.

Ik wil echter weten waar ik vanuit moet gaan als onderhoud in kcal zodat ik een plan kan maken
 
Dit !

Als je zoveel fietst per week dan knalt je energieverbruik natuurlijk omhoog.
Dan eerst even uitvissen hoe hoog je onderhoud ligt.

Aangezien je af wil vallen zou ik dan even op 2350 (?) gaan zitten + KT en dan nauwkeurig je gewicht en krachtprogressie monitoren

Dit klinkt aannemelijk. En dan twee weken aan de slag met een goed schema en vervolgens kijken wat t doet kwa gewicht en centimeters?
De vetmeting dus lekker laten voor wat t is...
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Je zou even een paar weken een bepaald aantal kcal moeten verorberen dag in dag uit en kijken wat er gebeurd op de weegschaal en liefst ook vet,taille meting
 
en qua krachtschema gewoon basis stronglifts als je geen beperkingen hebt en anders gewoon even de oefeningen leren. rows,bp,dl,squat en overhead press................ als je allen uit kunt voeren als nog aan SL starten
 
Inderdaad gewoon eerst eens een goed voedingsschema maken en die een paar weken aanhouden en kijken wat het doet.
Stel je valt op 2350 kcal af.. dan ga je 200 kcal meer eten.. Kom je aan dan eet je wat minder.
Je onderhoud bepalen kost je wel een paar weken. Maar als je dat eenmaal goed doet dan weet je ook hoe je moet eten om aan te komen of af te vallen.
Het is dus wel de moeite waard.

Heb je ervaring met een schema maken? Of zal ik even een info postje van mezelf posten?
 
Belangrijkste om te weten is wat je onderhoud is en hoeveel kcal en eiwitten koolhydraten en vetten je nu eet.
Brood kan helemaal geen kwaad. Al zullen sommigen zeggen te zweren bij rijst/kip/brocolli... maar je kan in principe alles eten zolang je het maar in je macros (dus je kcal en hoeveelheden eiwitten koolhydraten en vetten) past. Ik post hieronder even een oude post. Daar staat informatie in waarmee je aan de slag kan gaan. Tevens zit er een excell sheet bij. Kijk eens of je hier verder mee kan komen.
En bij vragen stel ze hier gerust. Er zullen vast nog wel meer mensen antwoorden.


De oude post van mij

Je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 47
Belangrijkste om te weten is wat je onderhoud is en hoeveel kcal en eiwitten koolhydraten en vetten je nu eet.
Brood kan helemaal geen kwaad. Al zullen sommigen zeggen te zweren bij rijst/kip/brocolli... maar je kan in principe alles eten zolang je het maar in je macros (dus je kcal en hoeveelheden eiwitten koolhydraten en vetten) past. Ik post hieronder even een oude post. Daar staat informatie in waarmee je aan de slag kan gaan. Tevens zit er een excell sheet bij. Kijk eens of je hier verder mee kan komen.
En bij vragen stel ze hier gerust. Er zullen vast nog wel meer mensen antwoorden.


De oude post van mij

Je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Met voedingsschemas nog geen ervaring. Maar heb me wel al flink ingelezen.

Ik ga dan maar 2350 als beginpunt aanhouden en dan over een periode van twee weken kijken wat er gebeurd door het bijhouden dan m'n gewicht en centimeters.

De excel is niet de juiste volgens mij.

Het lastigste vind ik nog t beginpunt/onderhoud te bepalen inderdaad. Maar met een beetje hulp moet dat lukken hoop ik
 
Hoezo is de excel niet de juiste?
je kan hem niet op je telefoon openen... ;)
 
wat is trouwens je doel afvallen of aankomen ?
 
wat is trouwens je doel afvallen of aankomen ?

Vetpercentage verlagen en sterker worden/spiermassa aankomen.
Mezelf fitter en sterker voelen en strakker in m'n vel zitten
Heb voor mezelf gesteld dat ik het komende half jaar hier middels krachttraining en voeding aan ga werken en dan te evalueren.

De eerste drie weken van september ga ik met vakantie, en wil voor die tijd een plan hebben om na mijn vakantie direct te starten.

Na veel gelezen te hebben lijkt dit me toch de beste manier, in ieder geval beter dan gewoon te starten en te zien wat er gebeurd. Er komt toch aardig wat bij kijken
 
Hoezo is de excel niet de juiste?
je kan hem niet op je telefoon openen... ;)

Haha! Danzal dat t probleem zijn. Ga er aankomende week mee aan de slag, heb namelijk thuis geen computer dus zal op m'n werk eens kijken.

Iig bedankt voor de hulp tot zover!!
 
Een "plan" heb je binnen een dag dus waarom niet nu beginnen?
 
Vetpercentage verlagen en sterker worden/spiermassa aankomen.
Mezelf fitter en sterker voelen en strakker in m'n vel zitten
Heb voor mezelf gesteld dat ik het komende half jaar hier middels krachttraining en voeding aan ga werken en dan te evalueren.

De eerste drie weken van september ga ik met vakantie, en wil voor die tijd een plan hebben om na mijn vakantie direct te starten.

Na veel gelezen te hebben lijkt dit me toch de beste manier, in ieder geval beter dan gewoon te starten en te zien wat er gebeurd. Er komt toch aardig wat bij kijken
Ik zou nu beginnen om de oefeningen te leren. Ik zie namelijk niet heel veel mensen die dat direct kunnen..... Dus nu leren squatten, deadliften benchen en rows
 
Een "plan" heb je binnen een dag dus waarom niet nu beginnen?

De reden daarvan is dat ik tot aan mijn vakantie gewoon nog lekker de racefiets pak, omdat ik dat onwijs leuk vind om te doen.
Uiteraard probeer ik de zaken mbt voeding nu al op te pakken.
Maar na de vakantie wilde ik beginnen met de krachttraining
 
Ik zou nu beginnen om de oefeningen te leren. Ik zie namelijk niet heel veel mensen die dat direct kunnen..... Dus nu leren squatten, deadliften benchen en rows

Heb je een punt, maar tot aan mijn vakantie wil ik nog lekker met de racefiets op pad omdat ik dat gewoon onwijs leuk vind.

Na de vakantie wil ik beginnen met de krachttraining.
Ik ben me er van bewust dat het even duurt voordat je de oefeningen kent echter vind ik dat geen probleem.
Is in mijn ogen toch een project voor de langere termijn.

Maar iig bedankt voor de tip!
 
Heb je een punt, maar tot aan mijn vakantie wil ik nog lekker met de racefiets op pad omdat ik dat gewoon onwijs leuk vind.

Na de vakantie wil ik beginnen met de krachttraining.
Ik ben me er van bewust dat het even duurt voordat je de oefeningen kent echter vind ik dat geen probleem.
Is in mijn ogen toch een project voor de langere termijn.

Maar iig bedankt voor de tip!
gewoon combineren ?
 
Back
Naar boven