XXL Nutrition

Waar volledig hormoonprofiel laten testen zonder voorschrift ?

Bezoekers in dit topic

Hansman

Novice
Lid geworden
15 jan 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
69kg
Hoi,

Ik ben een man van 31. Toen ik 27-28 jaar was nam ik finasteride tegen haaruitval.

Lang verhaal kort : Het heeft mijn endocriene systeem verneukt. Nu ben ik weer beter,
maar enkel omdat ik het middel weer een tijd lang neem. ( Ik ben er nog maar recent
achter gekomen dat finasteride de oorzaak was ). Dit is echter geen oplossing op
lange termijn.

Voor mij is het belangrijk dat ik nu, nu mijn endocriene systeem tijdelijk weer iets of wat
normaal functioneert, mijn volledige hormonen spiegel in kaart laat brengen door een
bloedproef. Dat kan later van groot belang zijn.

Helaas, hebben de meeste dokters nog nooit gehoord van post finasteride syndroom,
en zijn ze ook nogal zuinig met bloedproeven. Mijn huisdokter gelooft me niet echt,
en wil enkel testosteron en DHT laten testen.

Nu vroeg ik me af, zijn er labo's in België ( of eventueel Nederland ) die je bloed
volledig willen controleren zonder voorschrift ?

Ik besef dat dat wel eens een pak geld kan kosten, zo zonder voorschrift,
maar dat heb ik er voor over.

Ik dacht dat jullie hier mss wel een goed labo konden aanraden ?

Groetjes Hans !
 
Laatst bewerkt:
Je bent van België? Gewoon naar dokter en vragen, voorschriften zijn voor medicatie.
 
Hoi,

Ik ben een man van 31. Toen ik 27-28 jaar was nam ik finasteride tegen haaruitval.

Lang verhaal kort : Het heeft mijn endocriene systeem verneukt. Nu ben ik weer beter,
maar enkel omdat ik het middel weer een tijd lang neem. ( Ik ben er nog maar recent
achter gekomen dat finasteride de oorzaak was ). Dit is echter geen oplossing op
lange termijn.

Voor mij is het belangrijk dat ik nu, nu mijn endocriene systeem tijdelijk weer iets of wat
normaal functioneert, mijn volledige hormonen spiegel in kaart laat brengen door een
bloedproef. Dat kan later van groot belang zijn.

Helaas, hebben de meeste dokters nog nooit gehoord van post finasteride syndroom,
en zijn ze ook nogal zuinig met bloedproeven. Mijn huisdokter gelooft me niet echt,
en wil enkel testosteron en DHT laten testen.

Nu vroeg ik me af, zijn er labo's in België ( of eventueel Nederland ) die je bloed
volledig willen controleren zonder voorschrift ?

Ik besef dat dat wel eens een pak geld kan kosten, zo zonder voorschrift,
maar dat heb ik er voor over.

Ik dacht dat jullie hier mss wel een goed labo konden aanraden ?

Groetjes Hans !
Wat bedoel je met endocriene systeem verneukt? Wat voel je dan? Laag libido? In dat geval denk ik dat je huisdokter er niet veel naast zit door DHT en testosteron te bepalen.
 
Je bent van België? Gewoon naar dokter en vragen, voorschriften zijn voor medicatie.

Ik bedoelde eigenlijk een verwijzing.. of hoe het ook noemt. Dokters zijn nogal zuinig met bloedonderzoeken,
wss omdat het ook belastinggeld kost.. maar goed, ik ben bereid het volledig zelf te betalen, weet alleen niet waar.

Een paar dingen gevonden in Nederland, maar niet in België

Wat bedoel je met endocriene systeem verneukt? Wat voel je dan? Laag libido? In dat geval denk ik dat je huisdokter er niet veel naast zit door DHT en testosteron te bepalen.

Post Finasteride Syndroom. Kan heel je endocriene systeem overhoop halen. Gelukkig is het zeldzaam. Het medicijn legt normaal de 5AR-II activiteit plat, waardoor je lichaam geen T meer naar DHT omzet, en je haren dus niet meer uitvallen. Maar bij sommigen loopt het verkeerd en haalt het je hele hormonen huishouden overhoop !

Extreme vermoeidheid
Concentratie problemen
Spraakgebrek
Stuiptrekkingen
Zware spijsverteringsproblemen (ibs, mijn schijt ziet zo geel als gele verf )
Erectie stoornissen
Geen libido
Spiermassa kwijt
 
Ik bedoelde eigenlijk een verwijzing.. of hoe het ook noemt. Dokters zijn nogal zuinig met bloedonderzoeken,
wss omdat het ook belastinggeld kost.. maar goed, ik ben bereid het volledig zelf te betalen, weet alleen niet waar.

Een paar dingen gevonden in Nederland, maar niet in België



Post Finasteride Syndroom. Kan heel je endocriene systeem overhoop halen. Gelukkig is het zeldzaam. Het medicijn legt normaal de 5AR-II activiteit plat, waardoor je lichaam geen T meer naar DHT omzet, en je haren dus niet meer uitvallen. Maar bij sommigen haalt het je hele hormonen stelsel overhoop

Extreme vermoeidheid
Concentratie problemen
Spraakgebrek
Stuiptrekkingen
Zware spijsverteringsproblemen (ibs, mijn schijt ziet zo geel als gele verf )
Erectie stoornissen
Geen libido
Spiermassa kwijt

Ik weet niet waar je naar de dokter gaat, maar dat is onzin. Meeste dokter doen niet liever in België omdat het veel meer zegt dan symptomen. Ook betaald je ziekenfonds de rest.
 
wrm gwn geen haartransplantatie?
 
wrm gwn geen haartransplantatie?

Zou in mijn geval gewoon uitstel van executie zijn. Met transplantatie kan je ook maar
zoveel doen.

Wie weet later als ze eindelijk zover zijn dat ze haren kunnen klonen.

Ik weet niet waar je naar de dokter gaat, maar dat is onzin. Meeste dokter doen niet liever in België omdat het veel meer zegt dan symptomen. Ook betaald je ziekenfonds de rest.

Ben er bij 2 geweest, en die deelde de bloedtesten niet zomaar uit
 
Dan zou ik nog een dokter proberen. Heb er 5 of 6 gehad waar het gewoon maar vragen aan was. Maar kan aan de regio liggen.
 
Zou in mijn geval gewoon uitstel van executie zijn. Met transplantatie kan je ook maar
zoveel doen.

Wie weet later als ze eindelijk zover zijn dat ze haren kunnen klonen.



Ben er bij 2 geweest, en die deelde de bloedtesten niet zomaar uit

Die vallen niet uit, weet niet welke stadium van kaalheid je bent maar als je 4000 grafts neer laat zetten bij je wel goed bedekt hoor :D
 
Als je geen finasteride of andere middelen neemt maar wel een transplantatie dan is de kans groot dat de rest van je haar alsnog uitvalt wat niet getransplanteerd is. Hangt natuurlijk ook van je leeftijd af, hoe kaal je al bent etc. Dus dan kun je daarna weer een transplantatie ondergaan. Bovendien is het zo dat de haren die ze van je achterkant naar de voorkant verplaatsen andere eigenschappen hebben dan de haren die je normaal vooraan hebt (stuk stugger). Ook is het zo dat je nooit een fatsoenlijke dekking zal krijgen.

Maar iedereen moet het zelf weten, misschien is het voor sommige mensen wel een oplossing. Ik moet zeggen dat ik het sowieso een grap vindt dat er in al die tijd nog niks beters / veiligers op de markt is dan finasteride.
 
Ik vindt het een grap hoeveel mensen bij hoog en laag beweren dat het middel perfect veilig is,
Gewoon omdat ze zelf geen bijwerkingen hebben.
 
???

Als je van België bent...

Ik kan gewoon bij mijn huisarts binnenstappen en aanduiden/zeggen wat ik allemaal getest wil hebben. Je moet dan de eerste keer
wel een papier bij je ziekenfonds op voorhand binnen doen. Anders moet je de eerste keer 70eur ofzo betalen die je nadien dan wel
terug krijgt van het ziekenfonds. De volgende keren is het gewoon helemaal gratis
 
???

Als je van België bent...

Ik kan gewoon bij mijn huisarts binnenstappen en aanduiden/zeggen wat ik allemaal getest wil hebben. Je moet dan de eerste keer
wel een papier bij je ziekenfonds op voorhand binnen doen. Anders moet je de eerste keer 70eur ofzo betalen die je nadien dan wel
terug krijgt van het ziekenfonds. De volgende keren is het gewoon helemaal gratis

Dag later smeris op je stoep wegens skyhigh testo waardes :D
inb4 beroepsgeheim bs.
 
Dag later smeris op je stoep wegens skyhigh testo waardes :D
inb4 beroepsgeheim bs.

Dat zou toch de eerste keer zijn dat ik dat hoor...
 
Ongelofelijk, ik ben al bij twee huisartsen geweest in België, en deze wilden enkel Testosterone testen. DHT testen was helemaal niet nodig zeggen ze dan, terwijl Finasteride juist DHT doet zakken. Ze hadden ook nog nooit gehoord van finasteride tegen haarverlies ( wel prostaat )

Hoe zit dat in Nederland ? zijn er labo's waar je zonder voorschrift binnen kan ?
Of mss zijn er in België ook zo ?
 
Vreemd ik hoorde juist van een Belgische vriend dat ze nooit moeilijk deden over bloedonderzoek.... anyway...

Hier in Nederland kun je gewoon naar prive lab stappen zoals bijv: Testejegezondheid.nl en als ik nog ff voor je door zou zoeken vind ik er zo nog 2 anderen.
Maar deze gebruik ik en bevalt heel goed, moet in Belgie ook wel te vinden zijn, even goed googelen.

Soms zijn 2 artsen niet genoeg, en je moet duidelijk maken dat je dat WILT, je betaalt niet voor niks. Voor ijzer injecties moest ik 5 internisten af.
 
ja Testejegezondheid.nl had ik al eens gezien,

Gisteren een paar Belgische labos gebeld, zonder succes

Maandag nog es rondelle, kzal resultaten posten
 
Bloedwaardentest.nl kan je laten testen op verschillende hormonen. Je krijgt na betaling pakketje opgestuurd voor bloedafname. Maar ik weet niet of dat kan in Belgie. Misschien dat je ze zou kunnen contacteren. Success.
 
Back
Naar boven