XXL Nutrition

waar wordt een weightgainer van gemaakt?

Bezoekers in dit topic

floojoo

Cool Novice
Lid geworden
16 apr 2011
Berichten
91
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
9%
dat whey van kaas en melk gemaakt wordt via een bepaald productieproces heb ik ondertussen begrepen, maar die weightgainers waar maken ze dat nou van? en is dit ECHT zo volwaardig qua voedingsstoffen als ze beweren, ik bedoel worden deze voedingswaardes ook wekelijks gecontroleerd door een echt labo of het wel overeenstemt met wat ze je voorschrijven? :rolleyes:

is dit echt een degelijke maaltijdvervanging als je echt geen tijd hebt? dus evenwaardig aan een gewone maaltijd met vaste voeding

ik hoor hier graag wat meer over als iemand weet hoe dit echt zit
 
Complex carb gainer of lean gain / rice & protein zijn goede weight gainers met geen suikers.
 
ja kzie die lean gainer wel zitten hoor maar ik twijfel altijd bij zo een dingen als de voedingswaarden wel echt zo volwaardig zijn als hun beweren..
wordt dit wel uberhaupt gecontroleerd door derden ?
 
naar mijn weten is het in de EU ten strengste verboden om foutieve voedingswaarden op voedingsmiddelen te zetten
 
naar mijn weten is het in de EU ten strengste verboden om foutieve voedingswaarden op voedingsmiddelen te zetten
voedingswaarden kloppen idd wel redelijk... het verhaaltje wat erop staat, moet je meestal wat minder van geloven!
er zijn zeker 900 beste unieke producten op de markt!! (heb geen bron sorry)

maar rice protein of ccg is wel erg goed en lekker!
 
Pak gewoon 1 van de weight gainers die ik noemde. En kijk even bij de reviews.
 
dat whey van kaas en melk gemaakt wordt via een bepaald productieproces heb ik ondertussen begrepen, maar die weightgainers waar maken ze dat nou van? en is dit ECHT zo volwaardig qua voedingsstoffen als ze beweren, ik bedoel worden deze voedingswaardes ook wekelijks gecontroleerd door een echt labo of het wel overeenstemt met wat ze je voorschrijven? :rolleyes:

Als je begrijpt hoe het produktieproces gaat hoef je niet alles continu te controleren. Mara een goede fabriek zal wel steeksproefsgewijs wat dingetjes testen.

is dit echt een degelijke maaltijdvervanging als je echt geen tijd hebt? dus evenwaardig aan een gewone maaltijd met vaste voeding

ik hoor hier graag wat meer over als iemand weet hoe dit echt zit

whey is geen maaltijdvervanger, maar een supplement om je eiwit inname op te hogen. Eet er een koekje bij en dan begint het er meer op te lijken (of iets gezonders in plaats van een koekje :))
 
whey is geen maaltijdvervanger, maar een supplement om je eiwit inname op te hogen. Eet er een koekje bij en dan begint het er meer op te lijken (of iets gezonders in plaats van een koekje :))

Weightgainers zijn toch meer dan een beetje whey? Zitten (als het goed is) toch ook complexe carbs in? Zou dan wel als maaltijdvervanger kunnen dienen imo.
 
Weightgainers zijn toch meer dan een beetje whey? Zitten (als het goed is) toch ook complexe carbs in? Zou dan wel als maaltijdvervanger kunnen dienen imo.

Een weightgainer is geen whey inderdaad.
 
De meeste bestaan voor 30% uit eiwitten en 70% uit koolhydraten.
De bedoeling is massa aankomen, tussen de maaltijden door als extra maaltijd en niet echt een maaltijd vervanger dus.
Wel handig voor op je werk bijvoorbeeld, weinig tijd, druk leven, en voor wie weinig of geen tijd heeft om elke dag om de 2 uurs een maaltijd te gaan bereiden.
 
Op gainers staat altijd hoeveel koolhydraten er in zitten maar bijna nooit hoeveel daarvan suiker is.
Als er niets op staat van suikers vertrouw ik het al niet.
 
Weightgainers zijn toch meer dan een beetje whey? Zitten (als het goed is) toch ook complexe carbs in? Zou dan wel als maaltijdvervanger kunnen dienen imo.

Qua macronutriënten ja. Niet qua micronutriënten. In een degelijke maaltijd zitten zoveel meer stoffen die je lichaam nodig heeft die je in een weightgainer niet terug zult vinden. Neemt niet weg dat er niks mis is met zo nu en dan even vlug een weightgainer tussendoor. Helaas lopen er ook genoeg pipo's rond die denken dat als ze een weightgainer nemen ze niet meer op hun voeding hoeven te letten.
 
True, daarom moet het altijd onderdeel zijn van je schema. En dus niet zomaar wat aanklooien :D
 
Back
Naar boven