AndroidHealthClinic

waar zit het meeste caseïne in? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Nu we toch bezig zijn... waar zit het meeste caseïne in? Ik zit te denken dat ik mijn avondmaaltijd wil veranderen.
Ik at of een weidrankje dat te snel verteert of gebakken eieren die misschien wat te zwaar op de maag kunnen liggen, al heb ik nergens last van..

Ik dacht er aan om gewoon een paar blokjes kaas te nemen.. Het is me duidelijk geworden dat bij kaasvorming de caseïne-eiwitten in melk omgezet worden in onoplosbaar vast para-caseïne.. dat is toch van hetzelfde laken een pak, toch?
Ik wil geen melk, dat valt bij mij niet zo goed, bovendien bevat het lactose en dat is een suiker.

Bij de weg: yoghurt en kwark evenals karnemelk zijn gefermenteerd.. de bacteriën hebben daarin alle lactose omgezet in melkzuur.. dus die produkten kun je rustig eten bij een ketodieet! Er zit volgens mij echter geen caseïne meer in...
 
wat voor soort eiwitten zitten er in kwark dan??
die Albert Heijn kwark is echt superrelax...
eet per dag zo'n bak van 500gr en er zit ook nog es 11gr eiwit per 100gr in... :)
 
In kaas natuurlijk, maar daar zit veel verzadigd vet in. Dus ik zou voor de kwark gaan.
 
Enne, mocht de caseine nog niet gedenatureerd zijn, zoals in kaas, dan gebeurt dat in het zure milieu in je maag toch wel. Daarom neemt het ook zo langzaam/geleidelijk op.
 
Nou, ik moet mijn kwark toch opvetten, dan kan ik net zo goed en een paar blokjes kwark nemen : bij 80 gram volvette kaas zit ik op bijna 20 g eiwit en 25 g vet en 0 g KH.. met 100 g kwark erbij heb ik niet veel extra kcal maar wel nog 10 g eiwit erbij en slechts 3 g KH.
net even van de koelkastlijst afgelezen.... dan kom ik rond de 300-350 kcal te zitten.

Grammentelster
 
Back
Naar boven