AndroidHealthClinic

Waar zitten de meeste eiwitten in? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

badg0r

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2004
Berichten
22
Waardering
0
ik moet minimaal 240 gram eiwitten per dag hebben ben een beginner maar waar kan ik de meeste eiwitten uithalen shakes kan ik op dit moment niet betalen. In welke voeding zit heeeeel veel eiwit ik eet zon 2 eieren per dag.
 
je hebt 1.5 tot 2gram eiwitten nodig per kilo (vet vrij) lichaamsgewicht. Dus ik weet niet hoeveel je weeg, maar 240gr is best veel voor een beginner...

Meeste eiwitten zitten in onder andere in: eieren, kip, kalkoen (mager vlees dus), melk, tonijn, kwark, zalm...
 
Kalkoen eet ik niet haha heb fobie voor die beesten, kip eieren mager vlees melk kwark eet ik veel.

Maar gerookte zalm MASTURBATION op hoe lekker dat is
 
masturbation? als je geluk hebt kun je je stuff opvangen zit ook veel eiwit in... :rolleyes:
 
roodvlees, kip ,tonijn, magere kwark, magere melk dit zijn wel de meest bekende en gebruikte eiwit bronnen. In de kip en het magere rode vlees zoals biefstuk zit ongeveer 20 gram eiwit per honderd gram product.
Tonijn op water basis een normaal blikje is ongeveer 35 gram eiwit.
Magere kwark per 100 gram ongeveer 9 a 10 gram eiwit. Melk 1 liter is ongeveer 40 gram eiwit.
Ga natuurlijk eerst voor de eetbare bronnen daarna voor de drinkbare.

Dit zijn de meest gebruikte en makkelijkst aan te komen, vrij schone eiwitbronnen.
En wat weeg je? 240 gram is helemaal niet zo veel hoor zeker als je wil groeien en erg intensief sport.

Good luck B.
 
Behomont zei:
roodvlees, kip ,tonijn, magere kwark, magere melk dit zijn wel de meest bekende en gebruikte eiwit bronnen. In de kip en het magere rode vlees zoals biefstuk zit ongeveer 20 gram eiwit per honderd gram product.
Tonijn op water basis een normaal blikje is ongeveer 35 gram eiwit.

Good luck B.

35?! welke tonyn heb jy dan? In de myne zit meestal 25-28% eiwit
 
badg0r zei:
ik moet minimaal 240 gram eiwitten per dag hebben ben een beginner maar waar kan ik de meeste eiwitten uithalen shakes kan ik op dit moment niet betalen. In welke voeding zit heeeeel veel eiwit ik eet zon 2 eieren per dag.
waarom maar 2? Eet er 6 en gooi daarvan 4 dooiers weg.

Meeste eiwit zit in blikken vis, en het is relatief goedkoop
 
John West tonijnmoot in water ..gekocht bij de Hoogvliet 200 gram uitlekgewicht 150 gram.

Voedingswaarde : per 100 gram product..27 gram eiwit.

150 gram is dus ongeveer meer zelfs 40 gram eiwit..

Je hebt denk een leesfoutje gemaakt de voedingswaarde is altijd per 100 gram product.

Peace B.
 
35 g/100 g in tonijn in eigen nat? De meeste voedingstabellen geven 25/27 en op de tonijn die ik pak staat idd ook maar 25. Welke tonijn eet jij?
 
Een onsje kipfilet = 31 g
3 boterhammekes met pindakaas = 22


Check deze site: [Link niet meer beschikbaar]
en klik op calorie tellen
Dit is een site die een grote lijst met etenswaren weergeeft. Je hoeft alleen een produkt uit te kiezen en de site geeft je informatie over de hoeveelheid kcal, eiwitten, vetten en koolhydraten die het produkt bevat.
Wanneer je een maaltijd invoert berekent hij ook de totale hoeveelheid kcal, eiwitten enz. van de gehele maaltijd.

Verrektes hendig vind je niet?
 
DRINK MELK! Als je 2 liter per dag drinkt heb je al 70 gram eiwitten. De rest haal je wel uit gewone voeding.
 
frietbakker zei:
je hebt 1.5 tot 2gram eiwitten nodig per kilo (vet vrij) lichaamsgewicht. Dus ik weet niet hoeveel je weeg, maar 240gr is best veel voor een beginner...

Meeste eiwitten zitten in onder andere in: eieren, kip, kalkoen (mager vlees dus), melk, tonijn, kwark, zalm...

Hahah wat een bullschit 1,5 tot 2 gram daar groeit bijna niemand van. Zoals alle bbers wel weten en ervaren hebben richting de 3 a 4 gram eiwit toch heeel wat meer effect en heeel wat meer nut. Ik heb al veel verschillende dieeten gehad maar high carb low fat low protein ga je echt nix op vooruit behalve dan dat je er super vet van word. Er zijn genoeg bbers die op zon 6 gram per kilo zitten en die gaan toch echt goed vooruit dus meer dan 2 gram werkt niet klopt echt geen **** van.
 
Xtreme_BODY zei:
Hahah wat een bullschit (bullshit ;) )1,5 tot 2 gram daar groeit bijna niemand van. Zoals alle bbers wel weten en ervaren hebben richting de 3 a 4 gram eiwit toch heeel wat meer effect en heeel wat meer nut. Ik heb al veel verschillende dieeten gehad maar high carb low fat low protein ga je echt nix op vooruit behalve dan dat je er super vet van word. Er zijn genoeg bbers die op zon 6 gram per kilo zitten en die gaan toch echt goed vooruit dus meer dan 2 gram werkt niet klopt echt geen **** van.
Ben ik toch niet geheel met je eens Extreem,

6gram per kg vvm is BRUUT veel en nog een zwaar teveel imo ik eet er nu 3,5 en dat is meer dan genoeg ik groei er op!


kijk hier eens:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=27989


Geloof dat een groot deel van het board rond de 2-3 gram zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Off-topic, maar ik groei prima op 1,5 gram per Kilo vetvrij lichaamsgewicht, zal zeker de Olympia er nooit mee halen maar voor mij is herstelvermogen na een zware training ook een indicatie dat die hoeveelheid meer dan genoeg is. Als ik niet goed zou herstellen zou ik ook geen snelle progressie maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik eet ook zo n 4 gram per kilo.

B.
 
Xtreme_BODY zei:
Hahah wat een bullschit 1,5 tot 2 gram daar groeit bijna niemand van. Zoals alle bbers wel weten en ervaren hebben richting de 3 a 4 gram eiwit toch heeel wat meer effect en heeel wat meer nut. Ik heb al veel verschillende dieeten gehad maar high carb low fat low protein ga je echt nix op vooruit behalve dan dat je er super vet van word. Er zijn genoeg bbers die op zon 6 gram per kilo zitten en die gaan toch echt goed vooruit dus meer dan 2 gram werkt niet klopt echt geen **** van.
Ik denk dat frietbakker zijn info haalt uit de wetenschap.
Ik ben het eens dat die de eiwit behoeften te laag inschatten.
4 tot zelfs 6 gram/kg vetvrije massa is voor de meeste serieuze bb een veelgebruikte regel. Bovendien is er geen enkele aanwijzing dat het schadelijk is bij mensen met gezonde nieren. Verder verhoogt eiwit de stofwisseling, verzekerd een positieve stikstofbalans en ondersteund het je immuumsysteem.
IMO, kan je met eiwit beter wat teveel eten, dan net genoeg, en de kans lopen dat je tekort komt. Belangrijk is dan wel dat men ook veel meer water gaat drinken.
 
Xtreme_BODY zei:
Hahah wat een bullschit 1,5 tot 2 gram daar groeit bijna niemand van. Zoals alle bbers wel weten en ervaren hebben richting de 3 a 4 gram eiwit toch heeel wat meer effect en heeel wat meer nut. Ik heb al veel verschillende dieeten gehad maar high carb low fat low protein ga je echt nix op vooruit behalve dan dat je er super vet van word. Er zijn genoeg bbers die op zon 6 gram per kilo zitten en die gaan toch echt goed vooruit dus meer dan 2 gram werkt niet klopt echt geen **** van.

De wetenschap heeft toch inderdaad iets anders bewezen, de wetenschap heeft zelfs aangetoond dat een teveel eiwitten negatief kan zijn voor krachtsporters.Ik heb het echter wel over cleane krachtsporters. Niet over gebruikers.
 
Wat maakt het nou uit of je gebruikt of niet???

Als je gebruikt zou je eigelijk met minder eiwitten afkunnen omdat een hoop anabolica eiwit besparend werkt..

Ik vind juist dat als je natural bent je eiwit inname nog belangrijker is en de punten die
Big T opnoemd komen allemaal over heen met de praktijk gevallen.
Ik heb een hoop verhalen gehoord van "natural' trainers die op een sticking point zaten met een eiwit inname van 2 gram per kilo zodra ze de eiwitiname opschroefden naar minstens 4 gram per kilo gingen ze allemaal weer vooruit.

En hoe kan eiwit nou negatief werken ?Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en dat klinkt ook helemaal niet logisch.

Mischien kan je dat uitleggen?
 
Ik zat vroeger ook op 2/3 gram en sinds ik 1/1'5 zit ben ik terug zachtjesaan aan het vooruitgaan. Ik spreek uit persoonlijke ondervinding wel maar volgens mij gaat je lichaam je eiwitten beter gebruiken als je juist genoeg neemt Ik denk ook wel dat het iets is dat van mens tot mens afhangt maar in mijn geval,to much of anything is not a good thing
 
Xtreme_BODY zei:
Hahah wat een bullschit 1,5 tot 2 gram daar groeit bijna niemand van. Zoals alle bbers wel weten en ervaren hebben richting de 3 a 4 gram eiwit toch heeel wat meer effect en heeel wat meer nut. Ik heb al veel verschillende dieeten gehad maar high carb low fat low protein ga je echt nix op vooruit behalve dan dat je er super vet van word. Er zijn genoeg bbers die op zon 6 gram per kilo zitten en die gaan toch echt goed vooruit dus meer dan 2 gram werkt niet klopt echt geen **** van.

HAHA wat de **** voor jouw werkt hoeft niet voor een ander te werken!!, 2 gram per kilo lichaamsgewicht is mooi wel de richtlijn als je vetpercentage vrij laag is als toevoeging. 3-4 gram is extreem en op de lange termijn niet bevordelijk voor je vertering, lees de verhalen van Jay Cutler en consorten maar, af en toe een cyclus meer eiwitten nemen is wel aan te raden, dus periodiseren net als je training.
 
Back
Naar boven