Fitness Seller

Waar zitten veel Kcal's in? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Juriaan

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
5.222
Waardering
0
Wat zijn nou producten waar je makkelijk veel kcal's uithaalt en die voedend zijn ook!

In chip's zitten wel veel kcal's per 100 gram maar lijkt me nou niet echt gezond.
 
Vet/suikers leveren de meeste calorieën, dus dan belanden we automatisch bij producten met veel suiker en vetten zoals junkfood ed.
Suikers moet je proberen beperken, vetten kunnen met mate en liefst onverzadigde hoger houden dan de verzadigde.

Dingen als pizza, hamburger, friet, spagetti, drink yogurt, kaas, pinda noten, lasagne, etc...
 
Een liter chcomel bevat ook nog eens eiwitten en dan heb je toch zo'n 800 kcal binnen dus dat tikt wel aan.

Of boterhammen met pindakaas of gewoon een weight gainer
 
Originally posted by Juriaan
Wat zijn nou producten waar je makkelijk veel kcal's uithaalt en die voedend zijn ook!

In chip's zitten wel veel kcal's per 100 gram maar lijkt me nou niet echt gezond.
Hoi Juriaan!

Jouw vraag is niet hetgene wat mij zo bezighield, maar wel hoe de verhouding vet/eiwitten is in diverse levensmiddelen.
Daarom was ik begonnen een lijst te maken van de voedingsmiddelen gerangschikt naar hoeveel energie ze leveren (in calorieën). Dit heb ik in Quattro Pro gedaan en heb allerlei berekeningen uitgevoerd om te zien hoeveel eiwit, vet en KH ik per maaltijd mag innemen.
Als ik er tevreden over ben, geef ik wel een signaaltje en dan kunnen jullie een kopie van me krijgen... dan wel natuurlijk zelf je eigen gewicht en andere waarden instellen.

Groetjes

Esperantistino
 
Originally posted by Juriaan
Wat zijn nou producten waar je makkelijk veel kcal's uithaalt en die voedend zijn ook!

In chip's zitten wel veel kcal's per 100 gram maar lijkt me nou niet echt gezond.

Je bedoelt dus eiwitten neem ik aan..

Bij eieren leveren omeletten de meeste calorieën : 217 cal/100 g (2 eieren) met 14 gram eiwit.

Het lijstje vlees nog maar weer. 1e is kcal, 2e is g eiwit per 100 gram.

spek, vers 498 25!
drumsticks 477 10
ontbijtspek 397 15
bifiworstje 384 19
bacon 372 18
salami 370 20
rookworst 318 14
saucijs 305 22
gebraden gehakt 301 15
knakworst 293 11
shoarmavlees 289 17
gehakt, hoh 268 21
frikandel 255 13
gehakt, lams 231 25!
kip met vel 229 26!
kippenpoot 228 26!
slavink 225 21
blinde vink 189 26
kipsate 186 18
kippenlevertjes 185 28!
kiprollade 166 24!
soepballetjes 148 9
casselerrib 143 21
kalkoen 141 22
achterham 129 18

vis
makreel 312 20
mosselen, gebakken 312 34!!!
paling, gerookt 266 18
sardientjes (blik) 228 22
kibbeling 209 22
lekkerbekje 209 22
tonijn in olie 206 26
haring, gemar/zuur 205 16
zalm, gerookt 200 25
schol, gebakken 193 22
zalm, in blik 150 20
tonijn, gebakken 119 22
tonijn in water 118 26!!!
kabeljauw 106 23
koolvis 101 22
garnalen, gamba 90 18
mosselen, gekookt 86 10
krab 85 17
kreeft 80 16

Tonijn en mosselen zijn de absolute winnaars qua eiwit percentage.

Kaas geeft klappers!
boursin 415 10
parmezaanse kaas 408 40!!
pardano 391 30!!!
emmenthaler 382 29
goudse kaas, volvet 370 24
paturain 365 10
brie,60+ 360 17
geitenkaas 337 14
mon chou 326 9
kaassoesje 323 11
edammer kaas 317 25!!
fetakaas 315 18
camembert,45+ 281 25!!
smeerkaas, 40+ 223 16

En
noten
pecannoten 690 15
hazelnoten 689 14
paranoten 671 15
walnoten 659 15
pindakaas 640 26!
pijnboompitten, zonnebloempitten 623 18
pinda's , gezouten 616 29!
pistachenootjes, gepeld 582 19
tahin, sesampasta 568 22
kokos 381 4

Pinda's zijn geen echte noten, maar leveren dus wel veel eiwit.

peulvruchten
groene erwten (gedroogd) 277 21
linzen (gedroogd) 272 21
bruine/witte bonen (gedroogd) 273 20
sojabonen 170 15
kikkererwten (glas) 110 8
kapucijners (glas) 107 8
kidneybeans (glas) 101 7
witte bonen in tomatensaus 76 5
bruine/witte bonen (glas) 40 2

Grote verschillen dus. Per 100 gram gedroogde bonen, leveren bruine en witte dus de meeste eiwitten. Maar omdat ik van kikkererwten geen drooggewicht gegevens heb, lijkt het zo dat kapucijners in feite de meeste eiwitten bevatten (bij natgewicht).

Heb je hier wat aan?
 
Ja, het enige nadeel van die kapudinges is dat het plantaardig is... Dan mag het wel een hoog eiwitgehalte hebben, maar de biologische waarde is weer slechter...
 
Whaha dat word dan 2 liter chocomel per dag!

Krijg je trouwens acne van chocomel?
 
Daar krijg je acné van ja.
 
Mooi goed om te weten, dan eet ik wel wat meer ;)
 
Originally posted by admin
Daar krijg je acné van ja.

Hoe zeker weet je dat?

EEn vriend van mij is er een keer meebehandeld omdat vrij veel had de dokter zij toen dat eten niet zo'n grote rol speelde. Maar meer de hormonen.
 
Het belangrijkste is de aanleg natuurlijk, de hormonale veranderingen rond de puberteit maken alleen dat het erger wordt.
De relatie met voeding is nooit bewezen, maar ik heb zelf ondervonden dat bepaalde voeding wel degelijk een toenemend effect van acné veroorzaakt.
Snoep, chocolade, vette dingen, veel eiwit,...
Belangrijk hierbij is een gebalanceerde voeding met voldoende vitaminen, zodat je een gezondere huid krijgt, met minder kans op bacterieën en overproducerende talg klieren.
 
Re: Re: Waar zitten veel Kcal's in?

Originally posted by Esperantisto

Hoi Juriaan!

Jouw vraag is niet hetgene wat mij zo bezighield, maar wel hoe de verhouding vet/eiwitten is in diverse levensmiddelen.
.............
Groetjes

Esperantistino


BUMP!!

Wat voor calorieën wil je? Uit eiwitten, vetten of KH? De verhouding hiertussen moeten in balans zijn. Zoals Esperantistino aangeeft, concentreer je even op je voeding in totaliteit en stel een nieuw voedingsplan op.
 
Originally posted by admin
Daar krijg je acné van ja.


Het is inderdaad wat T zegt...het is echt iets wat in je gene zit. Ik heb het namelijk al mijn hele leven...zodra ik aan de chocomel ga komt binnen no time de acne opspelen. Aardig balen omdat het zo verdomde lekker is.
 
Re: Re: Re: Waar zitten veel Kcal's in?

Originally posted by oldy
Zoals Esperantistino aangeeft,
Damn, nog iemand die Esperanto kan! :D (ik heb me idd ook afgevraagd waarom ze zichzelf zo niet heeft genoemd :))
 
Re: Re: Re: Re: Waar zitten veel Kcal's in?

Originally posted by wateengedoe2

Damn, nog iemand die Esperanto kan! :D (ik heb me idd ook afgevraagd waarom ze zichzelf zo niet heeft genoemd :))
Helaas mag je niet meer letters gebruiken, anders had ik me wel Esperantistino genoemd.. ach, als ik het maar kan promoten hè?

Maarre... ik begin maar vast met eitjes kloppen.. anders krijg je niks te eten zo dadelijk!

Esperantist(in)o
 
Re: Re: Re: Re: Re: Waar zitten veel Kcal's in?

Originally posted by Esperantisto

Helaas mag je niet meer letters gebruiken, anders had ik me wel Esperantistino genoemd.. ach, als ik het maar kan promoten hè?

Maarre... ik begin maar vast met eitjes kloppen.. anders krijg je niks te eten zo dadelijk!

Esperantist(in)o
Ja, lekker ei was het1 (dit is wateengedoe btw). Oldy, ik dacht ff dat jij Esperanto kon, maar ik had niet gezien dat Esperantist(in)o het zelf al had geschreven :D
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Waar zitten veel Kcal's in?

Oldy, ik dacht ff dat jij Esperanto kon, maar ik had niet gezien dat Esperantist(in)o het zelf al had geschreven :D


Vond het wel leuk dat je me zo hoog inschatte, maar nee, gewoon het betere knip en plak werk.

Sorry je nu weer teleur te moeten stellen ;)
 
schaf jezelf een voedingsmiddelentabel aan...daar vind je veel meer info buiten enkel de Kcal!!!
 
Nog even reageren.. heb ik ook zo'n tabel. Maar wat doet die 'trut' van een schrijfster.. heeft het over EETLEPELS en stuks..ja voor bananen kan dat handig zijn, maar ik heb liever 100 ml en 100g als inhouds/gew maten!
Een goede is http://www.voedingsmeter.nl/ , daar kun je net doen alsof je 100g hebt gegeten en je krijgt niet alleen kcal en KEV maar ook andere voedingsgegevens.. en nog gratis ook..
 
Back
Naar boven