AndroidHealthClinic

Waaraan zie je dat nu als er veel vet in je brood/vlees zit...?

Bezoekers in dit topic

Als je veel remsporen hebt in het toilet is het een aanduiding van veel vet eten. Als je bijna niet hoeft te vegen en de borstel niet naderhand hoeft te gebruiken eet je goed.
 
Als jij je vetpercentage naar beneden wil krijgen is het om te beginnen niet zo belangrijk of je (te) veel vet eet... maar wel of je (te) veel calorieën eet.
Dat moet je eerst uitzoeken, hoeveel cal. jij op een dag verbruikt, en hoeveel je er eet.

Daarna pas is de verdeling eiwitten/ koolhydraten/ vetten belangrijk
Je hebt ongeveer 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig
Je hebt ongeveer 1 gram vet per kg lichaamsgewicht nodig
De rest van je benodigde calorieën kan je uit koolhydraten halen.

Ik zou me echt geen zorgen maken over de vetten in gewoon brood
Hou er wel rekening mee dat broodjes/ pistoletjes/ stokbrood/ croissantje en dergelijke over het algemeen meer vet bevatten (en dus meer cal)

Wat kipfilet betreft, koop verse kipfilet, bak hem zelf en snij daar plakjes van voor op je boterham, dan weet je wat je eet
 
JaJa.sTiiWaZz.Dat is dan het zelfde als je heel veel stinken windjes laat :scheet:= Teveel eiwitten gegeten? En je weet toch door wat dat komt die stinken windjes laten.

---------- Post toegevoegd Sun 9 Dec 2012 om 17:08 ----------

Als jij je vetpercentage naar beneden wil krijgen is het om te beginnen niet zo belangrijk of je (te) veel vet eet... maar wel of je (te) veel calorieën eet.
Dat moet je eerst uitzoeken, hoeveel cal. jij op een dag verbruikt, en hoeveel je er eet.

Daarna pas is de verdeling eiwitten/ koolhydraten/ vetten belangrijk
Je hebt ongeveer 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig
Je hebt ongeveer 1 gram vet per kg lichaamsgewicht nodig
De rest van je benodigde calorieën kan je uit koolhydraten halen.

Ik zou me echt geen zorgen maken over de vetten in gewoon brood
Hou er wel rekening mee dat broodjes/ pistoletjes/ stokbrood/ croissantje en dergelijke over het algemeen meer vet bevatten (en dus meer cal)

Wat kipfilet betreft, koop verse kipfilet, bak hem zelf en snij daar plakjes van voor op je boterham, dan weet je wat je eet


Okee.Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Als je veel remsporen hebt in het toilet is het een aanduiding van veel vet eten. Als je bijna niet hoeft te vegen en de borstel niet naderhand hoeft te gebruiken eet je goed.

Volgens mij heeft dat niet zozeer daar wat mee te maken maar met hoeveel je eet. Tenminste, in de cut hoef ik echt amper te vegen en in de bulk altijd, volgens mij maakt het dan weinig uit of ik veel of weinig vet eet. Maar goed, tot zover deze onsmakelijke topickaping :)
 
Bedankt wazzup voor de eerlijke uitleg.;)


Opgelet.Ik een beginner thuis hobby bodyduilding en daarom ik miscchien domme vragen stellen zonder dat ik dat weet? Mijn excuses daarvoor!

Want ik was 70kg met heel veel vet % dan droge spiermassa en met een buikomtrek van 91,5cm! JaJa een buikomtrek van 91,5cm.Nu weeg ik 64,5kg met een buikomtrek van 83cm.Nu wil ik 3kg droge spiermassa opbouwen binnen een jaar? En daarom probeer ik en kijk ik zoveel naar de voedingspakking hoeveel vet er in zit.

En wat ik wou bedoelen met kipfilet en kalkoenfilet...Omdat je bijvoorbeeld in de aldi,lidl,carrefour,colruyt en bij de slager een prijzen verschil is van bijvoorbeeld 11 euro per kilo tot 22 euro per kilo.En daarom zou ik heel graag "willen" weten hoe je dat nu kunt zien of er wel/geen vet in de kalkoenfilet of in de kipfilet zit? Anders kan ik even goed een "lekker" :mc: eten in de plaats van kipfilet of kalkoenfilet waar heel veel vet in zit.

Want nu bestaat mijn dagvoeding grootste deel uit = 1 liter mager melk,Alleen eiwitten met soms eierdooier erbij,kaas,hesp,kipfilet,kalkoenfilet,brood,rijst,alle soorten pasta en soms ook aardappel met groenten en vlees.Maar ik heb ondervonden met veel aardappel te eten krijg je vlug een buikje? :)

Hoeveel vet je eet heeft niet erg veel te maken met het opbouwen van spiermassa... te weinig vet zal je zeker niet helpen, te veel vet ook niet, maar vooral omdat een te veel calorieen je vet zal maken, niet zozeer het percentage van dat calorietotaal aan vet.

Een oud uitgangspunt voor onderhoud luidde:

Neem 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
Neem 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht (waarvan maximaal de helft verzadigd)
neem 4 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht

Dus stel je bent 65 kilo dan wordt dat 130 gram eiwit, 65 gram vet en 260 gram koolhydraten (130*4 + 65*9 + 260*4 = 2145 Calorieën)

(Let wel, dit is een uitgangspunt, niet een wet. Mensen willen nog wel eens verschillen. Er zit zo een 20% variatie tussen mensen en hun onderhoudsniveau.)

Voor spiergroei ... ga daar max 20% boven zitten (hoe minder hoe trager het zal gaan, maar hoe droger je zult blijven). En doe die 20% maar in eenzelfde verdeling van eiwit, vet en koolhydraten. Dat en daadwerkelijk genoeg trainen... (ik betwijfel of je dat thuis red overigens)
 
Neem 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht (waarvan maximaal de helft verzadigd)

Moet je al niet je best doen om meer dan de helft verzadigd vet te eten? Aangezien de meeste bronnen van verzadigd vet voor meer dan de helft onverzadigd zijn.
 
Nu ik verstaan en begrepen voor spiermassa over vet enz.Want ik kost dat niet vinden in mijn thuis bodyduilding boek.

Kijk ik wil gewoon mijn lichaam onderhouden en beetje goed uit zien voormij zelf.Want ik hou van thuis bodybuilding = Ik voel mij heel goed als ik getraind heb en begin te houden van die trainings pijp.Ik denk dat ik de bodybuilding virus te pakken heb :help:.Als ik train,dan train ik mijn lichaam van boven tot onder en dit 2 keren per week + om de 3 weken neem ik 1 week rust en dan begin ik al terug te verlangen naar die trainings pijn.En daarom denk ik dat ik het zal vol houden met thuis bodybulding training.En ik luister altijd naar mijn lichaam = Die lieg nooit tegen jouw.Want ik begin het verschil te kennen tussen pijn en pijn.
 
Moet je al niet je best doen om meer dan de helft verzadigd vet te eten? Aangezien de meeste bronnen van verzadigd vet voor meer dan de helft onverzadigd zijn.

sorry dat (dikgedrukte) snap ik niet.. wat is nu de vraag precies ?

Ik zei maximaal, niet exact ?
 
sorry dat (dikgedrukte) snap ik niet.. wat is nu de vraag precies ?

Ik zei maximaal, niet exact ?

Dat het sowieso moeilijk is om meer dan de helft van je vetten als verzadigde vetten te eten.
 
Alleen dat dan de voedingsschema voor vet niet meer klop per dag die je wil innemen?

Dan heb je nog de kipfilet en de kalkoenfilet dat ik niet kent waar wel/geen vet inzit.

Want als ik teveel vet per dag inneem volgens het voedingsschema = Hoe kan ik dan nog trainen voor droge spiermassa opbouw te doen? :mc:

:haha::haha::haha::haha::haha::haha:
 
JaJa.sTiiWaZz.Dat is dan het zelfde als je heel veel stinken windjes laat :scheet:= Teveel eiwitten gegeten? En je weet toch door wat dat komt die stinken windjes laten.

---------- Post toegevoegd Sun 9 Dec 2012 om 17:08 ----------




Okee.Bedankt.

Nee, is niet hetzelfde. Ik heb sowieso nooit last van stinkende windjes, mijn ruiken goed.

Volgens mij heeft dat niet zozeer daar wat mee te maken maar met hoeveel je eet. Tenminste, in de cut hoef ik echt amper te vegen en in de bulk altijd, volgens mij maakt het dan weinig uit of ik veel of weinig vet eet. Maar goed, tot zover deze onsmakelijke topickaping :)

Hoe vetter je eet hoe meer remsporen. Was zelfs op Klokhuis :o
 
vet verbranden supplementen?



Ik dachte altijd als je minder vet eet bij je eten = Moet je ook later minder/geen vet verbranden supplementen eten voor je vet sneller te laten verbranden?
 
Nee, is niet hetzelfde. Ik heb sowieso nooit last van stinkende windjes, mijn ruiken goed.



Hoe vetter je eet hoe meer remsporen. Was zelfs op Klokhuis :o


Dan heb u heel veel geluk en ik niet.Als ik teveel eiwit inneem en dit verteerd niet goed in mijn darmen ofzo heeft een dokter ooit eens tegen mij gezegd,dan begint dat te gisten of te rotten in je darm = stinken windjes laten! :thumbd:
 
Back
Naar boven