MuscleMeat

Waaraan zie je dat nu als er veel vet in je brood/vlees zit...? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

witzwart

Cool Novice
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
60
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Ik eet heel graag kalkoenfilet of kipfilet tussen mijn boterham.Maar nu zit ik met een probleem/vraag? :scratch:



Hoe kan ik nu zien of er varkensvet in mijn brood zit voor die ik koop?

Aan wat kun je dat nu zien of er veel/geen vet in de kalkoenfilet of in de kipfilet zit voor je die koopt?
 
Varkensvet in je brood? ik weet niet waar jij je brood koopt maarvolgens mij hoort dat niet..

anyway, kijk bij de voedingswaarde/ingredienten.
 
Ik was er ook even niet goed van als ik dat verhaal voor de eerste hoorde vertellen van iemand...Maar het bestaat,maar weet niet hoe je het kunt zien varkensvet in het brood?

okee.Dat is waar kijk naar de voedingswaarde enz.Maar die staan alleen op de voor verpakkingsbrood!
 
Ik was er ook even niet goed van als ik dat verhaal voor de eerste hoorde vertellen van iemand...Maar het bestaat,maar weet niet hoe je het kunt zien varkensvet in het brood?

okee.Dat is waar kijk naar de voedingswaarde enz.Maar die staan alleen op de voor verpakkingsbrood!

Dan vraag je het aan de bakker???
 
"Het gebruik van vet en olieen als broodverbeteraar is geen geheim en is gewoon toegestaan. De functies ervan:
vet vergroot het broodvolume. Malsheid en brosheid veranderen wanneer vet wordt toegevoegd. Vet verdeeld zich over de zetmeelkorrels en de glutenstrengen. Deze vetfilm versoepeld de gluten. Hierdoor kan het gevormde koolzuurgas het deeg gemakkelijk opblazen. De porien in het glutennetwerk worden door de vetfilm minder doorlaatbaar waardoor het gas wordt vastgehouden. Na het bakken en afkoelen zal vet het brood 'afsluiten' zodat ook het water langer wordt vastgehouden. Brood maakt hierdoor langer een verse indruk.

Probleem zou dan zijn dat gebruik wordt gemaakt van vet van het varken. De fabrikant brengt echter geen speciaal brood op de markt voor de eerder genoemde doelgroepen die geen varkensvlees/vet mogen/willen eten (ging over hindoe en islam). "

Ik heb dit gekopieerd van trosradar.nl ( http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=52699 )
 
Bedankt montai.

Kixat.Naar de bakker gaan en vragen...Ik denk dat die bakker niet blij zal zijn als daar nog klanten staan te wachten of binnen komen.Maar toch bedankt voor deze tip.

Ja want denken dat je een gezond brood aan eten bent waar weining varkensvet in zit voor bodyduilding te doen enz.

Als je dan goed nadenk is de goedkoopste voorverpakkingsbrood van de aldi en van de lidl het beste brood van allemaal.
 
Alleen dat dan de voedingsschema voor vet niet meer klop per dag die je wil innemen?

Dan heb je nog de kipfilet en de kalkoenfilet dat ik niet kent waar wel/geen vet inzit.

Want als ik teveel vet per dag inneem volgens het voedingsschema = Hoe kan ik dan nog trainen voor droge spiermassa opbouw te doen? :mc:
 
Alleen dat dan de voedingsschema voor vet niet meer klop per dag die je wil innemen?

Dan heb je nog de kipfilet en de kalkoenfilet dat ik niet kent waar wel/geen vet inzit.

Want als ik teveel vet per dag inneem volgens het voedingsschema = Hoe kan ik dan nog trainen voor droge spiermassa opbouw te doen? :mc:

srsly ?
 
Alleen dat dan de voedingsschema voor vet niet meer klop per dag die je wil innemen?

Dan heb je nog de kipfilet en de kalkoenfilet dat ik niet kent waar wel/geen vet inzit.

Want als ik teveel vet per dag inneem volgens het voedingsschema = Hoe kan ik dan nog trainen voor droge spiermassa opbouw te doen? :mc:

Als je de voedingswaarde aanhoud die op het brood staan, wat is dan het probleem? ???
 
Jij doelt op Enummers die uit varkensvet gewonnen worden, om het brood langer vers te houden?
 
Wazzup.Wat is srsly ?
 
Wazzup.U schreef dit srsly.En wat wil u hiermee bedoelen? Ik niet verstaan en begrijpen! Dank u.

Ik wou even serieus zijn of je zat te trollen, of dat je een serieuze vraag stelde en dat je beheersing van de Nederlandse taal zijn beperkingen heeft.

Want als ik teveel vet per dag inneem volgens het voedingsschema = Hoe kan ik dan nog trainen voor droge spiermassa opbouw te doen?

Echt ? Denk je echt dat je geen (droge) spiermassa kunt opbouwen als je wat vet binnen krijgt met je brood ? en hoe jij denkt dat dat met je training te maken heeft.

Train, eet, groei... zo simpel is het.
 
Jij doelt op Enummers die uit varkensvet gewonnen worden, om het brood langer vers te houden?

Dit inderdaad. Ik ken niemand die alle E nummers uit z'n hoofd leert. Ik weet dat er moslim praktikanten zijn die dit doen maar volgens mij zijn dat er vrij wij weinig.
 
Dit inderdaad. Ik ken niemand die alle E nummers uit z'n hoofd leert. Ik weet dat er moslim praktikanten zijn die dit doen maar volgens mij zijn dat er vrij wij weinig.
App van E-lite gewoon opzoeken als je er meer over wilt weten. Daarop is alles mooi overzichtelijk
 
Goeie tip Patriciaa. Ik zelf heb zoiets niet nodig maar is wel zeer handig voor mensen met allergieën en zo.
 
Ik wou even serieus zijn of je zat te trollen, of dat je een serieuze vraag stelde en dat je beheersing van de Nederlandse taal zijn beperkingen heeft.



Echt ? Denk je echt dat je geen (droge) spiermassa kunt opbouwen als je wat vet binnen krijgt met je brood ? en hoe jij denkt dat dat met je training te maken heeft.

Train, eet, groei... zo simpel is het.



Bedankt wazzup voor de eerlijke uitleg.;)


Opgelet.Ik een beginner thuis hobby bodyduilding en daarom ik miscchien domme vragen stellen zonder dat ik dat weet? Mijn excuses daarvoor!

Want ik was 70kg met heel veel vet % dan droge spiermassa en met een buikomtrek van 91,5cm! JaJa een buikomtrek van 91,5cm.Nu weeg ik 64,5kg met een buikomtrek van 83cm.Nu wil ik 3kg droge spiermassa opbouwen binnen een jaar? En daarom probeer ik en kijk ik zoveel naar de voedingspakking hoeveel vet er in zit.

En wat ik wou bedoelen met kipfilet en kalkoenfilet...Omdat je bijvoorbeeld in de aldi,lidl,carrefour,colruyt en bij de slager een prijzen verschil is van bijvoorbeeld 11 euro per kilo tot 22 euro per kilo.En daarom zou ik heel graag "willen" weten hoe je dat nu kunt zien of er wel/geen vet in de kalkoenfilet of in de kipfilet zit? Anders kan ik even goed een "lekker" :mc: eten in de plaats van kipfilet of kalkoenfilet waar heel veel vet in zit.

Want nu bestaat mijn dagvoeding grootste deel uit = 1 liter mager melk,Alleen eiwitten met soms eierdooier erbij,kaas,hesp,kipfilet,kalkoenfilet,brood,rijst,alle soorten pasta en soms ook aardappel met groenten en vlees.Maar ik heb ondervonden met veel aardappel te eten krijg je vlug een buikje? :)
 
Back
Naar boven