XXL Nutrition

waarmee beginnen?

Bezoekers in dit topic

viperintake

Novice
Lid geworden
4 dec 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
Welke oefeningen zouden jullie aanraden?

Ik heb niet de intentie om echt bodybuilder te worden, maar zou graag toch een iets gespierder bovenlichaam krijgen.

Ik wil vooral de buik, zijdelings buikspieren, borst & armen trainen.

Ik heb van nature al heel brede schouders, dus ik denk niet dat het noodzakelijk is om deze specifiek te trainen. Misschien vinden jullie dit wel noodzakelijk?

Ik heb momenteel een sit-up bench. 2 verwisselbare halters, 1 grote halterstang en voor 29kg aan gewichten. In de toekomst zouden hier dan eventueel nog gewichten bijkomen, maar moeten voorlopig maar even voldoen denk ik.

Ben eventueel van zin om nog push-up handle's te kopen, maar ik weet niet of deze echt nut hebben?



Mijn achtergrond:
Ben 21 jaar, 1m76 en weeg 73,5 kg. 10% vet
Ik ben reeds 3 jaar gestopt met sporten, heb daarvoor competitie wielrennen gedaan.



Alvast bedankt voor de hulp
 
Welke oefeningen zouden jullie aanraden?

Ik heb niet de intentie om echt bodybuilder te worden, maar zou graag toch een iets gespierder bovenlichaam krijgen.

Ik wil vooral de buik, zijdelings buikspieren, borst & armen trainen.

Ik heb van nature al heel brede schouders, dus ik denk niet dat het noodzakelijk is om deze specifiek te trainen. Misschien vinden jullie dit wel noodzakelijk?

Ik heb momenteel een sit-up bench. 2 verwisselbare halters, 1 grote halterstang en voor 29kg aan gewichten. In de toekomst zouden hier dan eventueel nog gewichten bijkomen, maar moeten voorlopig maar even voldoen denk ik.

Ben eventueel van zin om nog push-up handle's te kopen, maar ik weet niet of deze echt nut hebben?



Mijn achtergrond:
Ben 21 jaar, 1m76 en weeg 73,5 kg. 10% vet
Ik ben reeds 3 jaar gestopt met sporten, heb daarvoor competitie wielrennen gedaan.



Alvast bedankt voor de hulp

Hier gestopt met lezen
 
Welke oefeningen zouden jullie aanraden?

Ik heb niet de intentie om echt bodybuilder te worden, maar zou graag toch een iets gespierder bovenlichaam krijgen.

Ik wil vooral de buik, zijdelings buikspieren, borst & armen trainen.

Ik heb van nature al heel brede schouders, dus ik denk niet dat het noodzakelijk is om deze specifiek te trainen. Misschien vinden jullie dit wel noodzakelijk?

Als je niet je gehele lichaam traint zul je blessures krijgen, er niet uit zien, en zeker niet voor vol worden aangezien. Train rug, schouders en benen. Je zult echt niet opblazen en er uit gaan zien als een bodybuilder, maar de kans dat je er uit gaat zien als een aap is een stuk kleiner.
 
Als je nog naar school gaat en je hebt een rugzak dan hoef je je rug niet te trainen! Zorg er gewoon voor dat je elke dag een dikke van dale meeneemt!
 
Als je nog naar school gaat en je hebt een rugzak dan hoef je je rug niet te trainen! Zorg er gewoon voor dat je elke dag een dikke van dale meeneemt!

+1 // Sarcasm
 
Everyday-is-Upper-Body-Day.jpg
 
ik train mijn onderarmen ook niet, daar masturbeer ik vaak genoeg voor.
 
let er wel op dat je na ongeveer 3 trainingen een kwartslag gedraaid door deuropeningen moet lopen!!
 
let er wel op dat je na ongeveer 3 trainingen een kwartslag gedraaid door deuropeningen moet lopen!!

true dat
cruciaal punt, niet vergeten

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 20:16 ----------

Heb even splitschema voor je samengesteld, dit moet je zien - net als Rippetoe - als een A & B schema, bijv ma A wo B vrij A, dan volgende week weer ma B wo A vrij B.

Workout A:
30 Sit-ups
30 low Tight low crunches
1 min. Horizontal plane hold
1 min. Side-to-side holds
30 Knee raises
30 Leg raises

Workout B:
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls

Nutritie is niet van belang.
 
Laatst bewerkt:

wel, dat zal dus niet echt gebeuren.

Momenteel is het net andersom, doordat ik competitie wielrennen heb gedaan zijn mijn benen gespierder dan bij verschillende bodybuilders.

Dus tegen dat dit buiten proportie zou zijn, is er al enige tijd verstreken ...

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 21:23 ----------

true dat
cruciaal punt, niet vergeten

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 20:16 ----------

Heb even splitschema voor je samengesteld, dit moet je zien - net als Rippetoe - als een A & B schema, bijv ma A wo B vrij A, dan volgende week weer ma B wo A vrij B.

Workout A:
30 Sit-ups
30 low Tight low crunches
1 min. Horizontal plane hold
1 min. Side-to-side holds
30 Knee raises
30 Leg raises

Workout B:
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls
4x10 Preacher curls

Nutritie is niet van belang.

Alvast bedankt, staan zo te zien wel leuke oefeningen tussen voor de buik.
Preacher curls had ik zelf ook al ingedachten.

Heb je eventueel nog oefeningen voor met de halters?
 
heb je preacher curl bankje dan? dit schema was niet serieus, doe gewoon rippetoe starting strength, doet t prima.
 
[Link niet meer beschikbaar]

graag gedaan
 
wel, dat zal dus niet echt gebeuren.

Momenteel is het net andersom, doordat ik competitie wielrennen heb gedaan zijn mijn benen gespierder dan bij verschillende bodybuilders.

Dus tegen dat dit buiten proportie zou zijn, is er al enige tijd verstreken ...

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 21:23 ----------



Alvast bedankt, staan zo te zien wel leuke oefeningen tussen voor de buik.
Preacher curls had ik zelf ook al ingedachten.

Heb je eventueel nog oefeningen voor met de halters?


Duursport en bb zijn twee verschillende takken. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat jij betere benen meent te hebben dan menig bb'er.
Los van het feit dat dit lachwekkend is, is dit ook enigzins beledigend. Wielrenners zijn altijd flinterdunne personen, hiervan passen er 6 in een bb'er. Laat die benen maar eens zien dan;)

En dat jij serieus reageert op dat schema wat je werd gegeven zegt natuurlijk ook genoeg. Je moet echt even een kijkje gaan nemen op het fitnessforum, met jouw instelling heb je niets te zoeken op een BODYBUILDINGforum.
 
Back
Naar boven