AndroidHealthClinic

Waarom de grote meerderheid orale anabolen zou moeten mijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom de grote meerderheid 17AA steroïden zou moeten mijden

(Deze post is bedoeld voor alle niet-competitieve BB, de recreatieve BB.)

Er is geen enkele reden voor de recreatieve BB om 17AA steroïden te gebruiken, uitgezonderd competitieve bodybuilders en powerlifters maar ook zij zouden het eigenlijk beter zonder doen.
Bij powerlifters worden ze echter gebruikt omwille van de snelle krachttoename en beperkte gewichttoename. (op lange termijn)
Atleten kunnen voordeel halen uit halo, anavar en winstrol voor hun prestaties.

MAAR WACHT EVEN hoor ik je denken....."Ik heb goede resultaten gehad van d-bol en anadrol." KLOPT, je zal ongetwijfeld tijdelijk goede resulaten gezien hebben aangezien dit krachtige steroïden zijn, maar er zijn wel een paar grote minpunten aan verbonden t.o. non- 17AA injecteerbare steroïden.

OK WAT IS ER DAN ZO SLECHT AAN 17AA STEROIDEN?

1. Simpel gezegd, ze zijn hard voor de lever en vooral de cholesterol waarden. Het HDL zal in de meeste gevallen een grote duikvlucht maken wanneer de steroïden in de gebruikelijke dosis worden genomen.
De 3 meest toxische steroïden die er te vinden zijn: #1.Halo #2.anadrol #3.d-bol. en waarschijnlijk in deze volgorde.
Anadrol is hier waarschijnlijk erger dan d-bol aangezien een grotere dosis nodig is om goede progressie te bekomen.
Dit betekend dat er meer 17aa moet gebruikt worden om het hormoon tegen de menselijke vertering te beschermen.

2. De winst is meestal tijdelijk en gaat voor een groot deel verloren na de kuur, zeker als de kuur alleen op orals is gebasseerd en slechte voorzorgen zijn genomen ivbm behoud van de winst i.e. het nakuren.

MAAR ANAVAR DAN?...is dat niet minder hard voor de lever?

NEE DAT IS HET NIET! In de gebruikelijke dosis die nodig is om er winst uit te halen is het praktisch net zo slecht voor de lever en de cholesterol/HDL waarden

WAT DAN MET WINNY?

Winstrol is 17AA in zowel de orale als de injecteerbare vorm.
Het heeft de naam van vooral hard te zijn voor de cholesterol/HDL waarden. Als je het kost wat kost wil gebruiken zorg er dan voor dat je het injecteerd aangezien dit de eerste passage langs de lever uitsluit.
Wanneer een steroïde oraal wordt toegedient dan gaat deze via de poortader vrij snel naar de lever getransporteerd en moet de gehele substantie ineens afgebroken worden door dit orgaan.
Dit is zeer stresserend voor de lever, meer dan de meesten denken.
Als je dezelfde substantie zou injecteren dan duurd het veel langer en geleidelijker voor het hormoon door de lever gaat wat het natuurlijk veel draaglijker maakt. Dus injecteer het of vergeet het en gebruik een alternatief.

WAT DAN WEL NEMEN?

Trenbolone acetate is geen 17AA en is een heel krachtige steroïde. Mg per mg is er niets krachtiger dan tren.
Het kan gebruikt worden in combinatie met test voor massa en om te cutten met ofwel een kleine dosis test of 100mg van het niet 17AA orale proviron. Proviron zal niet alleen je coïtus drive op peil houden maar zal ook sterk gaan binden aan plasma bindende proteïnen zoals SHBG wat toestaat dat meer tren (of elke andere aas) in ongebonden toestand blijft, wat precies is wat je nodig hebt voor goede winst.

WACHT 'NS EVEN... IS TREN NIET TOXISCH?

Trenbolone acetate is negatief bekritiseerd. Sommigen beweren dat het nier toxisch is. Wel, het is een zeer androgene steroïde en als alle AAS zal het zeker hard zijn voor sommige delen van het lichaam...meest waarschijnlijk de prostaat en haarlijn, maar er is geen bewijs dat tren nier toxisch is bij mensen.
En als dat zo was, zouden er dan geen gevallen voordoen van BB die in het ziekenhuis opgenomen worden voor acute nier problemen?
De tren/nier mythe was jaren geleden aangehaald door Dan Duchaine en heeft nog altijd volgelingen...gek genoeg denkt niemand van hen 2 keer na over het gebruik van drol en dbol...

WAT IN DE PLAATS?

Ipv dbol of a´drol om je kuur op te starten stel ik voor om laad dosissen te gebruiken met lang werkende injecteerbare steroïden op olie basis, vooral de steroïden met een lange halfwaarde tijd zoals nandrolone decanoate, enanthaat en boldenone.

EEN KRACHTIGE START

Voor een krachtige start van je kuur stel ik voor om te frontloaden met bijv. test prop. samen met 50-75 mg tren/dag en je zal zeer snelle resultaten zien zonder dat je 17AA steroïden hoeft te gebruiken.



Lees ook deze thread: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?p=361911#post361911
 
The Department of Biomedical Science, University of North Texas Health Science Center, Fort Worth 76107-2699, USA.

Doel: Er zijn verschillende reporten verschenen over hepatische disfunctie ten gevolge van steroïdengebruik gebaseerd op verhoogde spiegels van serum aminotransferases. Deze studie werd uitgevoerd om onderscheid te maken tussen aminotransaminase verhogingen ten gevolge van intensive weerstandstraining en hepatotoxicity in elite bodybuilders.

Uitvoering: Dit was een praktijk gecontroleerd onderzoek naar de serum chemische profielen van bodybuilders die wel en niet anabole steroïden gebruikten in vergelijking met een groep medische studenten en patiënten met hepatitis (een leverziekte).

Deelnemers: De deelnemers waren bodybuilders die op een door hen zelf samengestelde steroïdenkuur zaten (aantal=15) en bodybuilders die geen steroïden namen (a=10) Chemische bloed profielen van patiënten met virale hepatitus (n=49) en trainende en niet trainende medische studenten (a=592) die werden gebruikt als controlegroep.

Voornaamste metingen: er werd in de chemische bloed profielen voornamelijk gekeken naar aspartaat aminotransferase (AST) alanine aminotransferase (ALT) gamma-glutamyltranspeptidase (GGT) en creatine kinase (CK) spiegels.

Resultaten: In beide groepen bodybuilders waren CK, AST en ALT spiegels verhoogd, terwijl de GGT binnen het normale bereik bleef. In contrast hiermee hadden de hepatituspatiënten verhogingen in alle drie de enzymen: ALT, AST en GGT. Creatine kinase (CK) was eveneens verhoogd in alle trainende groepen. De groep patiënten met hepatitus was de enigste waar een correlatie werd gevonden tussen aminotransferases en GGT.

Conclusies: Vroegere rapporten over hepatotoxicity gebaseerd op verhoogde aminotransferase spiegels kunnen zijn overschat, omdat geen van de trainende personen, inclusief de steroïdengebruikers, hepatische dysfunctie vertoonden gebaseerd op GGT spiegels. Dergelijke rapporten hebben de medische gemeenschap misschien misleid door er vanuit te gaan dat de hepatotoxicity werd veroorzaakt door steroïdengebruik zonder acht te slaan op spierbeschadiging. Om deze redenen, als in het geval van steroïdentherapie of misbruik de leverfunctie wordt geëvalueerd, moeten de CK en GGT spiegels worden bekeken in aanvulling op de ALT en AST spiegels als essentiële elementen in de beoordeling.

Je zou dus, zonder onderliggende gezondsheidsproblemen, 10-12 weken per jaar orale steroïden kunnen gebruiken jaar in jaar uit zonder blijvende schade op te lopen. Als je echter, zoals vele top-bodybuilders doen, bijna het hele jaar door gebruikt (en dan hebben we het hier over de 17α gealkyleerde orale middelen), dan kun je ervan verzekert zijn dat je eindigt met serieuze gezondheidsproblemen.

(bron: bodypage.nl)

Ik denk wel dat je gelijk hebt Admin, maar zo zie je maar dat al die berichten elkaar tegenspreken. Is dat trenbolone gewoon een middel in orale vorm?!

ps.
Ik weet niet of bovenstaande bericht klopt, heb er geen verstand van. Ben dit bericht een keer tegen gekomen, en daarom heb ik het er neergezet.....
 
Halo is zeker schadelijker dan Anadrol. Anadrol is eigenlijk mild mg voor mg. Halo is schadelijker in werkzame dosis dan Anadrol.

De hepatoxiciteit van oral steroiden is inderdaad sterk overdreven. Om positief te zijn van leverschade moeten CGT, GOT en aminotransferase waarden hoger zijn. Je kunt ze waarschijnlijk in hogere dosissen en langer gebruiken dan aangenomen wordt en dit perfect veilig, dit is al vele malen aangetoond.

Maar wat T zegt hier is juist : Ze zijn niet nodig en je brengt er een risico bij dat je niet nodig hebt. Tenzij je driewekelijks naar de dokter gaat om bloed te laten trekken om CGT en GOT waarden te laten bepalen doe je jezelf een lol om ze niet te gebruiken. Je kunt veel beter laden (zoals T voorstelt) of kortwerkende steroiden op waterbasis zoals testosus gebruiken.

Trenbolone kan ook oraal genomen, maar de werkzame dosis is een 240-tal mg per dag, verdeeld over 3 verschillend dosissen omdat het geen 17AA is. Het is uiteraard niet zo schadelijk als een 17AA, maar kan toch de lever behoorlijk wat toetakelen in die dosissen.
 
Als je niet te lang, niet te zwaar kuurt. En je voorzorgen neemt, dan vormen orals geen probleem. Als je een leverziekte ofzo hebt wel. De giftigheid van dianabol is sterk overdreven.
 
Ik vind eerder dat de giftigheid onderschat is, iedereen slikt er maar op los zonder na te denken.
Natuurlijk is een kuur van 4-6 weken d-bol geen lever killer, maar als het zonder kan waarom niet?

Kijk, wat ik hier vooral mee wil aantonen is dat zeker beginners er beter afblijven, gevorderden of pro's die weten waarmee ze bezig zijn of een goede begeleiding krijgen vormen een veel kleiner risico.
 
Als orals overdodig zijn, waarom dan toch enige schade aan je lever berokkenen?? bezint eer ge begint..
 
Dus anadrol is eigenlijk minder giftig dan dianabol, omdat je van anadrol vele hogere doseringen kunt nemen dan bij dianabol toch!?

Maar je hebt toch dat milkthistle (?), dat dient toch ter bescherming van de lever?! Is het trouwens wel verstandig om dat gedurende de hele kuur te gebruiken, of zitten daar ook weer nadelen aan vast?!
 
Originally posted by Floyd
Dus anadrol is eigenlijk minder giftig dan dianabol, omdat je van anadrol vele hogere doseringen kunt nemen dan bij dianabol toch!?

Maar je hebt toch dat milkthistle (?), dat dient toch ter bescherming van de lever?! Is het trouwens wel verstandig om dat gedurende de hele kuur te gebruiken, of zitten daar ook weer nadelen aan vast?!

Anadrol pe mg is een stuk minder giftig dan Dbol. Maar uiteraard is 150 mg Anadrol iets giftiger dan 40 mg Dbol. De actieve dosis van Anadrol ligt hoger, dus moet je er meer van nemen, dus is de beschadiging groter.

Leverbeschermers werken door het enzym cytochrome P450 CYP3A4 te verhogen, en bijgevolg de afbraak van stoffen te bevorderen. Dus ze verminderen de effectiviteit van je steroiden. Beter om ze na het orale deel van je kuur te nemen.
 
Pff, ik zal nooit kuren zonder orals. Mijn roze snoepjes rock!!!!
 
Ben blij eens zulke berichten te lezen....Af en toe lijkt het wel, of iedereen maar meer en zwaarder wil kuren hier.
Ik heb zelf, sinds lange tijd, weer eens wat dbol gepakt bij mijn kuur, ik moet zeggen de meerwaarde was nihil, voor ze een giftig goedje.
Ik hou het in het vervolg lekker bij mijn prikkies, volgens regelmatige bloedtesten ben ik nog kerngezond....
Prof wordt ik toch niet, dus dan maar gewoon groot, en gezond....
 
Met andere woorden; de recreatieve bodybuilder kan het beter bij inject. houden omdat deze middelen efficienter werken dan orals, minder schadelijk zijn (voornamelijk de lever). Wil je echter het absolute maximum halen dan is dus een combinatie van orals en injectie noodzakelijk, (dit vanwege het feit dat sommige middelen alleen in orale vorm bestaan.....?) Ik denk dat het grofgezegd, en samengevat zo in elkaar steekt.

weet niet of het correct is, maar denk het wel.
 
nee, omdat dbol meer een kracht middel is, je wordt er sterker van..
 
Ik word er eerder zwaarder van.
 
mmmm.. over het algemeen hoor ik bij mensen toch dat de krachttoename fors is en de massa toename matig en tijdelijk
 
Originally posted by Floyd
Met andere woorden; de recreatieve bodybuilder kan het beter bij inject. houden omdat deze middelen efficienter werken dan orals, minder schadelijk zijn (voornamelijk de lever). Wil je echter het absolute maximum halen dan is dus een combinatie van orals en injectie noodzakelijk, (dit vanwege het feit dat sommige middelen alleen in orale vorm bestaan.....?) Ik denk dat het grofgezegd, en samengevat zo in elkaar steekt.

weet niet of het correct is, maar denk het wel.
Een combinatie is niet nodig voor het optimale resultaat, maar velen doen dit wel om dat ze dan minder moeten injecteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven