AndroidHealthClinic

Waarom doen jullie aan vechtsporten?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gert139

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 mrt 2003
Berichten
141
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
91kg
Hey,

Ik heb veel gevechtsporten gedaan. Eerst voor plezier daarna voor zelfvedediging en nu doe ik het omdat het een deel van m'n leven is.Ik kan er gewoon niet mee stoppen.

Als m'n les over is dan ik train ik zelf thuis nog even een uurtje door!!!

Waarom doen jullie aan vechtsporten? Voor de plezier, zelfverdeging, ect???
 
Omdat het verslavend is net als trainen met gewichten ;)
 
nou ik doe het omdat ik een betere conditie erdoor krijg ( die is blijkbaar waardeloos ) en omdat ik ook heel slecht ben in de bewegingen! handen ogen coordinatie! en dat wil ik beter hebben!

dat is mijn enige rede! wil geen wedstrijden doen wil niet beter worden in de zin van hoger op komen kwa banden of zo! gewoon voor mezelf

daarom doe ik het
 
ik heb nog nooit echt op een vechtsport gezeten, maar het boeit me cker en heb in de loop der jaren me zelf toch wat technieken eigen gemaakt. reden: een leuke manier om energie kwijt te kunnen (dat heb ik nu met bb) en voornamelijk ter zelfverdediging. heb het nog nooit toegepast maar je weet maar nooit.
 
Because it's a way of life and an art itself.
 
Omdat het gewoon heel erg stoer is.
 
Ik heb maar een jaartje geboxed, maar die sport gaf een zelfde soort gevoel als krachtsporten nu: als je weer zo'n training hebt gehad, heb je het gevoel dat je alles weer aankunt. Ik verdiep me nu wel meer in krachttraining dan in boksen en pompen heeft als extra dat je 'ziet' dat je sterker word.
 
vroegah karate,wedstrijden dus lijkt me dan wel duidelijk waarom.
Later kickboksen maar niets in groepsverband meer.
Kickboksen/karate hou ik wel bij,maar puur voor mezelf en vind het een goede cardio naast BB.
Alleen die vreselijke kriebels als ik weer zit te kijken naar een freefightgala zullen altijd blijven.
 
Toen ik met Taekwondo begon dacht ik echt dat ik mezelf op straat nooit verdedigen.
Maar het was veel fun en ik bleef er mee door gaan.

Na 1,5 jaar ben ik gestopt en heb een paar maanden kickboksen gedaan, maar elke keer als ik moest 'kicken' dan kickte ik verkeerd omdat ik van taekwondo een andere techniek had geleerd.

Maar je leerde met kickboxen wel meteen goed vechten dus als op straat aangevallen dan kan je ten miste ook wat terug doen.

Toch miste ik Taekwondo en deed het nog een 1,5 in Nederland, daarna ben gaan reizen en nu sinds een half jaar train ik in Korea. En sinds nu weet ik m'n zelf eindelijk ook te verdedigen.

Met taekwondo, karate,enz duurt het gewoon een tijd voordat je jezelf echt goed kan verdedigen
 
Van kinds af aan vond ik het altijd leuk om te worstelen
Het is een leuke en gezonde mannier van vechtsport om met een vriend of familielid te doen
en kans op blessure is meestal vrij klein

Op een gegeven moment ben ik ook gaan kickboxen
zodat ik een meer complete vechter wordt.
Het kickboxen doe ik ook puur recreatief
ik ga wel tot het uiterste.
Maar sla nooit iemand in het gezicht of echt volluit.
nu doe ik ook aan badokai en braziliaanse jiu jiutsu
allebei komen ze sterk overeen met freefighten.
Er is gewoon niks spannender als er iemand tegenover je staat die met je wil vechten.
Je voelt een hoop adrenaline waardoor je snelheid en je kracht en het denken maximaal zijn
Ook dit doe ik op een sportieve mannier en alleen in de sportschool.
Het geeft een kick als je blindelings weet hoe je een tegenstander moet controleren en domineren en tot overgave kan dwingen en dat je in elke situatie een aantal handelingen weet die je kan doen om het gevecht in jouw voordeel te brengen.
Dit alles op een zeer praktische mannier
(er is geen vechtsport die praktischer is dan freefight)
 
Vroeger om de beste van België te worden. Nu enkel voor de sfeer in de club en het plezier (doe overigens nog steeds interclub) Misschien dat ik toch nog eens probeer naar de kampioenschappen toe te werken.
 
tja inmiddels weet ik het ook niet meer!

allemaal blauwe plekken steeds! en ben er niet goed in vanwegen fijn motorisch stoornis ;-(
 
gert139 zei:
Toen ik met Taekwondo begon dacht ik echt dat ik mezelf op straat nooit verdedigen.
Maar het was veel fun en ik bleef er mee door gaan.

Na 1,5 jaar ben ik gestopt en heb een paar maanden kickboksen gedaan, maar elke keer als ik moest 'kicken' dan kickte ik verkeerd omdat ik van taekwondo een andere techniek had geleerd.

Maar je leerde met kickboxen wel meteen goed vechten dus als op straat aangevallen dan kan je ten miste ook wat terug doen.

Toch miste ik Taekwondo en deed het nog een 1,5 in Nederland, daarna ben gaan reizen en nu sinds een half jaar train ik in Korea. En sinds nu weet ik m'n zelf eindelijk ook te verdedigen.

Met taekwondo, karate,enz duurt het gewoon een tijd voordat je jezelf echt goed kan verdedigen

Woon je fulltime in Korea?
 
hmm vraag me af
welke vechtsport is niet zo heel erg moeilijk en is alleen bedoeld voor als je op straat wordt aangevallen
 
pat21 zei:
Woon je fulltime in Korea?

Ja, m'n vriendin woont hier! Maar ik woon hier pas sinds een aantal maanden!!

Ik denk dat je vechtsporten zoals Kickboksen, Thai boksen, ect sneller op straat kan gebruiken dan Karate, Taekwondo,ect!! Omdat het geen full contact martail arts is....
 
heb tijdje karate gedaan tot mn 11e of zo, niet echt boeiend dus of zo, maar k vond het sparren eigenlijk altijd wel het mooist :D. ben wel erg blij dit te hebben gedaan, k geloof dat ik er een stuk meer zelfbeheersing aan over heb gehouden.
Nu heb ik een hekel aan vechten. Die keren dat het mis ging (erg weinig) wist ik meestal met één klap te beeindigen.
Worstelen lijkt me een erg coole vechtsport om te doen. Paar lessen van gehad van een Iraniër die dr verdomd goed in was (Wereld kampioen Grieks en Romeins in zijn klasse naar zeggen van velen..) toffe shit :eek2:
 
ik deo nu all style kung fu en muey thai naast 4-5x bb'en per week

Maar wat ik een van de mooiste martial arts was die ik heb gedaan was Ninjutsu!!!dodelijk destructieve technieken! one hit...one kill! mahja...helaas was de sensei meer op geld belust dan de martial art zelf:( lesgeld was 100 gulden per maadn..en werd zelfs nog hoger...om maar niet te spreken van al die andere belechelijk dre grappen die erbij kwamen
 
gert139 zei:
Ja, m'n vriendin woont hier! Maar ik woon hier pas sinds een aantal maanden!!

Ik denk dat je vechtsporten zoals Kickboksen, Thai boksen, ect sneller op straat kan gebruiken dan Karate, Taekwondo,ect!! Omdat het geen full contact martail arts is....


Ik doe zelf Shinkyokushinkai Karate, en das fullcontact ;)
 
In eerste instantie om af te vallen. Iets waarvoor kickboksen uitstekend geschikt is trouwens.
Ten tweede uit competitie drang. Ik vind het fijn om volwassen mannen neer te schoppen (beetje jammer dat ze ook terug schoppen :D)
 
Ik heb verschillende gevechtsporten gedaan waaronder Pencak Silat(3 sTen: Pamor Badai, Manyang en Harimau) dit vond ik een zeer intressante sport omdat alles aan bod komt en het is full contact behalve het gezicht is niet toegelaten. Hierdoor zeggen sommige dat je een watje bent maar ik zeg daarop" Als je leert iemand NIET in je gezicht te laten slaan en hem dan nog eens kunt uitschakelen zonder hem in het gezichte te raken vind ik dat heel wat moeilijker en knapper om te leren". Daarnaast heb ik nog T'ai Chi Chuan, en Thai boks gedaan. Ben helaas moeten stoppen met alles omdat ik op een competitie training (Pencak Silat Harimau) geblesseerd geraakt ben aan men rug. Maar na 11 jaar trainen weet je het rijlen en zeilen wel een beetje van het vak :D
 
Back
Naar boven