XXL Nutrition

waarom ecto en meso ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat dacht je van deze theorie:
De oermens leefden in groepen ala wolven/leeuwen.
Daar had je een rangorde. De bazen en de werkers.
De bazen deden niet veel anders dan eten en de vrouwen bevruchten, zodat die zich ontwikkelden in een endo type.
De werkers moesten jagen e.d. en liepen de hele dag achter konijnen aan te rennen, ontwikkelden het ecto type.
Bij wolven en leeuwen werkt het nl. ook zo.

:D :D :D

Ik ben geen bioloog ofzo, het is maar een theorie.......
 
Zou dat nog steeds zo zijn dat de bazen de hele dag vreten en liggen te knarren (met hun secretaresse of zo?) Is dan in al die jaren niet veel veranderd.

De werkers moesten jagen e.d. en liepen de hele dag achter konijnen aan te rennen, ontwikkelden het ecto type.
Volgens mij ben ik ecto om veel achter de wijven aan te kunnen rennen om vervolgens als een konijn te ......... :D :D
 
hmm wat maakt het allemaal uit

Hi

ja kijk als je zo gaat beredeneren dan weet ik er ook nog een paar...
Maar het belagrijkste voor je training is: dat je niet een illusie hebt dat je iemand kan worden waar je lichaam niet mee overeen komt. ENDO's kunnen geen Frank Zane worden en Ecto's kunnen geen Lee Priest of Nasser worden. Zoek gewoon iemand uit die je wel bevalt kwa vorm en bouw. En gebuik het als referentiepunt waar je naar toe werkt.

Voor de rest over al die theorieen kan ik zeggen: de meeste van wat ik gelezen heb hier kun je zeggen dat ze aannames zijn en niet hard bewezen zijn maar desondanks lijken ze en zijn ze erg voor de handliggend. Toch zou ik ermee oppassen want het is allemaal niet zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt.

Groeten, Xerxes
 
Originally posted by Jefro
Wat dacht je van deze theorie:
De oermens leefden in groepen ala wolven/leeuwen.
Daar had je een rangorde. De bazen en de werkers.
De bazen deden niet veel anders dan eten en de vrouwen bevruchten, zodat die zich ontwikkelden in een endo type.

haha volgens mij creeer je zo eerder Meso's ;)
 
Originally posted by Mike


haha volgens mij creeer je zo eerder Meso's ;)


Dat zie je verkeerd, meso kwam pas toen de patat, hamburgers en ships uitgevonden waren. :D
Ken je die oude videoclip van FatBoySlim dan niet.
Daar kan je precies zien hoe het werkt.
 
Ik denk dat je endo (zwaar gebouwd met aanleg voor vetopslag) en meso(atletisch gebouwd) door elkaar haalt
 
Originally posted by 3XL
Ik denk dat je endo (zwaar gebouwd met aanleg voor vetopslag) en meso(atletisch gebouwd) door elkaar haalt


Idd, blijft lastige materie.
 
Uhm, koel. je bent ecto/endo/meso; dat is afhankelijk van het feit of je jager bent geweest of een baas en of je wel veel bananen at die soms krom zijn en dat heeft weer te maken met het feit dat ze niet naar het licht groeien maar omhoog. Die bananen werden gebracht door Afrikanen, en die naaiden meteen onze vrouwen.....

Zoiets?! :cool:
 
Originally posted by NewbieNeo


"Waarom zijn de bananen krom?


Vaak wordt gezegd dat bananen krom zijn omdat ze naar het licht groeien, maar daar is geen snars van waar! Het licht speelt wel een rol in de smaak van de banaan, maar de vorm wordt er niet door beïnvloed. De ZWAARTEKRACHT is de boosdoener. De bananenvrucht heeft een 'negatieve geotropie'. Dat betekent dat de stengel waaraan de tros zich ontwikkelt recht omhoog groeit, en daarna doorbuigt onder zijn eigen gewicht. De bloemen wijzen dan naar beneden, maar omdat de vruchten tegen de zwaartekracht in groeien, krommen zij zich omhoog. De één meer dan de ander, afhankelijk van de plaats in de kam. Wil je liever een rechte banaan dan een kromme? Dan volgt hier een tip: Als je de groeistengel omhoog zou trekken, zodat hij rechtop blijft staan, zouden de bloemen omhoog wijzen en krijg je: rechte bananen!"

moest 't gewoon ff opzoeken... :D
Was ooit een vraag in de Nationale Wetenschapsquiz. Nog 2 weekjes wachten en hij wordt weer gepubliceerd, hoera hoera! :D Alleen die vent (van die prof. ADSL-reclame ook) is zo irri! :D
 
Wel grappig dat verschillende etnische groepen vaak als groep een bepaalde (meest-voorkomende) lichaamsbouw hebben. Dan is het redelijk om aan te nemen dat alle verschillende soorten lichaamsbouw (ecto, meso, endo en alles ertussenin) bepaalde voordelen heeft. Bijv. lang en mager is beter in een warm, droog klimaat en kort en meer aanleg voor vetopslag in een koud klimaat (denk aan eskimo's bijv.)

Niet alleen het klimaat, maar ook de andere levensomstandigheden zijn van belang .. Waarschijnlijk moeten/moesten Oost-Afrikanen meer lopen (rondtrekken) en hadden zij daardoor een voordeel bij een lang, mager lichaam waar niet te veel gewicht aanzit, en West-Afrikanen leven/leefden in een volledig andere omgeving, waar er meer een vaste verblijfplaats hadden en best wat zwaarder (gespierder) konden zijn om allerlei dagelijkse werkzaamheden als jagen en later boeren beter te kunnen uitvoeren.
 
Back
Naar boven