MuscleMeat

Waarom fullbody beter als split?

Bezoekers in dit topic

3 keer in de week een fullbody...lekker is dat als je na de eerste training spierpijn hebt en dan al over 2 a 3 dagen wederom je hele lichaam afwerkt...in mijn ogen beetje teveel van het goede. Oftewel..het werkt niet bij mij.
 
.....ligt aan de intensiteit en volume van trainen en natuurlijk aan de persoon in kwestie.
Je kunt ook steeds 2 dagen rust nemen bv ma-do-zo enz.
Voor mijn idee kan fullbody net zo goed of slecht zijn als split, maar het grote voordeel van fullbody voor mij persoonlijk is dat ik na jarenlang niks gedaan heb er zo weer lekker inkom en dat je schema niet elke keer de mist ingaat als je een keer niet kan.
 
Helaas is dat niet mogelijk met mijn werk dat ik bijv dat ma-do-zo kan doen. :)
 
ik ben net begonnen met een fullbody, maar ik merk dat ik wanneer ik maar 1 oefening per spiergroep doe niet echt merk dat ik getraind heb, geen spierpijn krijg of zware pomp voel, zoals wanneer ik 1 keer per week een spiergroep met 4/5 verschillende oefeningen achter elkaar pak.

Kun je in een fullbody ook bepaalde spieren met meerdere oefeningen achter elkaar aanpakken? (En dat dus 3xpw) Of wordt het dan weer te veel van het goede?
 
ik ben net begonnen met een fullbody, maar ik merk dat ik wanneer ik maar 1 oefening per spiergroep doe niet echt merk dat ik getraind heb, geen spierpijn krijg of zware pomp voel, zoals wanneer ik 1 keer per week een spiergroep met 4/5 verschillende oefeningen achter elkaar pak.

Kun je in een fullbody ook bepaalde spieren met meerdere oefeningen achter elkaar aanpakken? (En dat dus 3xpw) Of wordt het dan weer te veel van het goede?

dan vergroot je het volume en de intensiteit => is je hersteltijd ook langer. fb is juist gericht op de grote spiergroepen. als je die spiergroepen maal 2 of 3 oefeningen doet...nou reken maar uit..
 
De belangrijkste reden dat je als beginner voor fullbody gaat is dat de compound lifts (squat, deadlift, benchpress, power clean, ...) je lichaam als geheel sterker te maken door een heleboel spieren ineens te trainen. Als je lichaam een zwakke plek heeft, zullen deze oefeningen die tonen. Door fullbody verwaarloos je ook je benen niet, wat een veel gemaakte fout is door beginners. Benen trainen triggert spiergroei, ook in de rest van je lichaam.
Fullbody workouts zorgen ook voor een neurale adaptatie over heel je lichaam (en het is dat wat de newbie gains drijft in het begin, eerder dan puur spiergroei). Maar daar ga ik nu niet over zagen. Na een tijdje lezen over krachttraining zal het wel tot je doordringen. Ik zeg echter niet dat splits niet werken, fullbody workouts zijn gewoon één van de beste manieren om te beginnen met krachttraining. Je zal er op tijd en stond wel van beginnen houden :D.

Idd: ;)
 
dan vergroot je het volume en de intensiteit => is je hersteltijd ook langer. fb is juist gericht op de grote spiergroepen. als je die spiergroepen maal 2 of 3 oefeningen doet...nou reken maar uit..

ok...je bedoelt dus dat je het bij 1 oefening per grote spiergroep zou houden, maar proberen het gewicht te verhogen ipv een extra oefening te pakken, dus je zou niet adviseren om naast de benchpress (die volgens mij meer mijn schouders pakt) ook nog een flies te doen dan bv
 
Back
Naar boven