MuscleMeat

Waarom gaan proviron en dbol niet samen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Ik las net een oude post van BC.

Big Cat zei:
En ten laatste gebruik je NOOIT een aromatase blokker bij Dbol. Want dan werkt je dbol niet meer naar behoren.
Kan iemand dit misschien toelichten?
 
is toch logisch , Dboll werkt door de oestrogenen die het aanmaakt, daardoor zet het vet aan en hou je er vocht mee vast. doe je het vocht teniet dan heeft de Dboll niet meer zoveel nut. als je geen vocht en vet wil moet je voor een ander middel gaan!

Dboll only :D ?
 
je kunt het er wel bij gebruiken, alleen zal je er minder(vocht/vet) mee winnen aangezien het voor ongeveer 70% aromatiseerd. ik vind het juist verstandig om het erbij te bruiken.
 
elmo heeft mooie resultaten gehaald met een dbol kuur icm een aromatase remmer, pm hem anders zou ik zeggen :)
 
Mij werd geadviseerd om ivm het vasthouden van vocht naast de Dianabol Proviron erbij te nemen.

Dan kreeg je een beter droge massa effect.
Liever 2 kilo door Dbol wat droge massa is, dan 5 kilo waarbij 3 kilo alleen al vocht is.
 
Laatst bewerkt:
yep helemaal mee eens. als je niks tegen aromatase doet dan zullen je gains meer LIJKEN, schijn bedriegt echter want dit is allemaal vocht
 
Sorry, ik had de quote duidelijker moeten maken. Hij zegt dus ook het volgende:

Big Cat zei:
Wat is nu een kuur waar provi nodig is ? Kuren waarbij je zeer zware dosissen neemt van estrogene preparaten (deca/testo etc in dosis van meer dan 750 mg per week). Elke kuur waarin anadrol en een ander estrogeen middel wordt gebruikt, en dan mag het gerust een wat hogere dosis zijn tot je van de drol komt.
Dus waarom wel proviron bij test, deca en oxy maar niet bij dboll?
 
hey kerel,

er staat niet in het artikel, niet bij dbol. dbol staat gewoon niet als voorbeeld genoemd maar het is wel degelijk een steroide wat zeer gemakkelijk aromatiseert. proviron is dus wel gewenst
 
Latin spirit zei:
hey kerel,

er staat niet in het artikel, niet bij dbol. dbol staat gewoon niet als voorbeeld genoemd maar het is wel degelijk een steroide wat zeer gemakkelijk aromatiseert. proviron is dus wel gewenst
Hey bro, het staat er wel. Zie mijn eerste post:

Big Cat zei:
En ten laatste gebruik je NOOIT een aromatase blokker bij Dbol. Want dan werkt je dbol niet meer naar behoren.
Dat hoort dus onder de tekst van die andere quote ;)
 
oke kerel, je hebt gelijk. maar goed dat kan meneer big cat schrijven, ik vind het niet slim. of hij nou big cat heet dat zegt mij niet zo heel veel :)
 
Dbol is 1 van de meest "vocht-afhankelijke" steroiden die er zijn. Daarmee ik zeggen dat bijna al het gewicht dat je wint (ook in spiercellen) extra vocht (en vet) is. Een deel van dat vocht blijft na de kuur ook effectief aanwezig, een ander (grootste deel) zal gewoon terug afvloeien.

De vochtwinst is zo groot omdat dbol zeer sterk aromatiseerd naar oestrogeen en oestrogeen stimuleerd het hormoon aldosterone (regelt water retentie in het lichaam).

Proviron is een zwakke aromatase blokker maar zal aan voldoende dosis een aanzienlijk deel van de dbol veroorzaakte winst stoppen. Omdat dbol niet lang genomen kan worden, zal de krachttoename, verhoogde eiwitsynthese en als gevolg daarvan vorming van effectief spierweefsel een bijna te verwaarlozen deel uitmaken van de door dbol geïnduceerde winst. Het nemen van proviron zal de effectieve netto winst enkel nog meer verminderen waardoor de combinatie met mesterolone kan gezien worden als "water en vuur".

Ik denk dat bigcat dit ook bedoelde.
 
toevallig ben ik nu 2 weken met dianabol en deca bezig,en neem daarbij ook proviron.moet zeggen dat dat toch wel goed gaat hoor.
 
Blijkbaar verschillen de meningen op dit vlak. Anyways ik ben weer wat wijzer :)

Thanks bro's.
 
Navy zei:
Oxymetholone zet niet om in oestrogeen.

En ook bij dbol is het beter om een aromatase remmer te gebruiken.
De stof Methandrostenolone is effectief genoeg als het gaat om spieren opbouwen,
het is dus bullshit dat dianabol nutteloos word zonder de omzetting naar oestrogeen.
Vind het een raar verhaal.

Greetz

Hij zegt toch niet dat het nutteloos is? Hij zegt dat die dbol dan niet naar behoren werkt en daar heeft hij gelijk in. Je verliest dan veel van de kracht en massa die dbol veroorzaakt door de conversie naar oestrogeen. Da's zonde van je geld, want daar neem je die dbol nou juist voor. Ga dan voor een ander middel.
 
Navy zei:
Oxymetholone zet niet om in oestrogeen.

En ook bij dbol is het beter om een aromatase remmer te gebruiken.
De stof Methandrostenolone is effectief genoeg als het gaat om spieren opbouwen,
het is dus bullshit dat dianabol nutteloos word zonder de omzetting naar oestrogeen.
Vind het een raar verhaal.

Greetz
Niemand zegt dat het nutteloos wordt, het verminderd sterk de netto winst.
Persoonlijk zou ik in een kuur de eerste weken geen proviron nemen samen met dbol, en pas na de dbol starten met proviron samen met test of deca bijv. Dbol is goed in kilo's/massa winnen, dus laat het daar ook goed in zijn.
 
ben het helemaal met navy eens, wie zit er nou te wachten uit vocht/vet wat voortkomt uit aromatase? heeft niks met nettowinst te maken, nettwinst is imo zuivere spiermassa, en dat is vocht/vet uit aromatase imo niet
 
ik denk dat het twee kanten opwerkt, enerzijds moet je gebruik maken van de aromatase, maar dit dient imo wel binnen de perken te blijven!
een overvloed aan oestrogeen heeft nog nooit positief voor iemand gewerkt!!! (mannen)

daarnaast is het een feit dat dmv het gebruik van proviron je vrije testosteron gehalte in je bloed hoger zal zijn dan zonder, waardoor je lean gains bevorderd!

het is wel zo dat je meer merkt zonder proviron, maar dat is zoals big T al aangaf ong 80 % vocht. dan neem ik genoegen met iets minder, en heb ik ook een mindere onderdrukking op mijn axis als gevolgen van de oestrogenen!

greetz
 
Latin spirit zei:
ben het helemaal met navy eens, wie zit er nou te wachten uit vocht/vet wat voortkomt uit aromatase? heeft niks met nettowinst te maken, nettwinst is imo zuivere spiermassa, en dat is vocht/vet uit aromatase imo niet
Ok, akkoord. Maar spieren bestaan voor 70% uit water, bloed is 80% water. Als jij denkt dat alle netto winst, puur watervrije stof (droog eiwit) is dan zal je bitterweinig overhouden (enkele 100 grammen zou veel zijn). Nee, nettowinst is wat er aan gewicht overblijft na een kuur wanneer je eigen hormonen terug normaal aanwezig zijn. Dbol is erg afhankelijk van wat er aan water bijkomt, neem je al het vocht weg, dan is het niet veel sterker dan winstrol of anavar in termen van netto spierwinst.

Natuurlijk ben ik het er ook mee eens dat je oestrogeen onder controle hoort te houden, een te grote hoeveelheid (zal net als bij DHT of elke andere stof) meer negatieve bijwerkingen opwekken dan dat het bijdraagt aan de kuur.
 
Latin spirit zei:
ben het helemaal met navy eens, wie zit er nou te wachten uit vocht/vet wat voortkomt uit aromatase? heeft niks met nettowinst te maken, nettwinst is imo zuivere spiermassa, en dat is vocht/vet uit aromatase imo niet

Maar dbol word wel vaak gebruikt aan het begin van een kuur vanwege de krachtstoename en snelle gains. Die wordt voor een groot deel veroorzaakt door vocht/vet. Ga je proviron gebruiken, dan zal met de mindere toename in vocht/vet ook de krachtstoename verminderen.
 
G21 zei:
ik denk dat het twee kanten opwerkt, enerzijds moet je gebruik maken van de aromatase, maar dit dient imo wel binnen de perken te blijven!
een overvloed aan oestrogeen heeft nog nooit positief voor iemand gewerkt!!! (mannen)

daarnaast is het een feit dat dmv het gebruik van proviron je vrije testosteron gehalte in je bloed hoger zal zijn dan zonder, waardoor je lean gains bevorderd!

het is wel zo dat je meer merkt zonder proviron, maar dat is zoals big T al aangaf ong 80 % vocht. dan neem ik genoegen met iets minder, en heb ik ook een mindere onderdrukking op mijn axis als gevolgen van de oestrogenen!

greetz

Neem dan gewoon winny ipv bdol.
 
Back
Naar boven