XXL Nutrition

Waarom geen cardio???????? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marcel

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
169
Waardering
0
Er worden hier altijd vragen gesteld over schema's, maar nooit wordt er iets vermeld over cardio. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat cardio een gunstige invloed heeft op de krachttraining. Vinden jullie het uithoudingsvermogen niet belangrijk???

gr marcel
 
Iik wilde net een tread hierover openen! :D :D

Mijn vraag is: Is het als je massa wilt kweken nou wel of niet goed om een minuut of 20 voor je training te cardiooen?
 
Originally posted by -PEOPLES-
Iik wilde net een tread hierover openen! :D :D

Mijn vraag is: Is het als je massa wilt kweken nou wel of niet goed om een minuut of 20 voor je training te cardiooen?

Ik doe mijn cardio altijd op een andere dag dan mijn krachttraining. Bijvoorbeeld gisteravond heb ik mijn krachttraining gedaan en vandaag ga ik 25 minuten hardlopen. Als je de tijd niet hebt om een aparte dag voor cardio te doen zou ik het 20 minuten na je krachttraining doen. Ik doe mijn cardio trouwens altijd buiten en doe dit aan de hand van mijn hartslag. Ik heb een hartslagmeter en train op ongeveer 80% van mijn theoretisch maximale hartslag (dus 80% van 220 - je leeftijd). Aan de hand van deze hartslag kan je kijken waar je anaerobe drempel en net daaronder trainen. Ik heb hier al eens gelezen dat sommigen deze methode niet goed vinden, maar uit mijn eigen ervaring en uit de feedback die ik krijg van de mensen die ik begeleid is dit een hele goede en effectieve manier om je te verbeteren. Maar ik merk ook dat doordat ik me fitter voel van de cardio ook de krachttraining makkelijker gaat. Wat ook heel goed werkt is: Stel je hebt gister heel zwaar getraind en dat voel je vandaag dan kan je lekker een rustige herstel training doen (cardio!)

Gr Marcel
 
hangt ervan af. Als je iemand bent die er lang overdoet om weer in vorm te raken, of die snel vet opslaat, dan kun je niet zonder cardio. Al of niet cardio trainen tijdens de bulk en hoe lang is een netelige vraag, omdat het aantal calorien dat je verbrand hoger is, dus om hetzelfde overschot te houden moet je wel evenveel calorien bij eten per dag.
 
Originally posted by Big Cat
hangt ervan af. Als je iemand bent die er lang overdoet om weer in vorm te raken, of die snel vet opslaat, dan kun je niet zonder cardio. Al of niet cardio trainen tijdens de bulk en hoe lang is een netelige vraag, omdat het aantal calorien dat je verbrand hoger is, dus om hetzelfde overschot te houden moet je wel evenveel calorien bij eten per dag.

Ik ben endo/meso. Maar ik doe dus niet alleen cardio om mijn uiterlijk maar ook voor mijn geestelijk/lichamelijk welzijn. En heb niet het idee dat het ook maar enig negatief effect heeft op mijn krachttraining, eerder positief.

greetz
 
Je moet gewoon een onderscheid maken tussen cardio en vetverbranding.
Als het is voor je conditie dan goed idee om continu cardio op niet trainingsdagen te doen.
Als het is voor vetverbranding dan nutteloos want je moet meer kcal eten dan wat je verbruikt om te kunnen groeien dus het is bijeten, aftrainen, bijeten,...wat natuurlijk tijd -en kracht verspilling is.
Daarom zul je hier nooit een bulk schema tegenkomen met cardio voor vetverbranding erin omdat het nutteloos is.
 
Ik vind cardio vooral een onmisbaar deel van mijn training omdat het je weerstand helpt verbeteren.... Ben zelf nogal makkelijk aangestoken met verkoudheden enzo (broncitusmensje met verschillende allergieen ook nog) en merk zelf dat sinds ik regelmatig aan cardio doe stukken minder vatbaar ben geworden voor allerlei koutjes. De bronchitus is stukken minder, heb zelfs voor een groot deel af kunnen bouwen met medicijnen. Heel belangrijk dus die cardio, juist omdat een griep of een fikse verkoudheid heel je trainschema om zeep kunnen helpen ...
(ironisch genoeg heb ik nu net een mega bijholte-ontsteking, ff alles qua trainen op niveau nul dus , maar goed vroeger had ik die om de twee maanden en nu nog maar een keer per jaar ofzo)
 
Voor mij is cardio een must. Kom zeer makkelijk een paar kilo aan. En er af krijgen is veel lastiger......
En als je het eenmaal gewend bent, is het best lekker ook!
 
als je nu 4000 cal eet en er 3000 verbruikt op een dag en je gaat cardio doen zal je er mischien 4000 verbuiken en als je er dan nog 4000 eet kom je niet aan. oftewel eet meer als je cardio in je bulk doet zodat je toch dat calorisch overschot houdt.
 
Originally posted by marcel


Ik doe mijn cardio altijd op een andere dag dan mijn krachttraining. Bijvoorbeeld gisteravond heb ik mijn krachttraining gedaan en vandaag ga ik 25 minuten hardlopen. Als je de tijd niet hebt om een aparte dag voor cardio te doen zou ik het 20 minuten na je krachttraining doen. Ik doe mijn cardio trouwens altijd buiten en doe dit aan de hand van mijn hartslag. Ik heb een hartslagmeter en train op ongeveer 80% van mijn theoretisch maximale hartslag (dus 80% van 220 - je leeftijd). Aan de hand van deze hartslag kan je kijken waar je anaerobe drempel en net daaronder trainen. Ik heb hier al eens gelezen dat sommigen deze methode niet goed vinden, maar uit mijn eigen ervaring en uit de feedback die ik krijg van de mensen die ik begeleid is dit een hele goede en effectieve manier om je te verbeteren. Maar ik merk ook dat doordat ik me fitter voel van de cardio ook de krachttraining makkelijker gaat. Wat ook heel goed werkt is: Stel je hebt gister heel zwaar getraind en dat voel je vandaag dan kan je lekker een rustige herstel training doen (cardio!)

Gr Marcel

Hoe vaak per week doe je aan krachtraining dan? Ik heb nauwelijks tijd voor cardio met me 4 keer per week krachttraining.
 
Originally posted by Reinier


Hoe vaak per week doe je aan krachtraining dan? Ik heb nauwelijks tijd voor cardio met me 4 keer per week krachttraining.

Ik doe om de dag aan krachttraining. Dus de ene week 4 keer en de andere 3 keer. Ik train nooit 2 dagen achter elkaar want ik weet dat mn groei dan langzamer gaat. Maar ook als ik 2 weken om de dag heb getraind neem ik vaak nog een dag extra vrij om te herstellen. Belangrijk is gewoon om goed naar je lichaam te luisteren. Maar om op je vraag terug te komen, ik doe mijn cardio dus op de tussenliggende dagen.
 
anders bump je effe een topic van 9 jaar oud :roflol:
 
Damn zag te laat dat dit een gigantisch oud topic is oeps
 
Cardio is zeker wel gunstig, Er is ook meer dan spiergroei? Algemene gezondheid fitheid. Dus je voelt je beter overdag dus meer zin om krachttrainig te doen. Als je niet goed voelt of niet fit bent heb je vaak geen zin om te trainen en train je niet of minder hard.

Plus als je echt alleen krachtraining doet word je meer lomp gespierd. Als je cardio doet word je meer mike tyson of andere sprint atleten. Het is maar wat je zelf wilt. Maar ik zeg! Cardio!
 
Run and you will die tired.
 
Back
Naar boven