MuscleMeat

Waarom geen spierpijn in de delta? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alessandro

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2002
Berichten
261
Waardering
0
Al heb ik de vorige topics over spierpijn gelezen, ik denk toch sterk dat vertraagde spierpijn(dus ongeveer na 24 uur) een sterke indicatie is dat de training goed is geweest en dat je een spier steker hebt belast als hij gewend is (en er supercompensatie optreedt). Maar het valt me op dat ik dat in alle spieren vaak heb, maar niet bij de schouders. Die geven in de dagen na een (volgens mij goede) training nauwelijks enige reactie. Heeft iemand een idee waardoor dat komt en of dat invloed heeft op de groei???
 
ik heb dat ook, krijg maar geen spierpijn in me schouders, alleen voorkant, maar niet achteren zijkant. al met al groeit het als kool.
 
voor de laatste keer, spierpijn is geen indicatie voor een goede of slechte training. ik heb al 3 maand geen of bijna nooit spierpijn gehad, en mijn dijen zijn ruim een cm gegroeid.

het verschil moet je in de spiegel en op de weegschaal zien. eventueel op de lintmeter.

het heeft geen invloed op de groei, en volgens mij vertraagt dit zelfs herstel!! nou ja... ik had vroeger vaak spierpijn in mijn borstspieren en die waren altijd wel aan de kleinere kant...
 
ik heb alleen altijd flinke spierpijn in de Trapezius, verder niet in de schouder eigenlijk.
 
Je schouder hebben gewoon een groot herstelvermogen (vergeet niet dat je ze bij bijna elke bovenlichaams oefening wel op de 1 of andere manier belast)

Ik heb het zelf ook (en nee ik denk niet dat spierpijn een indicatie van groei is) Het eerste kwartier na schouders kan ik m'n armen haast niet optillen, maar daarna lijkt het alsof ik niets gedaan heb
 
Valt mij ook inderdaad op, maar wat mij ook vooral opvalt is dat de schouders veel sneller vermoeid geraken dan bijvoorbeeld de borst.. Met de borst kan ik blijven doorgaan, met schouders duurt dat wat minder, evenzeer als met mn biceps.. Dat kan toich niet met de grote van de spieren te maken hebben? Want mn triceps raakt bijna nooit vermoeid, en dat is dan weer ook een kleine spier..
 
Idd, het is niet per definitie indicatie voor groei... Schouders heb je nu eenmaal niet zomaar spierpijn in.
 
Spierpijn in schouders kreeg ik ook nooit totdat ik ging diëten. Telkens als ik mijn schouders trainde tijdens het cutten kreeg ik de volgende dag flinke spierpijn erin. Dit geld ook voor andere spiergroepen. In de bulk heb ik er minder last van, af en toe als ik echt mijn schouders flink aanpak heb ik de volgende dag weleens spierpijn ja. Maar dat valt reuze met het spierpijn tijdens het cutten. Zo zie je maar weer, voeding speelt een grote rol.

Nog iets, als ik mijn benen train heb ik de dag erna meestal meer spierpijn in mijn rechterquads dan mijn linker. En het is zo dat mijn rechterquad duidelijk veel groter is. Nou begin ik wel een verband te leggen tussen spierpijn en spiergroei.....
 
ik heb ook nooit haast nooit spierpijn in mijn schouders...
 
Back
Naar boven