AndroidHealthClinic

Waarom geen spierpijn meer?

Bezoekers in dit topic

De Buurman

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
41
Waardering
0
Vraagje;

Vroegah had ik, zo'n 24-30u na het trainen, 'spierpijn'. Dus dat was een impuls van 'goed zo jongen, goed je best gedaan!'. Niet dat dit met elkaar in verband staat, maar toch..

Ben nu na enige maanden van passief trainen weer begonnen met gericht te trainen, setjes van 12-6. Echter, daags erna: Geen spierpijn!!

Ga ik daarentegen squashen, dan voel ik weer wel m'n gluten of zo. Is dit gewoon een kwestie van gewenning? Ik vreet tegenwoordig iets meer (magnesium) dan vroegah, mag niets uitmaken toch?
 
Gluten zijn eiwitsporen van zaden.
Ik denk niet dat jij je gluten voelt :D
Magnesium staat er om bekend om spieren te ontspannen ;)
Dus wellicht dat magnesium de spierpijn verzacht.
 
Misschien train je voor jou doen licht en kun je meer pakken, maar pas wel op!
 
Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei.

Verder beetje vaag verhaal..
 
Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei.

En ik wil die discussie helemaal niet oprakelen, vandaar dat er ook staat "Niet dat dit met elkaar in verband staat".

Het is gewoon zo dat ik na't trainen wel de pump voel, ook zwaar genoeg ga voor m'n gevoel, maar al ga ik tot failure door; geen spierpijn. Betere voeding wellicht? Eet nu afgewogen, vroegah zat ik min of meer in de cut.
 
Moeilijk zo te zeggen natuurlijk, hebben we meer informatie voor nodig.

Hoe train je? Split/veel compounds/repranges etc etc?
 
Euh.. nou...

Ik neem een gewicht dat ik, zonder te slingeren, optimaal gebruik makend van de zwaartekracht max. 10-12 keer kan tillen/duwen. Daarna ga ik zwaarder, 3-4 setjes in totaal waarbij ik de 3e of 4e set eindig met 1 of 2 keer 6 reps.

Nothing fancy.. Maar dat deed ik eerder ook niet.
 
Post anders je trainingsschema eens in het goede subforum, krijg je goede feedback.
 
misschien volg je dit schema al een tijdje -> gewenning -> geen spierpijn
 
Ben weer te voorbarig geweest geloof ik..

Vandaag merk ik toch wel da'k gisteren ff wat met ijzer gesleurd heb ;)

Dankzij dit topic denk ik de reden te weten; omdat ik alleen compound oefeningen doe, zou ik inderdaad nog net iets zwaarder kunnen dan aanvankelijk aangenomen (gisteren geprobeerd) ware het niet dat ik enigzins geremd word door achterliggende spieren.

Werk aan de winkel dus..

Geen spierpijn? Indicatie dat je nog harder had kunnen trainen..
 
int begin ben je altijd meer stijf, da's normaal
na een tijdje is er de gewenning..maar je kan toch altijd nieuwe oefeningen proberen en experimenteren met reps en sets..dan kan je als ervaren bb'er toch nog es goeie stijve spieren hebben hoor de dag erna..
 
Omdat je traint als een miet.
 
Back
Naar boven