MuscleMeat

Waarom geen/zo weinig benenwerk?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Chewie
Mijn Benen workout:
Squat 4setjes
leg extension 3setjes
Rdl / stiffleged / back 4setjes
leg curl 3setjes

Idem :D

en dan nog standing calf raises 3 sets en daarna seated calf raises :thumb:
 
Originally posted by Martinus
Ik vergeet m`n benen ook niet.
Voorlopig (nog 6 wkn) is donderdag benen-dag en de kuiten komen de zaterdag nog aan de beurt.
Kuiten zijn toch vaak `n beetje een ondergeschoven kindje.
En nou we `t d`r toch over hebben... Ik meen hier `s gelezen te hebben dat met standing en seated calf raises de kuit heel anders belast wordt. Ik kan me d`r wel iets bij voorstellen, maar kan iemand dit onderwerp nog `s kort voor me samenvatten?
Thanx

QuiNonProficitDeficit!

klopt, dacht dat seated calf raises meer voor massa was. Daarmee belast je de onderste kuitspier. Maar er zullen wel mensen zijn die dit verder kunnen uitleggen... :p
 
Benen is voor mij al sinds het begin top geweest vond het niet erg om te doen, echter een nadeel is dat mij benen veel sneller groeien dan de rest dus doe ik nu 6 setjes squat, 4 setjes lunges en leg-curl ( als die laatse zo heet teminste :D)
 
Originally posted by 3XL
Zoiets

e1d6GO2PihqIwYkbOnLOcMAgQcl80p8-.jpeg

e1d6GO2PihqIwYkbOnLOcMAgQcl80p8-.jpeg


maar dan waarschijnlijk de heup iets verder doorgedrukt ?


zo ver kwam ik met mijn fantasie inderdaad ook, maar is dat nou zo'n fantastische oefening ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by f*cking ecto


klopt, dacht dat seated calf raises meer voor massa was. Daarmee belast je de onderste kuitspier. Maar er zullen wel mensen zijn die dit verder kunnen uitleggen... :p


Volgens Exrx is de standing calf raise voor de gastrocnemius
34I4sk9CugZ8FHfAUEyN-w77USNdpEoH.gif


34I4sk9CugZ8FHfAUEyN-w77USNdpEoH.gif


en de seated calf raise met de kniepress voor de soleus.
34I4sk9CugZ8FHfAUEyN-w77USNdpEoH.gif


34I4sk9CugZ8FHfAUEyN-w77USNdpEoH.gif


Overigens heb ik nu alle problemen met apparaten opgelost. Dus geen pijn in schouder (standing calf raise) of in de knie (knee press) maar gewoon heel simpel op 1 been de kuiten trainen.. mocht dat op een gegeven moment te weinig opleveren kan ik nog altijd verzwaarde vestjes gaan dragen of meer hh nemen (nu 3 x 25 hh).

34I4sk9CugZ8FHfAUEyN-w77USNdpEoH.gif



PS: die oefening met 1 voet op een bankje heb ik in iets andere vorm 1x gedaan nadat ik vroeg naar een oefening die een alternatief kon zijn voor de leg curl (dus voor hamstrings).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nu 4,5 maand bezig en kan al mijn broeken bij de vuilnis gooien. Ben van maatje 33 naar 34 gegaan en alweer trekt de broek zich lichtelijk strak om mijn benen. Het feit dat ik met 1.83 m. 90 kg weeg heeft dan ook veelal te maken met mijn benen. Heb mijn hele leven gevoetbald en dat valt echt wel te zien. Ik ben trots op mijn benen en blijf ze afmatten.

Als ik dan toch die ene dag die lange broek uit kan trekken, wil ik dit kunnen zonder me daarvoor te hoeven schamen. Sterker nog, ik zou juist willen laten zien waar ik al die tijd mee bezig ben geweest!
 
Ik heb een enorme hekel aan een benentraining. Het feit dat vrouwen dat nu juist mooi schijnen te vinden is de enige reden waarom ik nog wel eens een poging waag.
Af en toe de legg-press doe met nadruk op de gluteus.
Maar heb jij als expert een tip voor me, Esperantisto?
Mijn kuiten zijn van nature trouwens wel goed. Maar echte lekkere oefeningen voor met name de gluteus zijn er volgens mij niet, behalve die legg-press.
 
Expert ben ik niet, maar de beste quad oefening is volgens mij de front squat. Algehele beenoefening is de gewone squat (die ik in Westside sT, dus a la sumo doe).
Hamstrings train je het best met de stiff-legged deadlift en een good morning.
Gluteus kun je met db lunges doen en dan is er de kick-back machine, maar hierboven staat ook een foto waar een ander soort oefening is. En ik herinner me dat er een paar draden terug over de glute-ham raise is gesproken waar je je enkel vastklemt onder iets of je trainingsmaatje die vast houdt en jij helt dan voorover om weer terug te komen. Heet ook wel de body curl. Heb ik nog nooit gedaan , maar is heel zwaar.

Voor kuiten doe ik nu heel simpel de one-legged calf-raise (met eigen gewicht) zie ook hierboven...

Maar WAAROM is iet nu erg? Ik ben zelf bang voor bankdrukken.. ik heb altijd het idee geplet te worden door de staaf en dat een of andere rib gaat breken. Maar ja mijn 1RM staat op 32,5 kg (met moeite).

Espi
 
Het kost erg veel van je kostbare kracht en herstelvermogen en of het nou echt mooi is?
Maar goed, ik zal gaan proberen om toch weer iets meer aan mijn benen te gaan doen.
 
Ik heb de neiging om bij gewone squat, veel naar voren te gaan. Hoe erg ik ook omhoog / naar voren blijf staren. Ik moet naar voren bukken.
Hoe dit te voorkomen?
 
je moet dus wel omhoog blijven kijken, dus niet naar voren want dan ga je je neus achterna als je daar last van hebt :D

Ik heb het ook hoor. Volgens mij heeft iedereen dat wel. Gaat vanzelf weg als je er wat meer ervaring in hebt en dan nog. Waarom denk je dat er een spotter achter je staat om je bij je middel te grijpen als je naar voren neight te flikkeren :D
 
Hebben jullie niet zo'n vaste halter, Esperantisto? Hoe heet dat ding ook alweer? Dan kun je je meer concentreren op de oefening zelf en heb je misschien wat minder last van de problemen van het bankdrukken. Dan hoef je ook niet echt bang te zijn dat hij je vermorzelt.
 
Die hebben we wel, zo'n vaste halter (Smith machine) maar die is, om Spike aan te halen "alleen geschikt als kapstok" Je kunt dan nl. niet het natuurlijke traject maken wat het lichaam moet doorlopen.

We hebben een squatrek en niet zo een met 2 verticale peilers maar een prettiger met een uitloop naar voren die iets omhoog loopt. Als je dan de halter niet meer kunt houden, valt die omlaag naar die uitloop.

Maar beter is gewoon met laag gewicht beginnen, al zit ik na 4 weken (1x/wk oefenen) al op lichaamsgewicht. Anders dan steeds geadviseerd wordt, heb ik de squat pas kunnen doen na 'm wijdbeens te doen, in de zogenaamde westside- of Louie Simmons sT. Spike heeft 'm ergens gepost in de draad over sumosquat (in de PL afdeling natuurlijk). En voor mij met mijn korte achillespezen is ie perfect.. hij scheurt wel bekant de binnendijbeenspier uitelkaar, die je met de hip abductor/adductor machine ook traint. Zo wijd als op de foto doe ik 'm overigens niet!

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Iedere expert raadt het gebruik van een Smith machine af als zijnde gevaarlijker dan een gewone losse squat.
Nog een tip, er ligt vaak een worst omheen bij ons, maar die kun je beter ook niet gebruiken, hooguit een handdoekje en de halter dan op je trapezius leggen.. vreemd genoeg heb ik geen last van nek of schouder (ondanks RSI).

Een squat rek waar je de halter op hoogte legt is uiteraard essentieel. Laatst moest ik voor de goodmorning (rug, hamstrings) vragen of iemand de halter in mijn nek wilde leggen, durfde 'm niet over het hoofd heen te tillen (30 kg).

Espi... veel succes, het valt heel erg mee, al valt het niet mee de techniek goed te doen, kijk anders even op de dork-diva pagina van Krista Smash!

Hier legt ze de achtergrond van de squat uit :
http://www.stumptuous.com/learnsquat.html

en dit is dus de Dork-Diva afdeling.

http://www.stumptuous.com/dorkdiva.html

en je moet dus speciaal hier naar kijken:

Dork:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Diva (met blik omhoog):

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven