AndroidHealthClinic

Waarom groei ik niet?

Bezoekers in dit topic

tren123

Novice
Lid geworden
4 mrt 2019
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Beste leden, ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt en een nieuw topic gestart. Even kort over mezelf: Ik ben 22 jaar en ik train nu al ruim 6 jaar serieus met voeding en trainingsschema's. Na 3-4 jaar trainen een klein kuur verledentje gehad. In totaal 3 kuurtjes maar daar ben ik al ruim een jaar mee gestopt.

De eerste 2-3 jaar trainen groeide ik als kool, zonder echt al te veel moeite te doen. Maar ik loop nu tegen het volgende aan.. Ik groei niet op de lange termijn.
Je kent het wel, je hebt een verse start na de zomer, helemaal kurkdroog. Je gaat lekker een lange tijd bulken, komt een paar kilo's aan, je hebt goeie progressie in je main lifts gemaakt, maar zodra je gaat cutten gaan de gains die je hebt gemaakt langzaam aan weg. Zodra je weer kurkdroog bent in de zomer ben je eigenlijk weer terug bij af.

Dan denk je: laat ik deze bulk meer eten. Je wordt dan zwaarder, groter en sterker, maar ook vettiger, waardoor je weer eerder moet gaan cutten. Uiteindelijk ben je weer kurkdroog in de zomer en ben je weer terug bij af. Het enigste verschil is dat je wat vetter was tijdens je bulk.

Het is erg frustrerend en dan begin je te twijfelen of je op je natuurlijke max. zit. Uiteindelijk maak je de keuze om aan een kuurtje te beginnen. Voeding en training op orde en op dat moment gain je als een malle als nooit te voren. Zodra je klaar bent met de kuur, gaan de gains die je hebt gemaakt langzaam aan weer weg, je wordt dus kleiner, slapper, maar je bodyfat blijft op hetzelfde level (als het niet hoger word). Dus eigenlijk ben je slechter af dan wanneer je begon. Dus dan besluit je om daarna weer een nieuwe kuur te doen, alleen dan kies je voor wat androgenere roids. Dat was me redelijk bevallen, maar ook zodra je klaar bent, gaan de gains over de maanden langzaam aan weer weg.