AndroidHealthClinic

Waarom groei ik niet?

Bezoekers in dit topic

tren123

Novice
Lid geworden
4 mrt 2019
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Beste leden, ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt en een nieuw topic gestart. Even kort over mezelf: Ik ben 22 jaar en ik train nu al ruim 6 jaar serieus met voeding en trainingsschema's. Na 3-4 jaar trainen een klein kuur verledentje gehad. In totaal 3 kuurtjes maar daar ben ik al ruim een jaar mee gestopt.

De eerste 2-3 jaar trainen groeide ik als kool, zonder echt al te veel moeite te doen. Maar ik loop nu tegen het volgende aan.. Ik groei niet op de lange termijn.
Je kent het wel, je hebt een verse start na de zomer, helemaal kurkdroog. Je gaat lekker een lange tijd bulken, komt een paar kilo's aan, je hebt goeie progressie in je main lifts gemaakt, maar zodra je gaat cutten gaan de gains die je hebt gemaakt langzaam aan weg. Zodra je weer kurkdroog bent in de zomer ben je eigenlijk weer terug bij af.

Dan denk je: laat ik deze bulk meer eten. Je wordt dan zwaarder, groter en sterker, maar ook vettiger, waardoor je weer eerder moet gaan cutten. Uiteindelijk ben je weer kurkdroog in de zomer en ben je weer terug bij af. Het enigste verschil is dat je wat vetter was tijdens je bulk.

Het is erg frustrerend en dan begin je te twijfelen of je op je natuurlijke max. zit. Uiteindelijk maak je de keuze om aan een kuurtje te beginnen. Voeding en training op orde en op dat moment gain je als een malle als nooit te voren. Zodra je klaar bent met de kuur, gaan de gains die je hebt gemaakt langzaam aan weer weg, je wordt dus kleiner, slapper, maar je bodyfat blijft op hetzelfde level (als het niet hoger word). Dus eigenlijk ben je slechter af dan wanneer je begon. Dus dan besluit je om daarna weer een nieuwe kuur te doen, alleen dan kies je voor wat androgenere roids. Dat was me redelijk bevallen, maar ook zodra je klaar bent, gaan de gains over de maanden langzaam aan weer weg.

Het hoofdstuk kuren heb ik dus afgesloten. Als ik erover nadenk vind ik het zonde om allemaal rotzooi in mijn lichaam te stoppen voor een beetje tijdelijke spieren. Mijn laatste kuur was eind 2017. Afgelopen zomer ben ik misschien het droogste ooit geweest, en sinds september weer wat aan het clean bulken. Ik bulk nu op 3600kcal en volg momenteel een Pull/Push/Legs schema. In lichaamsgewicht ga ik amper vooruit maar de lifts gaan wel langzaam aan omhoog.

In dit verhaal zit ik de heletijd rond de 80kg en 85kg te struggelen, ik ben 185cm trouwens. En juicy wil ik nog wel eens naar de 90kg gaan. Maar hoger dan 140 bench, 150 squat en 200 deadlift wil mijn lichaam ook niet komen.
Momenteel weeg ik 85kg en bench ik 5x110, squat 5x120 en deadlift 5x160. Bodyfat rond de 12% dus cutting season is weer bijna. Ik heb het gevoel alsof ik straks op het einde van de zomer weer van voor af een begin, vandaar dit topic.

In mijn beleving heb ik er dus alles aan gedaan om te groeien, maar het wil maar niet lukken. Ik weiger om eraan te geloven dat dit mijn natuurlijke max is, volgens mij kan dat ook niet met deze stats. Daarom wil ik aan de deskundigen op dit forum vragen wat ik moet doen om steady gains te blijven maken, want dit is erg frustrerend. Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt.
 
je trainingsschema aanpassen misschien?? andere rep-ranges pakken, deloaden en weer rustig opbouwen, zulk soort dingen.
persoonlijk vind ik dat je ook wel hoger dan 12% bodyfat kan gaan zitten en langer door kan bulken maar dat is voor iedereen anders.
 
Hoeveel kilo verwacht je dan natty aan te komen in een jaar na jaren getraind te hebben? Dit is namelijk ook te verwaarlozen.

Ik denk dat je gewoon meer geduld moet hebben, uit je post maak ik namelijk voorzichtig uit dat je té snel resultaat wil (ook adhv de kuurtjes)

Verder kunnen de meeste mensen nog wel punten als stress/slaap en dergelijke optimaliseren, wie weet jij ook wel?
 
en als je lifts weer vooruit gaan tijdens je bulk maar je lichaamsgewicht niet denk ik dat die vooruitgang vooral komt doordat je meer voedingsstoffen binnenkrijgt. je kan dus nog hoger gaan in kcal om te kijken hoe dat gaat.
 
Met die stats zit je sowieso niet op je natty max. Gezien wij verder geen voeding of training zien is het;

A) Je trainingschema is kut
B) De manier van progressie in je trainingsschema is kut
C) Je voeding is kut
D) Combinatie van alles.
 
bench ik 5x110, squat 5x120 en deadlift 5x160. Bodyfat rond de 12% dus cutting season is weer bijna. Ik heb het gevoel alsof ik straks op het einde van de zomer weer van voor af een begin, vandaar dit topic.
Hoe train je? Doe je meer dan sets van 5? Werk je ook aan 8-12 RMs? Of zelfs 12-20? Hoeveel werk doe je met 60% van je max, en hoeveel met 70 en 80 en alles daar tussenin?
 
je trainingsschema aanpassen misschien?? andere rep-ranges pakken, deloaden en weer rustig opbouwen, zulk soort dingen.
persoonlijk vind ik dat je ook wel hoger dan 12% bodyfat kan gaan zitten en langer door kan bulken maar dat is voor iedereen anders.

Ik wissel ongeveer elke 8-10 weken van trainingsschema. Heb echt vanalles gedaan, 5x5, UB/LB, push/pull/legs, splitschema etc.
Ik merk wel dat mijn lichaam het beste reageert op een rep range tussen 4 en 8 reps.

Deload of rust weekje pak ik meestal ook om de 8 weken, of hoeveel raad je aan?
 
Hoeveel kilo verwacht je dan natty aan te komen in een jaar na jaren getraind te hebben? Dit is namelijk ook te verwaarlozen.

Ik denk dat je gewoon meer geduld moet hebben, uit je post maak ik namelijk voorzichtig uit dat je té snel resultaat wil (ook adhv de kuurtjes)

Verder kunnen de meeste mensen nog wel punten als stress/slaap en dergelijke optimaliseren, wie weet jij ook wel?

Pff 2 kilo per jaar ofzo? Merk wel dat de vormen met het jaar beter worden alleen het wordt niet echt groter.

Ja misschien heb je wel gelijk met het geduld, maar ik heb elk jaar deze struggle dusja er moet gewoon iets zijn wat niet optimaal is...

Slaap is verder ook prima, door de weeks meestal 7 uur per nacht en in het weekend wel wat meer.
 
Met die stats zit je sowieso niet op je natty max. Gezien wij verder geen voeding of training zien is het;

A) Je trainingschema is kut
B) De manier van progressie in je trainingsschema is kut
C) Je voeding is kut
D) Combinatie van alles.

Nee dacht ook al dat dit geen natty max is. Voeding heb ik altijd op orde gehad, eerste 4 jaar vast dieet altijd. Laatste jaar beetje combinatie van iifmm en flexible dieting, maar sinds 2 maandjes weer een vast dieet.

Op werk en trainingsdagen:
Maaltijd 1: Ontbijt
-70g oats
-2 eieren
-100ml melk
-10g whey
-20g jam
-5ml olijfolie

Maaltijd 2: gain shake
-300ml melk
-50g oats
-10g whey
-1 banaan

Maaltijd 3: lunch
-80g bruine rijst
-100g tonijn
-100g broccoli
-30g pinda’s
-20ml saus

Maaltijd 4: tussendoortje
-3 bruine boterhammen
-45g pindakaas

Maaltijd 5: pre workout meal
-120g volkoren pasta
-120g bolognese saus
-100g champignons
-100g kippenborst
-5ml olijfolie

Maaltijd 6: post workout
-1 banaan

Maaltijd 7: post workout meal
-400g aardappelen
-100g biefstuk
-100g sperziebonen
-20g bakolie

Totaal 3600 kcal, 190 protein, 450 carbs en 115 fats

Op rustdagen eet ik 400 kcal minder uit carbs.
 
Met die stats zit je sowieso niet op je natty max. Gezien wij verder geen voeding of training zien is het;

A) Je trainingschema is kut
B) De manier van progressie in je trainingsschema is kut
C) Je voeding is kut
D) Combinatie van alles.

Ik doe momenteel pull/push/legs, dan train ik meestal 2-3 dagen achter elkaar, en dan neem ik 1 dag rust enzovoort.

Hoe ik vroeger zorgde voor progressive overload was eerst reps omhoog, en dan gewicht. Dus als ik een rep range van 6-8 in m’n schema had, kon dat er als volgt uitzien:
Training 1: bench press 8x90 - 7x90 - 6x90
Training 2: bench press 8x90 - 8x90 - 7x90
Training 3: bench press 8x90 - 8x90 - 8x90
Training 4: bench press 7x95 - 6x95 - 6x95
Enzovoorts

Maar ben er achter gekomen dat het dan te snel gaat, en dan krijg je slechte form en laat van je gewrichten enzo. Dus voortaan melk ik het gewicht meer uit. Ik blijf veel langer met hetzelfde gewicht trainen terwijl ik de oefening zwaarder maak. Dus het principe van eerst reps omhoog en dan pas gewicht blijft erin, alleen ga je wat meer met de tut spelen. Dus eerst 1-0-1, dan 2-0-1, en dan 2-1-1. En daarna verhoog je pas het gewicht.

Dat is nu m’n manier van progressie.
 
geduld is een schone zaak ;)
 
Hoe train je? Doe je meer dan sets van 5? Werk je ook aan 8-12 RMs? Of zelfs 12-20? Hoeveel werk doe je met 60% van je max, en hoeveel met 70 en 80 en alles daar tussenin?

Meestal ziet een training er bij mij zo uit, bijvoorbeeld een leg workout:
-3 sets Squats, 3-5 reps
-3 sets Stiff legged deadlifts, 6-8 reps
-3 sets Leg press, 8-10 reps
-3 sets Leg curls, 10-12 reps
-3 sets Leg extensions, 10-12 reps
-3 sets Calf raises, 10-15 reps

De eerste 2 oefeningen hou ik de sets en reps van bij in een notitie en zorg ik voor progressive overload. En de rest van de workout is meer om het volume omhoog te brengen en een beetje pomp te krijgen.
 
Meestal ziet een training er bij mij zo uit, bijvoorbeeld een leg workout:
-3 sets Squats, 3-5 reps
-3 sets Stiff legged deadlifts, 6-8 reps
-3 sets Leg press, 8-10 reps
-3 sets Leg curls, 10-12 reps
-3 sets Leg extensions, 10-12 reps
-3 sets Calf raises, 10-15 reps

De eerste 2 oefeningen hou ik de sets en reps van bij in een notitie en zorg ik voor progressive overload. En de rest van de workout is meer om het volume omhoog te brengen en een beetje pomp te krijgen.
Hoe zorg je dan voor progressive overload? Heb je een andere training waarop je bij die eerste oefeningen steeds meer reps probeert te halen? En een waarop je meer volume bij 60-70% van je max doet?
 
Hoe zorg je dan voor progressive overload? Heb je een andere training waarop je bij die eerste oefeningen steeds meer reps probeert te halen? En een waarop je meer volume bij 60-70% van je max doet?

Eerst de reps in de rep range verhogen, en daarna het gewicht
 
Back
Naar boven