XXL Nutrition

Waarom heet een Barbell een Barbell?

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hallo,

Nou? Ik loop hier al een tijdje mee rond. Ik kan zelfs niet meer slapen....
 
ik weet het eigenlijk niet?
 
Waarom zijn bananen krom ???
 
mijn idee:

het een een verbasterde samenvoeging van 'bar' en 'belle': een stang waar je mooie dingen mee kunt doen.
voor de dumbbell geldt dan dat je er een mooie domme kracht van wordt (yeaah babyy)

:D
 
18fitie zei:
Waarom is een appel rond?

Is dat je antwoord op alles waar je het zijne niet van weet? Neem je ook rechtstreeks schema's van dbb over omdat 'ze zeggen dat het goed is' en eet je ook 6-8x per dag zonder dat ooit goed is aangetoont dat het beter is dan 3-4x per dag eten. Hou je maximaal 2,5gram eiwit per lg aan omdat een paar lui dat op dit forum dat zeggen terwijl er in Amerika een coach is die mensen enkel groente en eiwitten laat eten (wel een beetje koolhydraten) en in staat is om ze 20kg pure muscle in 6 maanden aan te plakken?

Normaal antwoord op dit serieus bedoelde topic please.
 
:D
builderB zei:
mijn idee:

het een een verbasterde samenvoeging van 'bar' en 'belle': een stang waar je mooie dingen mee kunt doen.
voor de dumbbell geldt dan dat je er een mooie domme kracht van wordt (yeaah babyy)

:D
:D
 
Komtie

Yes, dumbbells have a connection with bells, specifically with campanology, the art of bell ringing. Sometime during the 8th century, church towers began to be built to contain hanging bells. As lofty towers or turrets were being built for these bells, the bells themselves got bigger and bigger. Large-sized bells allowed the inhabitants of the towns and hamlets to hear the bell ringing, even if they weren't near the church. Though at Canterbury in the Middle Ages, there were 24 men required to ring one bell, in general, bells could not be too large because of the difficulty of ringing them. Not only were they difficult to ring, but bell ringing required a great deal of practice. So a device was invented, consisting of a heavy weight suspended from a rope, to be used by novice bell ringers to develop their strength and skill.

Later, a similar device was used by gentlemen wishing to develop their physique. The term dumbbell is first recorded in 1711 in Joseph Addison's writings in The Spectator: "I exercise myself an Hour every Morning upon a dumb Bell...My Landlady and her daughters...never come into my room to disturb me while I am ringing." Since these exercise devices had heavy weights instead of real bells, they were "dumb" in the sense 'silent or mute'. The type of dumbbell with which we are familiar--roundish weights connected by a graspable bar--was in use by the middle of the 18th century, but at that time it was often made of wood.

The earliest recorded sense of dumb is 'lacking the power of speech; mute; silent'. (This is now usually offensive when applied to people.) The later sense 'stupid or ignorant' dates from about 1756, probably influenced by the German word dumm, which has the same meaning. Although a connection is possible, there is no proof of analogy between the two meanings of dumbbell: an exercise device and a stupid person. The slang term dumbbell, in the sense 'a stupid person' came into English around 1918. In this use of the word, dumb means 'stupid or ignorant', and bell probably refers to the head. For example, "to ring someone's bell" is to hit someone very hard on the head.
Let vooral op dat vetgedrukte zinnetje moest er zelf om lachen :D

Idem voor barbell, ipv dumb is het samengevoegd woord "bar" (stang).
 
Tis een gokje maar vroeger werd er gewicht geheven met kettlebells.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een slimme jongen bedacht dat aan je een bar ook gewichten kon hangen en leidde de naam af van de kettlebells.

Nu waarom heten kettlebells kettlebells? ;)
 
vroeger hingen er van die ronde dingen aan een stang.. een bar met bells dus.. nu zijn het schijven geworden maar de naam is ongewijzigd gebleven.. vandaar barbell ;)
 
ik weet niet of iemand het al door heeft , maar heb het antwoord reeds geplaatst ;)
 
Big_T zei:
ik weet niet of iemand het al door heeft , maar heb het antwoord reeds geplaatst ;)

Haha, wat is jouw ringschema? Hoeveel dagen per week ring jij? Mijn krachtstats nemen af: ben ik overringt? :D
 
huckfinn zei:
Haha, wat is jouw ringschema? Hoeveel dagen per week ring jij? Mijn krachtstats nemen af: ben ik overringt? :D

Een ring doe je om je vnger, hier zou ik dan ook het woordje ring vervangen door vinger. :D
 
Back
Naar boven