Fitness Seller

Waarom het zo'n teringzooi is in de NL-se politiek tegenwoordig! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

deurklink

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2005
Berichten
3.109
Waardering
0
Recordaantal vrouwen in de Tweede Kamer

Politiek - door Redactie op 03-09-2008 @ 20:13

Nog nooit waren er zo veel vrouwelijke Kamerleden als nu. Sinds vandaag telt de Kamer 62 vrouwen, tegenover 88 mannen. Dertig jaar geleden zaten er slechts achttien vrouwen in de Kamer, een aantal dat sindsdien gestaag is gestegen.

Gisteren namen er in de persoon van Roland Kortenhorst (CDA) en Wijnand Duyvendak (GroenLinks) nog twee mannen afscheid. Ook Karien van Gennip (CDA) vertrok. De drie werden vervangen door Sabine Uitslag en Ine Aasted-Madsen van het CDA en Jolande Sap van GroenLinks.

Aan het einde van de negentiende eeuw maakte oerfeministe Aletta Jacobs zich al hard voor het vrouwenkiesrecht. In 1894 richtte zij samen met Wilhelmina Drucker de Vereeniging voor Vrouwenkiesrecht op. In 1918 werd Suze Groenweg het eerste vrouwelijke Kamerlid voor de SDAP. Mannelijke collega's omschreven haar als 'kat die je beter niet zonder handschoenen aan moest pakken'. In 1922 was Lizzy van Dorp namens de Liberale Partij de eerste vrouwelijke fractievoorzitter. Inmiddels telt de Kamer vijf vrouwelijke fractievoorzitters, tegenover zes mannelijke.

Het recordaantal vrouwen ten spijt vormt de Tweede Kamer nog geen juiste afspiegeling van de man-vrouwverhouding in Nederland. In de Kamer is 59 procent man en 41 procent vrouw, onder de Nederlandse bevolking zijn deze percentages volgens de laatste telling van het CBS respectievelijk 49 en 51.

Van de 27 ministers en staatssecretarissen in het huidige kabinet zijn elf bewindspersonen vrouw.

Bron: fok

emo.gif
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het is gewoon een power-to-the-women periode atm, zal wel weer overwaaien
 
@ deurklink... there's something missing in the picture :D
 
die wife wil ik wel eens nemen
 
Hoog tijd dat vrouwen authoritair worden en wij versierd gaan worden en onderop moeten liggen. Feminisme boven alles, boven de wereld, boven de mensen.
 
Er zijn ook wel goede politica's maar idd ook veel dwaze ganzen die beter aan de was en de strijk waren gebleven.
 
Vrouwen zijn geëmancipeerd wanneer hun dat goed uitkomt!
als het om de leuke,spannende carrière jobs gaat zijn ze redelijk oververtegenwoordigd,maar het aantal vrouwen die hun handen vies willen maken en zwaar werk verrichten zijn er nauwelijks.
Ambiëren wel de banen het liefst in de top van het bedrijfsleven,(semi)overheid ,Politiek ed.
Maar als het om werk gaat in de bouw,reinigingsdiensten,fabrieken/productiearbeid enz. enz.
voelen ze zich ineens weer vrouw want dat vieze zware werk is immers mannenwerk is dan het hypocriete oordeel.
Ik zou zeggen gelijke monniken gelijke kappen.

Ook bij een scheiding wordt het kind automatisch toegewezen aan de vrouw de vent mag zich blauw betalen.
Ik neem die hele emancipatiegolf met een flinke korrel zout.;)

Vrouwen in de Politiek prima,maar dan ook die andere mindere banen waar nog steeds kerels voor opdraaien!
 
Pikken al onze banen in. Nog erger dan allochtonen, die blijven tenminste thuis.



Damn!!! Klus. Nog nooit van een spoiler gehoord?
 
Vrouwen zijn geëmancipeerd wanneer hun dat goed uitkomt!
als het om de leuke,spannende carrière jobs gaat zijn ze redelijk oververtegenwoordigd,maar het aantal vrouwen die hun handen vies willen maken en zwaar werk verrichten zijn er nauwelijks.
Ambiëren wel de banen het liefst in de top van het bedrijfsleven,(semi)overheid ,Politiek ed.
Maar als het om werk gaat in de bouw,reinigingsdiensten,fabrieken/productiearbeid enz. enz.
voelen ze zich ineens weer vrouw want dat vieze zware werk is immers mannenwerk is dan het hypocriete oordeel.
Ik zou zeggen gelijke monniken gelijke kappen.

Ook bij een scheiding wordt het kind automatisch toegewezen aan de vrouw de vent mag zich blauw betalen.
Ik neem die hele emancipatiegolf met een flinke korrel zout.;)

Vrouwen in de Politiek prima,maar dan ook die andere mindere banen waar nog steeds kerels voor opdraaien!

Nauwelijks vrouwen die zwaar werk doen. :roflol: Ga op het dak zitten man. Je praat poep.
 
Nauwelijks vrouwen die zwaar werk doen. :roflol: Ga op het dak zitten man. Je praat poep.

nou sorry hoor, maar ik zie maar weinig vrouwelijke betonvlechter, stratenmakes, metselaars, schilders, bouwvakkers etc etc etc.
 
nou sorry hoor, maar ik zie maar weinig vrouwelijke betonvlechter, stratenmakes, metselaars, schilders, bouwvakkers etc etc etc.
Nou noem je toch wel voornamelijk beroepen waar je ook stevig voor gebouwd moet zijn... en ja die vrouwen zijn er maar het is logisch dat vrouwen een job kiezen die past bij hun fysiek.
 
Nou noem je toch wel voornamelijk beroepen waar je ook stevig voor gebouwd moet zijn... en ja die vrouwen zijn er maar het is logisch dat vrouwen een job kiezen die past bij hun fysiek.

Valt mee dat stevig gebouwd, vrouwelijke vuilnis(mannen) zijn er ook niet.
 
Hoog tijd dat vrouwen authoritair worden en wij versierd gaan worden en onderop moeten liggen. Feminisme boven alles, boven de wereld, boven de mensen.
Ja man straks lekker ook af en toe de ontvanger spelen, volledig geemancipeerd toch?
'Jij moet ook weten hoe het voelt om gepenetreerd te worden schat' :angstig:
 
Valt mee dat stevig gebouwd, vrouwelijke vuilnis(mannen) zijn er ook niet.
Dat is zeer zwaar werk waarvoor je dus een mannelijk fysiek (hogere spiermassa en uithouding) moet hebben. Bepaalde manwijven kunnen zoiets nog wel aan maar over het algemeen is dat niets voor een vrouw. Er zijn echter genoeg vrouwen die werken in de productiearbeid en dat zijn ook vermoeiende jobs waarbij aan een hoog tempo gewerkt wordt. Het is niet waar dat vrouwen alleen mooi en licht werk doen.
 
Er is heel veel arbeid waar geen fysieke inspanning bij nodig is,werk wat ook dus makkelijk door vrouwen gedaan kan worden.
Maar ze zijn op 1 hand te tellen,sporadisch kom je misschien is een vrouwelijke schilder tegen om maar is wat te noemen.
Ik blijf erbij wel de lusten van de emancipatie maar niet de lasten!
 
Maar goed, wees nou eerlijk...

mijn vriendin repareert geen auto's, drinkt geen bier, laat geen boeren, geeft niets om voetbal... prima tog?
 
Maar goed, wees nou eerlijk...

mijn vriendin repareert geen auto's, drinkt geen bier, laat geen boeren, geeft niets om voetbal... prima tog?

Dit doe ik ook allemaal niet, heb ik nu een probleem?
emo.gif
 
Back
Naar boven