Fitness Seller

Waarom je Fitocracy zou moeten gebruiken

Bezoekers in dit topic

GymNerd

Cool Novice
Lid geworden
7 okt 2015
Berichten
44
Waardering
12
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
22%
Full disclosure: Ik ben een gigantische Fitocracy fanboy. Ik was ten tijde van de beta test (in 2011) een van de eerste leden en heb sindsdien (bijna) elke workout getracked. Ik denk dat het voor veel mensen hier van toegevoegde waarde kan zijn, dus een korte overview:


TRACKING
Fitocracy heeft een desktop site, mobiele website en apps op alle mobiele platformen waarin je gemakkelijk uit honderden oefeningen kiest en het aantal sets, reps en gewichten invoert. Je kan bij sommige oefeningen nog andere variabelen toevoegen zoals bij hardlopen buiten het terrein waarop je rent of op de loopband de helling die je hebt ingesteld.

Bij veel van de oefeningen vindt je omschrijvingen of zelfs video's de correcte vorm tonen. Je kiest makkelijk workouts uit het verleden om deze te herhalen en kan pre-made workouts van bekende trainers oppakken of zelf nieuwe toevoegen via de desktop website.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

MOTIVATION
Fitocracy is ook een sociaal netwerk. Je kan de workouts van andere 'Fitocrats' zien en hier comments op achterlaten of ze 'proppen' (Liken). Je ontvangt dan ook al snel (gewenst of ongewenst) feedback van de community.

Een ander groot deel van Fitocracy is de 'gamification' van je workout. Kort samengevat krijg je voor alle oefeningen die je tracked punten en ga je bij een bepaald aantal punten steeds een level (niveau) omhoog. Zo maak je altijd vooruitgang. Daarnaast heeft het platform optionele 'quests' (opdrachten) die je uitdagen eens wat nieuwe oefeningen te proberen en 'achievements' (medailles) voor het behalen van bepaalde milestone, zoals bijvoorbeeld een squat met een barbell die evenveel weegt als jijzelf. Het is alleen wat jammer dat het aantal punten dat je nodig hebt om een nieuw level dramatisch hard stijgt zodra je vordert, waardoor je op een gegeven moment een half jaar nodig hebt om een niveau omhoog te gaan.

Ook kan je lid worden van Groups, waarin je met gelijkgezinden over bepaalde onderwerpen kan praten, op elkaars workouts kan reageren, etc. Zo is er bijvoorbeeld de nieuwe Bodybuilding NL Fitocracy groep.

PROGRESSION
Het grootste pluspunt in het gebruik van Fitocracy is voor mij het gemak waarmee ik m'n progressie check. In de mobiele apps check je makkelijk wat je PR is op een bepaalde oefening en kan je een overzicht krijgen van de laatste reps en gewichten waarop je een bepaalde oefening hebt uitgevoerd. Op de desktop website worden die opties dramatisch uitgebreid:

fitocracy_screenshot_progress.png


Je hebt snel een overzicht van de reps, gewichten en PR's voor elke oefeningen die je ook nog eens kan exporteren naar CSV om ze in Excel zelf in sexy grafiekjes te veranderen (niet voor niks gymnerd he).

Zelf kijken wat het is? Gewoon op Fitocracy zoeken in de appstore van je mobiel of naar www.fitocracy.com gaan.
 
1xbw squat een prestatie? Dit hele programma klinkt als iets om een samenhorigheidsgevoel te creeeren voor de ongemotiveerde mens. "Fitocrats" brrrrr...

Ik denk dat je dit op het verkeerde forum promoot.
 
Oh, die achievements waren leuk toen ik net begon, maar ik kijk er nu ook niet meer naar om (ze gaan allemaal tot 3x bw aan gewicht, volgens mij), maar los daarvan is het een heel sterk platform om je workouts en progressie te tracken. Logisch ook, want om de massa aan te spreken is usability (gebruiksgemak) ook duidelijk best heel belangrijk.

Same goes voor de sociale aspecten. Lekker negeren als het je niet trekt, maar dan is het nog steeds de beste workout tracker die ik persoonlijk ken.

Ik kan bijvoorbeeld binnen 10 seconden checken wat ik 4 jaar geleden in de sportschool uitvoerde. Kan in 2 klikken zien hoeveel m'n bench per jaar is verbeterd. Etc.
 
Ik vind al die apps allemaal niet nodig.
Maar na een training weet ik vaak ook al niet meer wat ik exact heb gedaan dus is dan gokken als ik wat bij zou moeten houden.

Voor trainingen van bekende trainers pak ik wel youtube ter motivatie.
Weke bekende trainers kan je eigenlijk vinden in die app? De gemiddelde trainee in de fitness kent geen enkele naam van welke bekende trainer dan ook en zelfs de sportschoolhouders en trainers weten het meestal niet.
 
Ik vind al die apps allemaal niet nodig.
Maar na een training weet ik vaak ook al niet meer wat ik exact heb gedaan dus is dan gokken als ik wat bij zou moeten houden.

Voor trainingen van bekende trainers pak ik wel youtube ter motivatie.
Weke bekende trainers kan je eigenlijk vinden in die app? De gemiddelde trainee in de fitness kent geen enkele naam van welke bekende trainer dan ook en zelfs de sportschoolhouders en trainers weten het meestal niet.

Haha, je kon het op bn niet winnen en predikt nu hier je broscience?
 
De enige reden waarom ik zo'n programma zou willen gebruiken, is om progressie (oude trainingen) bij te houden. De rest vind ik niet echt boeiend.
 
Progression tracker is de ideale app om je progressie bij te houden imo :)
 
Kan ik hier ook tracken hoeveel Mg tren ik in mijn glutes jaag? En mag ik dan ook rekenen op (on)gevraagde feedback van de community?
 
Is dit beter dan Jefit? Die gebruik ik al jaren namelijk.
 
Beter gwn weightxreps geen poespas gwn tracken
 
Ik vind al die apps allemaal niet nodig.
Maar na een training weet ik vaak ook al niet meer wat ik exact heb gedaan dus is dan gokken als ik wat bij zou moeten houden.

Voor trainingen van bekende trainers pak ik wel youtube ter motivatie.
Weke bekende trainers kan je eigenlijk vinden in die app? De gemiddelde trainee in de fitness kent geen enkele naam van welke bekende trainer dan ook en zelfs de sportschoolhouders en trainers weten het meestal niet.

Oh, ik voer het tussen m'n sets in, dus lastig vergeten dan ;)

Je kan virtual coaching kopen van een lading 'bekende' trainers zoals Matt Dustin, Adam Duggan, de Sons of Strength en nog wat gasten. Paar tientjes per maand en ze houden je progressie bij, geven je feedback, trainings- en voedingsschema's, etc. Heb het persoonlijk één keer gedaan en was mijns inziens het geld niet echt waard, maar ieder z'n ding.
 
Oh, ik voer het tussen m'n sets in, dus lastig vergeten dan ;)

Je kan virtual coaching kopen van een lading 'bekende' trainers zoals Matt Dustin, Adam Duggan, de Sons of Strength en nog wat gasten. Paar tientjes per maand en ze houden je progressie bij, geven je feedback, trainings- en voedingsschema's, etc. Heb het persoonlijk één keer gedaan en was mijns inziens het geld niet echt waard, maar ieder z'n ding.

Nooit van gehoord die trainers.
 
Fitnotes (Android) ftw.
 
ik MOET helemaal NIKS !
 
Back
Naar boven