Fitness Seller

Waarom Kh´s halen uit rijst ipv brood?

Bezoekers in dit topic

Ano_91_1

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
731
Waardering
5
Ik zie overall staan dat je niet zoveel brood moet eten en dan je beter je rijst kan eten voor de´kh´s..
Waarom is dat?

Rory
 
Rijst is schoner dan brood en bevat daarnaast geen gluten, gluten kunnen de absorptie van voedsel in de weg staan.
 
Laatst bewerkt:
Je mag daar allemaal niet in overdrijven, brood is helemaal niet slecht natuurlijk. Ik eet maar weinig rijst en deegwaren en integendeel veel brood. Zolang ik maar aan mijn koolhydraten kom op een deugdelijke manier.
 
Brood bevat gist. gist zet uit en daar kan je een bolle maag en buik van krijgen.
Ik eet 3 bruine boterhammen per dag.
 
brood is goed.
 
bs brood is net zo goed. Een gezond mens eet brood.
Van rijst krijg je trouwens ook een buik.
Afwisseling is the key.

Op werk dagen eet ik brood afwisselend met rijstwafels
Gekookte rijst eet ik alleen als nasi. (komt maar 2 keer per week voor dat ik rijst eet als maaltijd)
 
Afwisseling is de key denk ik. Ik neem ook voornamelijk (bruin)brood mee naar werk.
 
bs brood is net zo goed. Een gezond mens eet brood.
Van rijst krijg je trouwens ook een buik.
Afwisseling is the key.

Op werk dagen eet ik brood afwisselend met rijstwafels
Gekookte rijst eet ik alleen als nasi. (komt maar 2 keer per week voor dat ik rijst eet als maaltijd)

Bruin brood voor alle duidelijkheid éh?
 
Volkorenbrood is juist heel gezond. Het bevat :
# Voedingsvezel
# Jodium
# IJzer
# Magnesium
# Foliumzuur
# B-vitaminen

Het grootste voordeel van rijst boven brood, is dat het van nature geen zout bevat. Voor de rest is rijst veel minder rijk aan voedingsstoffen. Alleen zilvervliesrijst bevat een noemenswaardige hoeveelheid vitamine b en vezels.
 
ik eet bijna nooit rijst eigenlijk, ben geen chinees
 
Veel mensen hebben last van de gluten uit brood. Het is niet zo dat je meteen dan glutenallergie (coeliakie) hebt, maar je kan er ook gewoon niet goed tegen kunnen.

Ik heb zelf het laatste. Ik vermijd alles waar gluten in zit en sinds 3 jaar is mijn gezondheid echt heel erg verbeterd. Ik heb al mijn hele leven last van darmproblemen, vandaar.

Granen bevatten fytinezuur, dat een onoplosbare binding vormt met ijzer, zink, magnesium, koper en calcium, waardoor deze mineralen niet of nauwelijks kunnen opgenomen worden. Tarwe bevat het meeste fytinezuur.

Maar goed, de een kan er wel goed tegen, ligt er denk ik ook maar net aan.
Witte rijst is op zich ook erg bewerkt... wilde rijst vind is daar in tegen veel beter en vind ik persoonlijk ook een stuk lekkerder :-).
 
Van brood word je groot!
 
Veel mensen hebben last van de gluten uit brood. Het is niet zo dat je meteen dan glutenallergie (coeliakie) hebt, maar je kan er ook gewoon niet goed tegen kunnen.

Ik heb zelf het laatste. Ik vermijd alles waar gluten in zit en sinds 3 jaar is mijn gezondheid echt heel erg verbeterd. Ik heb al mijn hele leven last van darmproblemen, vandaar.

Granen bevatten fytinezuur, dat een onoplosbare binding vormt met ijzer, zink, magnesium, koper en calcium, waardoor deze mineralen niet of nauwelijks kunnen opgenomen worden. Tarwe bevat het meeste fytinezuur.

Maar goed, de een kan er wel goed tegen, ligt er denk ik ook maar net aan.
Witte rijst is op zich ook erg bewerkt... wilde rijst vind is daar in tegen veel beter en vind ik persoonlijk ook een stuk lekkerder :-).

toevallig in een bakkerij gewerkt?
 
:rolleyes:had gekund he?

Trouwens, heb wel in een bakker gewerkt haha. Lange tijd terug, maar daar heb ik niet veel meer geleerd dan dat alles uit een fabriek kwam en broodjes beleggen haha.
 
ik eet het gewoon allebei:)
 
Brood is schoner ..... Hahahaha laat me niet lachen... wat een bullshit.

BB-ers eten brood omdat ze klakkeloos nadoen wat Amerikaanse bodybuilders doen en in de USA is geen fatsoenlijk brood te krijgen.
 
Back
Naar boven