XXL Nutrition

Waarom kraakt het sleutelbeen?

Bezoekers in dit topic

xerxes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
145
Waardering
0
Hallo allemaal

wat ik nu al een of 4 merk is dat tijdens de chest press (op de fitness machine) is dat mijn linker schouder(en sleutelbeen gewrichten) beetje kraken. Nou moet ik wel erbij zeggen dat mijn linker borst en schouder ook kleiner is dan de rechter kant. Maar ik vind het zeker niet zwaar ofzo hoe kan dit nu ? Van mijn rechterkant heb ik trouwens geen last. Van links ook trouwens niet maar dat krakend geluid is wel vervelend en niet gezond ook misschien? Iemand een idee?

Thxn, Xerxes
 
Neem je voldoende O3 vetten? i.e. vis, lijnzaadolie,...
Als het probleem blijft zou ik glucosamine in je supplementen opnemen voor bepaalde duur, meestal gaat het gekrak/klik dan snel weg.
 
Hallo T.

Ja ik denk het wel. 20 gram per dag. Een paar weken geleden nam ik 30 gram maar toen had ik het ook.
Ok dan ga ik effe kijken.

Maar ik had iets gehoord van iemand, alhoewel die gozer is nog groener dan ik :) dus, dat me zorgen baarde. Namelijk dat een of andere spier eventueel niet goed zou zitten ofzo...

groeten, xerxes
 
Het zou kunnen dat het schouderkapsel kapot/beschadigd is.
Ik heb hier ook last van.

Een fysio kan zo voelen of het kapsel beschadigd is.

Ron-T
 
BTW hoe lang heb je dit al? Als het chronisch is moet je idd eens naar de fysio/dokter of teminste gaan kijken voor een oplossing.
Als het pas een paar weken bezig is kan je de event. schade alvast beperken door geen zware schouder oef meer te doen.
Dus wel blijven bewegen maar niet met hoge intensiteit.
Probeer je schouder altijd een volledige bewegingsuitslag te laten doen, een halve beweging is slecht voor je rotator cuff.
 
scouder kapsel

Hi
dat klinkt best serieus! Doet dat pijn ? En hoe merk je dat precies?


Groeten, Xerxes
 
Aan admin

Hi

ik heb er geen last van bijna geen enkel oefening behalve de chest press. Dan doet het ook geen pijn alleen het maakt geluiden. En dat is volgens mij niet echt normaal. BV bij de schouder press heb ik er helemaal geen last van.

Xerxes
 
chronish

Oh ja over chronish: Volgens mij niet. Ik train nu een week of 6 a 7. Heb altijd een beetje last van het krakend geluid gehad. Maar altijd dus aan de linkerkant met dat ene zittende chest press op de fitness machines.

Xerxes
 
nog een ding

Wat kost die glucosamine nu ?
en waar kun je het halen en hoeveel heb ik er per dag nodig?

Xerxes
 
Kijk eens op http://www.glucosamine.com , het is niet echt goedkoop, maar dat is geen enkel supplement, alleen dit werkt tenminste.
En op die site is het voordeliger van prijs. Anders Robin hier verkoopt het dacht ik ook in de supplementen shop :)
 
Hmm, goed dat ik dit ineens tegen kom :)
Ik heb dus ook al (volgens mij sowieso altijd al) sinds het begin af aan krakende schouders gehad, in het begin deden ze ook vaak pijn en waren ze zwak enzo. Na tijden met rustig trainen en ijs enzo de pijn weg gekregen maar het kraken blijft :)
Het is zegmaar bij het draaien van mn schouder, dan lijkt hetnet of die kapsel of dingen heel ranzig over elkaar bobbelen enzo, ik heb er zelf geen last van en het doet ook geen pijn meer.
Ik doe er gewoon zonder problemen mee zwaar bankdrukken en military pressen met 40kg+ dumbbells, kan dit dan kwaad als ik er geen pijn in heb? Of is het wel een aanrader om ook eens glucosamine te gebruiken? Het lijkt mij namelijk gezonder als het wat makkelijker beweegt :)
 
Dat heb ik dus ook gehad na een jaar trainen vooral in mijn linker schouder. Ik had het een eetje bij bankdrukken maar vooral bij bankdrukken schuin ACHTEROVER.

Ik heb toen mijn schema aangepast omdat ik ook al last had van mijn elleboog. Ik trainde elke spiergroep nog maar 1 x per week en altijd een hele goeie warming up doen gewoon 30 tot 40 herhalingen doen als warming up setje. En ik doe schuin achterover drukken niet zo vaak meer. Ik heb er nu ook geen last meer van.

SUCCES
 
aan T.

Kijk eens op http://www.glucosamine.com , het is niet echt goedkoop, maar dat is geen enkel supplement, alleen dit werkt tenminste.

Hi
ok zal ik doen, tja ik ben ook al lang van het idee goedkoop afgestapt. Netzomin er gratis bestaat in dit wereld, bestaat er ook goedkoop. Koop meteen wel het juiste spul.

Ik zal er effe kijken. BTW ik zag in de supp shop geen ! glucosamine. Maar zal Robin wel effe contacteren.

Thnx, Xerxes
 
Re: aan T.

Originally posted by xerxes


Hi
ok zal ik doen, tja ik ben ook al lang van het idee goedkoop afgestapt. Netzomin er gratis bestaat in dit wereld, bestaat er ook goedkoop. Koop meteen wel het juiste spul.

Ik zal er effe kijken. BTW ik zag in de supp shop geen ! glucosamine. Maar zal Robin wel effe contacteren.

Thnx, Xerxes
Ik koop al bijna een jaar glucosamine om gewrichtspijn te verminderen. Te koop bij Etos (en Kruidvat?). Behalve alleen glucosamine kun je ook 'Gewricht Totaal' kopen, daar zit in haaienkraakbeen, glucosamine, gelatine, vitamine B6, zuurvrije vit C, calcium borium, koper, mangaan, groene thee extract en druivenpitten extract in.

Van het merk Sundown heb ik Gewrichten Souplesse: glucosamine, alfalfa, vit c, zink, magnesium, mangaan, koper.

Succes. Gewricht Totaal kostte 9,99 euro (50 capsules, 1/dag). Glucosamine is waarschijnlijk 8,99.
 
Hm verdacht goedkoop, normaal kost het meer.
Hoeveel mg zit erin per tablet?
Ik nam altijd 2-4 tabs/dag om goed resultaat te hebben, 1 is wat weinig...
Bij het kruidvat ben ik het nog niet tegengekomen.
 
Originally posted by admin
Hm verdacht goedkoop, normaal kost het meer.
Hoeveel mg zit erin per tablet?
Ik nam altijd 2-4 tabs/dag om goed resultaat te hebben, 1 is wat weinig...
Bij het kruidvat ben ik het nog niet tegengekomen.
De pure glucosamine pot heb ik niet meer: doses in gewricht totaal: 250 mg/capsule.
In gewrichten souplesse: 500 mg glucosamine/tablet.

Beiden geven aan dat je maar 1 tablet per dag mag innemen...
 
Dat verklaard veel: mijne is 1600 mg/tablet waarvan ik er dus 2-4 nam/dag op aanraden van een paar mensen.
He probleem was bij mij onmiddelijk weg en blijkt niet terug te komen.
 
Originally posted by admin
Dat verklaard veel: mijne is 1600 mg/tablet waarvan ik er dus 2-4 nam/dag op aanraden van een paar mensen.
He probleem was bij mij onmiddelijk weg en blijkt niet terug te komen.
Nou, dan ga ik ook maar 2-3 tabletten nemen per dag, ik heb het gevoel dat het niet echt werkt.. maar waarschijnlijk heb ik nu minder pijn dan zonder. Ook pols en enkel spelen nog wel eens op, maar raar is dat, als je altijd pijn hebt, ik wil niet zielig doen, dan valt het geeneens meer op...

:rolleyes: :(
 
Pain Free van Weider is erg goed voor pijnlijke gewrichten.
Ik weet echter niet of dit je krakende sleutelbeen zal verhelpen.
Moeilijk om een diagnose te stellen via internet.
Voelen speelt hier ook een grote rol bij, dus loop idd langs bij een goede dokter of een fysio voordat je geld uitgeeft aan misschien onnodige supplementen
 
ik heb dit ook gehad en trainde dus door en kneusde mijn sleutebeen aanhechting met me schouder.
Ik zou wel even voorzichtig zijn.

Suc6
 
Back
Naar boven