MuscleMeat

Waarom langere kuren mogelijk met HGH? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ECLIPSE

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2004
Berichten
3.457
Waardering
3
waarom is het dat kuren met alleen AAS tot maximaal zo'n 12 weken worden doorgetrokken terwijl er zodra er HGH wordt toegevoegd rustig maandenlang door kan worden gekuurd.. aangezien ik nog een leek ben op HGH gebied mogelijk een 'domme' vraag but hey.. ik kon het zo snel niet terugvinden in oudere posts/artikels.. heeft het te maken met de aanmaak van nieuwe cellen? en dus ook nieuwe receptoren?
 
bij een gemiddelde AAS kuur is het zo dat na 6 weken de groei er toch wel uit is....

als je HGH erbij gebruikt zorgt dat inderdaad voor nieuwe spiercellen, maar voordat de HGH pas echt goed begint te werken ben je toch wel 8 weken verder! om dan het maximale eruit te halen is het logisch dat de AAS lang worden doorgetrokken. gebruik van HGH blijft constant voor nieuwe spiercellen zorgen, hoe langer je het dus gebruikt des te meer nieuwe spiercellen je zult krijgen.

dat van die receptoren schijnt trouwens niet waar te zijn.... je lichaam schijnt elke 24 uur weer nieuwe receptoren aan te maken, ook zonder HGH.
 
Verwacht geen mega groei van de AAS zoals de eerste weken van je normale kuur.
De AAS zijn voornamelijk voor het "volwassen" maken van je nieuwe spiercellen.
 
wat info over receptoren en AS-gebruik

vermindert het aantal AR's na hevig AS-gebruik? Wetenschappelijk gezien niet.

dit artikel gaat tot het uiterste:http://www.mesomorphosis.com/articles/pharmacology/androgen-receptor-regulation.htm


Conclusions from Scientific Research

As androgen levels decrease from normal to zero, production of AR mRNA may increase in some tissues. However, the number of ARs does not necessarily increase, because the half life of the ARs decreases with lower concentrations of androgen.

As androgen levels increase from normal to supraphysiological, numbers of ARs in some tissues have been shown to increase. Such an increase is upregulation. The increase may be due primarily or entirely to increase in half-life of the AR resulting from higher androgen level.

There is no scientific evidence to support the popular view that AAS use might be expected to result in downregulation of the AR relative to receptor levels associated with normal androgen levels.


--------------------------------------------------------------------------------

Conclusions from Bodybuilding Observations

I find it rather unreasonable to think that the most likely thing is that athletes who have been on high dose AAS for years, and are far more massive than what they could be naturally, and who are maintaining that mass or even slowly gaining more, could possibly have less androgen receptor activity than natural athletes or low-dose steroid users.

It might, hypothetically, be possible that their AR activity is the same, and the extra size due to steroids is due entirely to non-AR mediated activities of the androgens. However there is no evidence for that and it seems unlikely.

I believe the most logical possibility is that these athletes are experiencing higher activity from their androgen receptors than natural athletes, or low dose steroid users, are experiencing. Since the majority of androgen receptors are occupied at quite moderate levels of AAS, the explanation cannot be simply that a higher percentage of receptors is occupied, with the receptor number being the same. That would not allow much improvement. In contrast, upregulation would allow substantial improvement, such as is apparently the case (unless non-AR mediated activities are largely or entirely responsible for improved anabolism, which would be an entirely unsupported hypothesis.)

Upregulation in human muscle tissue, in vivo, is not directly proven but seems to fit the evidence and to provide a plausible explanation for observed results.
 
ok cool.. dus het komt eropneer dat de enige reden dat het langdurig AAS gebruik tijdens een HGH cycle slechts te 'rechtvaardigen' is met het argument dat de HGH dan, na een maand of 2, pas echt begint te werken en je door verder gebruik van AAS de nieuwe spiercellen ' volwassen ' maakt.. kan ik deze zelfde theorie dan niet toepassen op IGF1 LR3.. door een aantal 4-6 weekse IGF1 LR3 cyclussen toe te voegen aan een langere periode van kuren ontwikkel je zo ook nieuwe spiercellen.. die je met AAS dan verder ontwikkelt.. en zo resultaten blijft boeken..?
 
lijkt mij wel een goede theorie dan :)

ik zou er dan alleen niet voor kiezen om de IGF in een AAS kuur te cyclen maar het gewoon te blijven gebruiken :) als je het jezelf kan veroorloven iig.... het is namelijk een dure grap maar het zal zeker zorgen voor kwalitatieve spiermassa!
 
de 4-6 weekse cycle had ik vanuit het volgende oogpunt in gedachten:

IGF1 will attach its self to the lining of the intestine and cause atrophy of the gut. Every thing IGF1 touches will grow and you have a lot of receptors on the lining of the large intestine and inner wall of the abdominal well. This is what causes the GH gut look. You can easily avoid this by limiting your dosages and cycle lengths. IGF1 cycles should be kept to 4-6 weeks with 4-6 weeks off in-between. IGF-1 is considerably more powerful than HGH and you need to think of it along those lines as far as dosing goes. We all know what to much HGH can do over prolonged periods of usage. The Neanderthal look is definitely not going to win any shows this year. I would recommend 80 mcg a day for 4 weeks at a time you should get good results from that for a while.

bron: IGF-1 (info)
 
interesting! ik zou het gewoon een keer zo proberen!
 
goeie posts eclipse!
 
ok thanks heren ik heb weer wat stof tot nadenken, meningen van anderen worden ook erg op prijs gesteld btw ;)
 
ey ouwe lees eens verder dan de topictitel :P maar als het echt zo lekker is als ik van iedereen hoor moet ik misschien ook maar aan de HGH gaan :D
 
Welnee man,hgh is voor de echte mannen....niet voor mietjes! :D

Dus helaas voor jou,gabber. ;) :p
 
:woot:
 
ja die :woot: is echt lachen, alleen zoek ik al een uren een topic waarbij ik die kan gebruiken :dunno:


HGH zorgt op langere termijn voor een enorme verandering van je fysiek, ik denk dat als je echt wilt profiteren van HGH je toch wel moet denken aan een half jaar of langer. Dit maakt het een kostbaar verhaal.

Ook hoor je wel over kortere kuurtjes met hoge doseringen maar ieder het zijne.

Ik zit nu al enige tijd (vraag me ff niet hoelang) op 5IE per dag en gaat lekker.
 
hardgainers zei:
ja die :woot: is echt lachen, alleen zoek ik al een uren een topic waarbij ik die kan gebruiken :dunno:


HGH zorgt op langere termijn voor een enorme verandering van je fysiek, ik denk dat als je echt wilt profiteren van HGH je toch wel moet denken aan een half jaar of langer. Dit maakt het een kostbaar verhaal.

Ook hoor je wel over kortere kuurtjes met hoge doseringen maar ieder het zijne.

Ik zit nu al enige tijd (vraag me ff niet hoelang) op 5IE per dag en gaat lekker.


Ben ik het HELEMAAL mee eens dat je pas echt goed verschil ziet als je echt lang ermee doorgaat!
Je hoort inderdaad de meest uiteenlopende verhalen over blablabla met STH, maar de meesten die het zich kunnen veroorloven nemen het erg lang en zij zijn dan de genen die de meeste winst boeken op de lange termijn.
Je fysiek verandert er dratisch door.
Nadeel is dat velen het willen gebruiken, maar er niet voldoende geld voor hebben om het minimaal 20weken tenemen en dan lees je dus vaak van dat soort mensen dus verhalen dat het niet werkt en das jammer.
Als je het goed wilt doen spaar je je gewoon eerst een jaar of evt 2 suf tot je DE juiste kuur kunt doen in combinatie met STH en evt igf-1 dan pas zul je zien dat je juist door langer door te sparen voor de juiste kuur je veel meer winst boekt dan enkel met 2 doosjes Jin zou gaan aan rommelen.
Dit klinkt misschien wat negatief, maar ik hoor en zie liever mensen die goed groeien door dat ze gespaart hebben voor de juiste dingen.
Velen staren/lezen zich blind op de posts over STH, maar het werkt echt pas goed als je een zak geld naast je bed hebt zoals Hardgainers en wat anderen hahhaa.
Nou hopelijk hebben jullie wat aan deze korte toevoeging op Hardgainers reactie.

Groetjes,

Pipo
 
Tering...die Pipo heeft zo nu en dan nog wel eens een post in huis waarmee hij karma scoort. :D

Kan het niks anders dan helemaal met je eens zijn want een half jaar is toch echt het minimum imo.

Ik ben 11 maanden onderweg en het begint steeds leuker te worden... :eek: ;)
 
10 weken nu...en we gaan lekker door :D
 
IKKE zei:
10 weken nu...en we gaan lekker door :D
Ja soms kan ik wel redelijk uit de hoek komen he? dat je me er zo weer in zou schoppen hahaha.
dus jij bent er ook lekker mee bezig?
goed zo doorgaan tot de koelkast leeg dreigt te raken en daarna direct weer vullen die hap :D :D
blijft inderdaad wonderbaarlijk spul he :p :p :p
 
Back
Naar boven