MuscleMeat

Waarom maar 2 groepen per trainings sessie.. ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leGionellz

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2004
Berichten
1.251
Waardering
1
Hallo !

Ik train meestal 4 keer per week en vind het vaak zo lekker dat ik na 2 groepen nog niet wil stoppen. Ik train dus meestal 3 maar soms zelfs 4 groepen, gewoon lekker knallen..

Ik eet goed, supplementeer wat, etc etc en ik groei naar mijn idee zeer redelijk. Kan iemand me vertellen waarom ik hier nu precies niet mee door zou moeten gaan ?

Het voelt goed, ik overtrain niets en zoals ik eerder zei groei ik best aardig.

Vast bedankt !
 
als dit voor jou werkt dan gewoon lekker doorgaan!!

Mocht je op een gegeven moment niet meer vooruit gaan dan heb je een kans dat het ligt aan je trainingsmethode en dan zal je een andere methode moeten nemen.
 
Niks moet alles mag. Ik train meestal 4 groepen op 1 dag en binnen een uur ben ik klaar. Ik train ook alles 2 keer in de week, niet echt de dbb manier maar als het werkt...
 
Als je hierop vooruit gaat heb je mazzel, in de regel zou iemand hier niet snel op groeien, eerder krimpen.

De reden waarom men meestal (maar) 2 groepen per keer traint is omdat je na de eerste groep goed gedaan te hebben, de tweede groep vaak niet met dezelfde intensiteit getraind kan worden.

Een tweede reden is om elke groep voldoende te laten rusten voor herstel. Train je 3 of 4 groepen per dag dan zal je te weinig rust hebben om te herstellen...denk eraan, je groeit als je rust!

Zolang je groeit gaat het goed, maar ik denk dat je snel een ander schema nodig zal hebben.
 
Zeg eens eerlijk Centaur, vind je 7 dagen rusten voor een groep niet een beetje veel?
 
Brutez zei:
Zeg eens eerlijk Centaur, vind je 7 dagen rusten voor een groep niet een beetje veel?

Ja dit vraag ik me ook af..

Ik train bovendien gewoon alles graag 2 keer per week, ik VOEL iig geen reden om dit niet te doen, maar ik wil aan de andere kant natuurlijk geen groei missen..
 
Ik neem aan dat je nog jong bent. Jonge mannen die goed eten herstellen snel. Maar pas altijd op voor overtraining, leer de symptomen kennen. Pak zo nu en dan een week rust. En mocht je licht overtraind raken doe dan wat oefeningen/setjes minder.
 
Als je groeit, en je voelt je prima... gewoon doorgaan.
 
Brutez zei:
Zeg eens eerlijk Centaur, vind je 7 dagen rusten voor een groep niet een beetje veel?
Persoonlijk vind ik 3 dagen rust voor een groep voldoende, maar als je 4 / 5 dagen per week traint gaan veel groepen indirect met andere groepen mee, dus echt rust krijgen ze nog niet.
 
Ik héél sommige gevallen train ik sommige spiergroepen zelfs 3 keer per week, en dan de week daarop twee keer!

Bijv. Maandag, Donderdag, Zondag. En dan de week daarop Woensdag, Zaterdag.

Ik herstel heel snel en wanneer ik goed eet (7 keer per dag) en 10 uur per nacht slaap of meer kan veroorloven. Dan doe ik dat gewoon.

Voor mij werkt het. En ik weet dat me lichaam dit aan kan.
 
Centaur zei:
Persoonlijk vind ik 3 dagen rust voor een groep voldoende, maar als je 4 / 5 dagen per week traint gaan veel groepen indirect met andere groepen mee, dus echt rust krijgen ze nog niet.

Das waar, daar moet je ook een balans in opmaken. Je kan dan het beste borst en rug in het begin van de week belasten, en je daarna volledig concentreren op je armspieren.

Want als je je bi's en tri's bijvoorbeeld op Maandag hard belast, zijn de volgende twee dagen in principe niet geschikt voor een borst of rug training. Andersom wel. En dan pak je daar tussen je rustdag en een dag training volledig op je onderlichaam gerricht! :)
 
doe wat je denkt wat goed voor jopu lichaam werkt . ik train 2 spiergroepen per keer dat vpelt goed soms doe ik er 3 dat noemen ze havy duty training kan ook erg goed zijn je moet zien waar je lichaam het bestte op reageert...



sucses big-guy
 
Back
Naar boven