XXL Nutrition

Waarom moet ik mijn benen trainen voor meer massa? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UltraX

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
2.985
Waardering
10
Je hebt het ongetwijfeld al meerdere malen gelezen hier, mensen slaan hun benen over omdat het niet hun favoriete spiergroep is om te trainen of omdat ze gespierde benen geen meerwaarde vinden. Beginnende bodybuilders worden hier dan ook vrij snel aangevallen wanneer ze zeggen: 'Ik train mijn benen al met voetbal'. Maar misschien komt het ook wel omdat ze niet beter weten. Nu is het de bedoeling om een mooi artikel te maken om de beginnende en misschien ook de wat meer ervaren bodybuilder eens en voor altijd goed en duidelijk te kunnen inlichten waarom benen juist wel getraind moeten worden en welke mogelijke voordelen er ook voor het hele lichaam aan vast zitten.

<h3>Waarom moet ik mijn benen trainen voor meer massa?</h3>

  • Welke voordelen heeft het ten opzichte van je bovenlichaam en natuurlijk van het hele lichaam?
  • Waar komt het idee vandaan dat je hele lichaam er profijt van heeft? Is dit wel waar?
  • Hoe ziet jouw benen-schema eruit?
  • Hoe combineer jij je benentraining met je eventuele tweede sport?
  • Alles wat jij nog van toepassing vindt mag je uiteraard ook toevoegen.

Uit alle posts wordt er een week na dit topic in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Prijs voor deze week:
  • 1000 Karma punten voor het beste artikel
  • 500 Karma punten voor het tweede beste artikel
  • Tegoedbon om te gebruiken bij Sportfood.nl van €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50 voor de winnaar.

NIEUW: Maak op het einde van het jaar bovendien kans op een gratis Elite Lidmaatschap bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar!


Succes :)

<h3>Gerelateerde Topics</h3>

Zonder zittend werk kun je geen echte benen bouwen
 
Laatst bewerkt:
Lol sinds wanneer bij jij moderator??? :D
 
UltraX is idd TVDW mod, maar nu on topic :)
 
Benen zijn de grootste spiergroep en die moeten ook getraind worden.

zeker het voordeel ervan , als je je benen zwaar traint met de Koning SQUATS zal je lichaam je testosteronproductie verhogen en zal de rest van je lichaam daar ook van profiteren.

;)
 
Question - Do I really need to squat if my legs are already big?

First off, 3/4 of the people who ask this question are pussies. Don't be afraid of the squat. Learn to embrace it.

Having said that, I'll give you the benefit of the doubt and we'll assume you are part of the 1/4 that isn't afraid of the squat. Determine what your goals are. If you want to get as big as possible, all over, then you will most definitely want to become a master of the squat. Your physical structure might not be ideal for the squat. You may have zero aspirations of becoming a powerlifting squat champion. You might not really give a flying fig how much you squat.

But if you SERIOUSLY want to be as large as you possibly can, all over, then yes, you will squat, even if you already have big legs.

Quote:
Originally Posted by Mark Rippetoe, pg. 19, Starting Strength
There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces th elevel o fcentral nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand nd toughness, and overall systemic conditioning as the correctly performed full squat.
Squats spur full body growth when combined with full body training much better than full body training without squats.


If you want to look like some Abercrombie model, then find another program and enjoy your nice, easy training style. If you are serious about adding muscle to your frame, then get under the damn bar and make it happen.

Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ - Bodybuilding.com Forums


Mss kunnen jullie hier nog wat mee.
 
Question - Do I really need to squat if my legs are already big?

First off, 3/4 of the people who ask this question are pussies. Don't be afraid of the squat. Learn to embrace it.

Having said that, I'll give you the benefit of the doubt and we'll assume you are part of the 1/4 that isn't afraid of the squat. Determine what your goals are. If you want to get as big as possible, all over, then you will most definitely want to become a master of the squat. Your physical structure might not be ideal for the squat. You may have zero aspirations of becoming a powerlifting squat champion. You might not really give a flying fig how much you squat.

But if you SERIOUSLY want to be as large as you possibly can, all over, then yes, you will squat, even if you already have big legs.

Quote:
Originally Posted by Mark Rippetoe, pg. 19, Starting Strength
There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces th elevel o fcentral nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand nd toughness, and overall systemic conditioning as the correctly performed full squat.
Squats spur full body growth when combined with full body training much better than full body training without squats.


If you want to look like some Abercrombie model, then find another program and enjoy your nice, easy training style. If you are serious about adding muscle to your frame, then get under the damn bar and make it happen.

Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ - Bodybuilding.com Forums


Mss kunnen jullie hier nog wat mee.

Nice, maar de bedoeling van dit topic is wel dat je het artikel zelf schrijft:D
 
Hormoon productie door beentraining en daardoor een groter bovenlichaam is onzin. Kijk eens naar de personen die kuren met GH hormonen. Ze nemen het in veel grotere hoeveelheden dan je vrijmaakt met een training anders is het effect nihil.

Ik heb door blessures mijn benen tijdenlang niet goed aan kunnen pakken maar mijn bovenlichaam is nog nooit zo hard gegroeid als in die periode. Mede doordat het herstel alleen puur voor mijn bovenlichaam gebruikt werd en ook alle calorieen gingen naar mijn bovenlichaam. Wat niet wegneemt dat je gewoon je benen moet trainen omdat het er anders niet uitziet.
 
Hormoon productie door beentraining en daardoor een groter bovenlichaam is onzin. Kijk eens naar de personen die kuren met GH hormonen. Ze nemen het in veel grotere hoeveelheden dan je vrijmaakt met een training anders is het effect nihil.

Ik heb door blessures mijn benen tijdenlang niet goed aan kunnen pakken maar mijn bovenlichaam is nog nooit zo hard gegroeid als in die periode. Mede doordat het herstel alleen puur voor mijn bovenlichaam gebruikt werd en ook alle calorieen gingen naar mijn bovenlichaam. Wat niet wegneemt dat je gewoon je benen moet trainen omdat het er anders niet uitziet.

Offtopic: Goede post. Ik kies er zelf ook voor om benen te trainen omdat ik het lekker vind en omdat ik vind dat UB en LB in proportie moet zijn. Ik erger mij alleen aan die pubers op DBB die members het verwijten dat ze geen benen trainen. Who cares? Ieder zn doel.

Ontopic: Leuk topic van de week. Ik ga vanaf de zijlijn meekijken:).
 
Je benen trainen om je bovenlichaam groter te krijgen ... flauwekul.

097.jpg

026.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarentegen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
ziet er toch niet uit... kom op zeg... wel spierballen, maar tandenstokers als benen die alleen "getraind" zijn met hardlopen....
 
Deze dudes gebruiken hoogstwaarschijnlijk steroiden Wazzup. Ik denk dat de artikelen gebasseerd moeten op naturel bodybuilders.
 
Deze dudes gebruiken hoogstwaarschijnlijk steroiden Wazzup. Ik denk dat de artikelen gebasseerd moeten op naturel bodybuilders.

idd en ik denk dat enkelen van de zogenaamde rolstoel builders(met alle respect voor ze) toch al een flinke massa hadden voor ze in de rolstoel belanden.
 
Ach het is toch simpel de reden:
de proportie boven en onderlichaam moet in verhouding blijven..Tenzij je doel weinig massa is dat het verschil minder opvalt.
En iedereen wil toch wel ook krachtigere benen ontwikkelen.
 
maar heeft het nu wel of geen nut voor de rest van je bovenlichemaam om je benen te trainen. Want ik train ze niet echt maar ik probeer het wel bij te houden
 
ik vind benen geweldig om te trainen de pomp de verzuring en het niet kunne lopen omdat het pijn doet . en je gaat hellemaal stuk op benen .ik train ze min een keer per week soms twee keer
 
dan nog, kijk maar naar turners met een sterk ontwikkeld bovenlichaam en kinderpoten.
 
was er niet zo'n vent met alleen hele dikke biceps (welliswaar synthol etc)
hij had de grootste biceps maar de rest van zn lichaam was amper getraind in verhouding.
daarmee wil ik zeggen dat je makkelijk alleen je bovenlichaam kan traine en nogsteeds heel groot kan worden.
dat neemt niet weg dat et er niet uitziet en je gwoon benen moet traine.
ik moet er wel bij zeggen dat er idd veel verschil zit tussen iemand die traind voor een beachproof lichaam en iemand die traind om gwoon Ronnie op te volgen :p
beachproof met huge legs is ook geen gzicht.
ik denk wel dat als je alleen je bovenlichaam zo traine dat je lichaam et automatisch gaat verdelen over je lichaam. je lichaam doet zn best om in balans te blijven en daarom zou et handiger zijn om gwoon fullbody te traine want anders verspil je een beetje tijd in de gym denk ik zo..
 
was er niet zo'n vent met alleen hele dikke biceps (welliswaar synthol etc)
hij had de grootste biceps maar de rest van zn lichaam was amper getraind in verhouding.
daarmee wil ik zeggen dat je makkelijk alleen je bovenlichaam kan traine en nogsteeds heel groot kan worden.
dat neemt niet weg dat et er niet uitziet en je gwoon benen moet traine.
ik moet er wel bij zeggen dat er idd veel verschil zit tussen iemand die traind voor een beachproof lichaam en iemand die traind om gwoon Ronnie op te volgen :p
beachproof met huge legs is ook geen gzicht.
ik denk wel dat als je alleen je bovenlichaam zo traine dat je lichaam et automatisch gaat verdelen over je lichaam. je lichaam doet zn best om in balans te blijven en daarom zou et handiger zijn om gwoon fullbody te traine want anders verspil je een beetje tijd in de gym denk ik zo..

Dus je gebruikt synthol als argument dat het WEL kan? Denk is na?
 
was er niet zo'n vent met alleen hele dikke biceps (welliswaar synthol etc)
hij had de grootste biceps maar de rest van zn lichaam was amper getraind in verhouding.

greg valentino ahah:D
 
Waar blijven de artikelen? ;)
 
Back
Naar boven