MuscleMeat

waarom niet feitelijk?

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
niemand van jullie ooit gedacht om eens (ev. voor de fun) een powerlifting competitie mee te doen?

ik kan jullie zeggen, ambians verzekerd !

jij trouwens nooit aan gedacht SQUAT ?
 
Heb ik je al gezegd Spike, als ik de kans krijg...alleen die squat en de bench nog verbeteren.
Wat ik me hierbij afvraag, hebben jullie ook een soort van wedstrijdvoorbereiding en wat houd dit dan juist in?
 
strict genomen is heel mijn training een soort wedstrijdvoorbereiding. de wedstrijd is een soort feedback over men training en een maxin out

de 2 laatste workouts (de week voor de wedstrijd) moeten niet te zwaar zijn, vooral de laatste moet licht zijn.


een voorbeeld uit mijn eigen schema is dat van men squat, ongeveer een week voor mijn eerste wedstrijd

170 1/1 85%
130 2/4 65%
130 3/3 65%
200 1/1 100% ***

dit was dus voor mijn wedstrijd.

voor deze wedstrijd was het licht verschillend, van ik ben erg hoog gegaan in mijn deadlift deze keer, dus squat bleef iets lager in intensiteit.

voor deze wedstrijd ziet het er zo uit :

140 2/4 70%
130 4/4 65%
135 3/3 67.5%

en dan als laatste training woensdag 110 voor 4 sets van 6
 
Originally posted by Spike
niemand van jullie ooit gedacht om eens (ev. voor de fun) een powerlifting competitie mee te doen?

ik kan jullie zeggen, ambians verzekerd !

jij trouwens nooit aan gedacht SQUAT ?

Sorry dat ik er nu pas op antwoord Spike, maar heb het de laatste tijd erg druk en ben samen met Bigcat nog bezig met de voorbereiding van iemand die in de cat fitness vrouwen op 8 en 9 nov meedoet aan het wk bpf in frankrijk.
Ja heb er ooit wel aan gedacht om powerlifting wedstrijden te doen. Maar denk dat dit nu geen goed idee meer zou zijn. Het zou ten koste van mijn fysiek en recuperatie gaan. Ook het blessuregevaar.
Zou het anders wel niet slecht doen:
squat 200
bench 170
deadlift vermoed over de 200
En maximums heb ik jaren niet meer uitgetest.
 
dat zijn dus geen 1RM's??
 
die 170 komt er volgens mij aardig in de buurt.

maar idd de deadlift en squats zijn geen maximums, hoewel ik vind dat (zoals je ze ZO voorstelt) ze belachelijk laag staan ten opzichte van je bench.
 
Back
Naar boven