MuscleMeat

waarom nou toch? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

power

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
48
Waardering
0
Waarom is het nou eigenlijk niet goed om creatine te blijven doornemen? Ik was nl. van plan 4 weken nemen, 4 weken niet maar na 3 dagen stoppen trainde ik zodanig zwak dat ik terugbegon.
Maakt je lichaam dan zelf geen creatine meer aan?
Is het wel nuttig om het te blijven doornemen?
 
veel mensen nemen het bijna jaar in jaar uit. en hebben geen problemen.
 
ik gebruik het 8 weken wel 4 weken niet en ik heb geen problemen.
 
Vroeger dacht men dat je lichaam zou verleren creatine aan te maken als je het te lang gebruikte.
Nieuwe onderzoeken hebben aangetoond dat niet zo is.
Je kan dus blijven doorgebroken.
 
Originally posted by power
maar na 3 dagen stoppen trainde ik zodanig zwak dat ik terugbegon.

hoe is het met je voeding gesteld?
 
ik eet sochtends ,dan banaantje, smiddags , om 17:30 en om 8:30

Ik eet eigenlijk vrij goe moet ik zeggen
 
Originally posted by power
ik eet sochtends ,dan banaantje, smiddags , om 17:30 en om 8:30

Ik eet eigenlijk vrij goe moet ik zeggen

dat haal ik hier nog niet uit hoor
 
nee idd. als ik zo zou eten zou ik omvallen. Maar wat eet je dan allemaal?
 
Originally posted by Shodan
Vroeger dacht men dat je lichaam zou verleren creatine aan te maken als je het te lang gebruikte.
Nieuwe onderzoeken hebben aangetoond dat niet zo is.
Je kan dus blijven doorgebroken.

Dat is waar, maar wat wel een feit is, is dat op dat moment wel je eigen creatinesynthese plat ligt. Die start echter wel weer op zodra je stopt met supplementeren.
 
maw... je merkt er geen bal meer van als je het achter mekaar blijft gebruiken?
 
In feite niet. Tenminste...niet het verschil.

Ik stop gewoon eens in de 2-3 mnd voor een week of 6. Als je daarna weer begint merk je ook direct dat je er weer beter op rageerd. Je krijgt dan weer die boost. En dat heb je dus niet als je consequent blijft door gebruiken.
 
Originally posted by Robin
In feite niet. Tenminste...niet het verschil.

Ik stop gewoon eens in de 2-3 mnd voor een week of 6. Als je daarna weer begint merk je ook direct dat je er weer beter op rageerd. Je krijgt dan weer die boost. En dat heb je dus niet als je consequent blijft door gebruiken.

Heb je dan niet veel last van zwakere prestaties en veel vochtverlies in de spieren? Zes weken lijkt me immers wel zeer lang.
 
Ik heb wel onderzoeken gelezen die aantonen dat langdurig creatine gebruik je eigen productie niet beinvloeden.
 
Gewoon vegetarier worden :D Blijft aanslaan dan.
 
Originally posted by Robin


Dat is waar, maar wat wel een feit is, is dat op dat moment wel je eigen creatinesynthese plat ligt. Die start echter wel weer op zodra je stopt met supplementeren.

Nee, je lichaam blijft gewoon die 2-3gr/dag aanmaken.
 
In de rust periode kan je je nieren ff wat rust geven, daarnaast zal je nooit gewenning krijgen als je er even mee stopt..
Gelukkig is gewenning bij creatine gebruik niet erg hoog..
 
Back
Naar boven