XXL Nutrition

Waarom pre workout

Bezoekers in dit topic

jeffrey woortman

Cool Novice
Lid geworden
24 okt 2015
Berichten
105
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Nog nooit heb ik pre workouts gebruikt maar WAAROM zou ik eventueel een pre gebruiken?

Bedankt
 
Om meer energie te hebben voor je training. Al werken de meeste preworkouts niet meer zo goed als vroeger (Geen DMAA en leuke producten).

Tegenwoordig is het vooral de caffeine die je meer energie geeft.
 
Veel mensen denken dat het alleen maar om energie draait bij een pre workout, maar er zit echt wel meer achter een pre workout..

De voornaamste reden waarom een pre workout wordt gebruikt is inderdaad om wat meer energie te krijgen voor de dagen waarop je gewoon niet genoeg motivatie kan vinden of gewoon vermoeid ben door een slaaptekort of zwaar werk. Het is zonde als je dan ervoor kiest om niet te gaan trainen of een waardeloze training neerzet.

Naast de ingrediënten die voor energie zorgen, zitten er ook ingrediënten in die er voor kunnen zorgen dat het uithoudingsvermogen wordt vergroot en je meer kracht kunnen geven tijdens de training. Ook hoort er eigenlijk een N.O booster in te zitten die voor een lekkere pomp kan zorgen en de spieren voller maken. Maar dit is niet het enige want er zijn nog veel meer voordelen van een N.O booster. Google maar!

Om meer energie te hebben voor je training. Al werken de meeste preworkouts niet meer zo goed als vroeger (Geen DMAA en leuke producten).

Tegenwoordig is het vooral de caffeine die je meer energie geeft.

Caffeine is de meest simpele en bekendste energie booster en die wordt inderdaad het meest toegepast en werkt prima. Maar er zijn nog zo veel andere stimulanten die gebruikt worden in pre workouts of los te koop zijn, waar niemand eigenlijk iets van weet. Ik ben zelf best een stimjunkie en kies toch liever voor wat anders als caffeine of gebruik caffeine alleen maar vanwege de wisselwerking tussen bepaalde producten.
 
Pro-tip: gebruik geen pre-workouts met stimulanten (en drink geen koffie/energy drinks) behalve op leg day en ram dat dan helemaal vol met volume. Ik pak 350mg caffeine op leg days en geen caffeine op andere dagen (minus misschien een kop thee af en toe maar dat is bijna niets), 10x10 squats baby.
 
zijn allemaal kortdurende schijnoplossingen ,

volgens mij wil je lichaam iets vertellen door vemoeidheids signalen af te geven,


dan werkt een pre workout voor je gevoel op dat moment wel even beter maar als je denkt

dat je dan optimale resultaten en herstel bereikt ,think again


gebruik het dan alleen als uiterste redmiddel en zeker niet zoals de gemiddelde stimjunk elke training

want dan kun je beter een andere sport zoeken waar je wel genoeg motivatie voor kunt opbrengen
 
zijn allemaal kortdurende schijnoplossingen ,

volgens mij wil je lichaam iets vertellen door vemoeidheids signalen af te geven,


dan werkt een pre workout voor je gevoel op dat moment wel even beter maar als je denkt

dat je dan optimale resultaten en herstel bereikt ,think again


gebruik het dan alleen als uiterste redmiddel en zeker niet zoals de gemiddelde stimjunk elke training

want dan kun je beter een andere sport zoeken waar je wel genoeg motivatie voor kunt opbrengen
stim junk checking in <3
 
Uithoudingsvermogen, focus, soms voor de pomp en inderdaad energie
 
stim junk checking in <3
+1

Maar tip van de dag: Begin niet aan pre-workouts die vol zitten met stims! Pak gewoon een pre-workout met wat pompspul (beta alanine, agmatine, citruline etc)
 
+1

Maar tip van de dag: Begin niet aan pre-workouts die vol zitten met stims! Pak gewoon een pre-workout met wat pompspul (beta alanine, agmatine, citruline etc)
Het is omdat ik cut en nog moet functioneren op me werk ook
 
Pre workouts... A waste of money...
 
alleen bij een serieuze cut kan het handig zijn.

Voor de rest koop je beter tren van dat geld :cool:
 
Ik ben er geen voorstander van. Ik neem af en toe wat cafeïne en voor een lekkere pomp werkt arginine wel goed bij me. Maar ook dat doe ik niet iedere training.

Wat een echte goeie stimulans is voor je workout is muziek. Oortjes in en gaan met die banaan:rocknana:
 
Back
Naar boven